کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۶۲

اجرای بیمه «اوقات فراغت» جوانان از اواخر مردادماه

ایسنا مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از پایان ماه جاری بیمه اوقات فراغت جوانان و بیمه فراغت روستاییان اجرایی می‌شود. محسن طلایی اظهار کرد: زمانی‌که ما در حال رایزنی با بیمه ایران برای راه‌اندازی بیمه اوقات فراغت جوانان بودیم، به نشستی در معاونت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در زمینه اوقات فراغت روستایی دعوت شدیم و پس از برگزاری چند جلسه قرار شد، این معاونت بسته‌یی برای اوقات فراغت روستاییان تعریف کند. وی با بیان اینکه تدوین بسته بیمه اوقات فراغت روستاییان در حال انجام است، گفت: بیمه ایران با دستگاه‌های مختلف مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش جلساتی برگزار کرده و قرار است این دستگاه‌ها نیازهای فراغتی جوانان خود را به بیمه ایران منعکس کنند تا این سازمان بیمه‌گر نیازها را به صورت یک بسته در آورد و ما بیمه فراغت جوانان و بیمه فراغت روستاییان را همزمان افتتاح کنیم. طلایی اضافه کرد: قرار است در قالب بیمه اوقات فراغت جوانان و روستاییان این قشرها بتوانند پس‌اندازی برای آینده شغلی خود داشته و کارآفرینی انجام دهند. در واقع آنان می‌توانند مبلغ اندکی را سرمایه‌گذاری کنند و با مشارکت بانک‌ها، پس اندازی در بیمه ایران شکل بگیرد. پس از چند سال جوانان و روستاییان می‌توانند از مبلغ جمع شده برداشت کنند و از آن برای اشتغالزایی بهره ببرند. مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کار روستاییان هم برای شهرنشینان و هم برای روستاییان می‌تواند جنبه فراغتی داشته باشد، گفت: صنایع‌دستی، قالیبافی و گردشگری طبیعی می‌تواند جنبه فراغتی داشته باشد علاوه بر آن موجب درآمد روستاییان شود. طلایی در پایان خاطرنشان کرد: بیمه فراغت جوانان و روستاییان به جوانان و روستاییان تعلق می‌گیرد تا آنان بتوانند با انجام فعالیت‌های فراغتی هم از آن بهره‌برداری مالی کند و هم جامعه از این فعالیت‌ها بهره ببرند، علاوه بر آن این بیمه به جبران خسارت آسیب‌دیدگان نیز تعلق می‌گیرد. بدین‌ترتیب اگر روستاییان به ویژه جوانان روستایی هنگام انجام فعالیت‌های فراغتی آسیب ببینند، می‌توانند از مزایای بیمه اوقات فراغت جوانان و روستاییان استفاده کنند.


هیچ روستایی در شن

دفن نشده است

مهر استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آنچه در هوای سیستان است ریزگرد نیست، شن است و حالا به منابع قبلی آن جازموریان را هم اضافه کنید که منشا ۲۰ درصد ریزگردهای کشور عنوان گرفته است اما یک ورق از گذشته در استان پیدا نمی‌کنید که نشانگر نگاه عمیق به این موضوع بوده باشد. علی اوسط‌هاشمی با بیان اینکه اینجا سلامت انسان‌ها مورد بحث است، افزود: از آنجا که ده‌ها سال است این پدیده ثبت شده برخی بر این باورند که باید برای مردم عادی باشد در حالی که هزاران نفر از آنها با بیماری‌های تنفسی، سل و... دست و پنجه نرم می‌کنند و باید بیایند در تهران در صف بمانند. نخستین اقدام ما احداث بیمارستان تخصصی در استان بوده است. وی با تاکید بر اینکه امروز تازه رسیده‌ایم به اینکه منشا توفان‌ها کجاست، گفت: از این اتفاق خوشحالیم که البته نشان می‌دهد تا الان هیچ کار بنیادی برای موضوع انجام نشده است. استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام آنکه در ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصلاح الگوی آبیاری و کشت انجام شده، تصریح کرد: این کار آب را تثبیت و از تبخیر جلوگیری می‌کند یعنی چند برابر میزان بارندگی آب را مدیریت می‌کنیم تا به صاحب اصلی و مصرف‌کننده‌اش برسد. وی با بیان اینکه حدود ۸۲۰ کیلومتر کانال و نهر در سیستان داریم، گفت: آلودگی ما در این توفان اخیر ۱۶ هزار و ۵۸۶ میکروگرم در متر مکعب بود که ۳۰ برابر حد بحران است و سرعت باد به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت رسید چنین بادی کانالی برای جریان آب باقی می‌گذارد؟ استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دیگر چیزی برای اختفا نمانده و مساله برای همه قابل رویت است، گفت: اگر مدیریت آب و لایروبی‌ها نبود حتما شهر زابل و زهک خسارت دیده بود و کشاورزی در فصل برداشت کام مردم را تلخ می‌کرد. هاشمی گلایه کرد: چرا با مردم استان کمیته امدادی برخورد می‌شود؟ چه کسی گفته ۴۰۰ روستا دفن شده است؟ شما یک روستا که دفن شده باشد به من نشان دهید باید حرف مردم را با دیده تکریم و احترام بشنویم و تدبیر کنیم. البته من هیچ‌وقت آزاری را که مردم از این طریق متحمل می‌شوند، نمی‌پذیرم اما زیر بار بزرگنمایی هم نخواهم رفت.


عرضه مرغ دولتی برای شکستن قیمت

در شرایطی که قیمت گوشت مرغ در بازار به کیلویی ۸۰۰۰ تومان رسیده است و مرغداران عامل این گرانی را افزایش قیمت ذرت (خوراک مرغ) و جوجه یک‌روزه اعلام کرده‌اند، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه ذرت با قیمت دولتی در بورس کالا و همچنین عرضه مرغ منجمد به قیمت دولتی در بورس کالا و میادین میوه و تره‌بار از روز (یک‌شنبه) خبر داد. گوشت مرغ طی یک ماه گذشته با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده است؛ به گونه‌یی که بعد از ماه رمضان تاکنون از کیلویی کمتر از ۷۰۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان رسیده است اما محمدعلی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی افزایش قیمت ذرت و جوجه یک‌روزه را عامل گرانی گوشت مرغ در بازار دانست و پیش‌بینی کرد که با توزیع ذرت دولتی و افزایش جوجه‌ریزی بازار گوشت مرغ طی ۲۰ روز آینده متعادل می‌شود. وی همچنین اعلام کرد که طی یک ماه گذشته قیمت جوجه یک‌روزه با افزایش بیش از دوبرابری از ۸۵۰ تومان به حدود ۱۸۰۰ تومان به ازای هر قطعه و قیمت ذرت نیز از کیلویی ۸۰۰ تومان به ۱۰۵۰ تومان افزایش یافته است. اما علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در این باره به ایسنا گفت: به عنوان مسوول تنظیم بازار دام و طیور، ذرت از امروز به قیمت کیلویی ۸۵۰ تومان با کیفیت بالا در بورس کالا عرضه می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصددیم تا روزانه ۱۰هزار تن از این محصول را در بورس کالا عرضه کنیم و تا پایان شهریور ماه میزان عرضه آن را به 2میلیون تن در بازار برسانیم.

مشاهده صفحات روزنامه