اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۶۷

صدور مجوزهای ویژه پروازی برای ورود گردشگران خارجی

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هر شرکت هوایی داخلی و خارجی که اقدام به ورود گردشگر خارجی به کشور کند، مجوز پروازهای ویژه از سازمان هواپیمایی کشور دریافت می‌کند.

به گزارش ایرنا، مرتضی دهقان افزود: براساس تصمیمی که در سازمان هواپیمایی کشوری گرفته شده است، به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام کرده‌ایم اگر طوری برنامه‌ریزی کنند تا مسافر و گردشگر خارجی زیادی وارد کشور شود، علاوه بر موافقتنامه‌های هوایی که با کشورهای مختلف داریم به این شرکت‌ها اجازه پرواز را به صورت ویژه خواهیم داد تا بتوانند گردشگران خارجی را وارد کشور کنند. وی درباره چرایی و اهمیت این تصمیم، گفت: چندین شرکت هواپیمایی با مراجعه به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده‌اند قصد افزایش تورهای گردشگری را به کشور دارند، اما این گردشگران حاضر نیستند، با هر ایرلاینی وارد کشور شوند و می‌خواهند با ایرلاین‌های خاص خود سفر کنند. دهقان افزود: از این جهت که بحث ورود گردشگر به کشور برای ما دارای اهمیت زیادی است و عامل مهمی در رشد اقتصادی و ارزآوری برای کشور است، از این رو، این قول را دادیم که در این حوزه کمک کنیم تا گردشگران بیشتری به ایران سفر کنند. مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: این تصمیم درحالی گرفته شده که در بحث پروازهای خروجی تا جایی که بتوانیم سخت می‌گیریم و اجازه مانور ایرلاین‌های خارجی را نمی‌دهیم، اما در پروازهای ورودی کمک می‌کنیم تا ایرلاین‌های خارجی بتوانند زمینه افزایش گردشگران خارجی بیشتری را به کشور داشته باشند. هم‌اکنون تعداد شرکت‌های هوایی خارجی که به ایران پرواز می‌کنند به بیش از 41شرکت افزایش یافته و با اجرای این مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های بیشتری برای سفر گردشگران خارجی پروازهای خود را به ایران برقرار خواهند کرد.


دولت هزینه وام 80میلیون تومانی مسکن را کاهش دهد

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه دولت باید کمک بیشتری به قشر جوان برای خرید مسکن کند، گفت: باید در شرایط ارائه و بازپرداخت وام 80میلیون تومانی خرید مسکن بازنگری شود. فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وام 80میلیون تومانی خرید مسکن اظهار کرد: ‌ارائه تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از تمهیدات دولت و بانک مسکن با هدف تقویت توان خرید مسکن برای قشر جوان بود که این اقدام، اقدام کاملا شایسته‌یی است اما به‌دلیل اینکه شرایط آن چندان مناسب نیست هنوز آن‌گونه که باید تاثیر مثبتی از خود برجای نگذاشته است.

وی افزود: برای دریافت وام 80میلیون تومانی مسکن باید به مدت یک سال 40میلیون تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری و بلوکه شود و به‌نظر می‌رسد در شرایط فعلی، میزان سپرده‌گذاری باید تغییر کند و کاهش یابد همچنین زمان سپرده‌گذاری نیز به 6ماه یا کمتر برسد. پورحاجت با بیان اینکه برای خرید مسکن باید تمهیدات و تسهیلات دیگری درنظر گرفته شود، اظهار کرد: ‌بیش از یک سال از زمان اعطای تسهیلات 80میلیون تومانی خرید مسکن می‌گذرد و در این مدت نمی‌توان گفت که استقبال مردم خیلی خوب و مورد انتظار بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در شرایط اعطای تسهیلات 80میلیون تومانی خرید مسکن عنوان کرد: ‌در بلوکه ‌کردن سپرده‌گذاری به مدت یک سال و به میزان 40میلیون تومان باید تجدیدنظر صورت داده شود زیرا 40میلیون تومان مبلغ زیادی است. همچنین باید شرایط دریافت این تسهیلات را سهل‌الوصول کرد تا قشر جوان ما بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور بیان کرد: میزان اقساط وام 80میلیون تومانی خرید مسکن 800هزار تومان و زیاد است، بنابراین باید با کاهش میزان اقساط این وام درراستای تقویت توان خرید مسکن برای قشر جوان گام ‌برداریم. متاسفانه در سال‌های گذشته هزینه پول در کشور افزایش یافته است و در صورت کنترل تورم حاکم و کاهش هزینه پول قطعا نرخ کارمزدهای تسهیلات و به تبع اقساط وام‌های خرید مسکن نیز کاهش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه