خودروهایی که با جلبک کار می‌کنند

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۷۷

محققان با پیشرفت روزافزون در زمینه فناوری خودروها به فکر جایگزین کردن سوخت‌های جدید و هیجان‌انگیز به جای سوخت‌های رایج هستند. به گزارش ایسنا، این منابع انرژی محیرالعقول و مبتکرانه جایگزینی جذاب برای سوخت‌های فسیلی معمولی هستند. انواع مختلفی از این خودروها با سوخت‌های جالب وجود دارند. از جمله یکی از خودروهایی که با آب‌نمک کار می‌کند. این خودرو جالب با تمام خودروهای دوستدار محیط زیست تفاوت دارد چرا که سوخت و انرژی مورد نیاز خود را از آب شور تامین می‌کند. این خودرو لوکس که در آلمان ساخته شده می‌تواند سرعت خود را در2.8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

از سوی دیگر می‌توان به خودرویی اشاره کرد که از قهوه به عنوان سوخت خود استفاده می‌کند. این خودرو در زمان رونمایی سر و صدای زیادی را در جهان به راه انداخت زیرا سوخت مورد استفاده آن یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه مردم دنیا یعنی قهوه بود. این خودرو یک فولکس واگن است که سوخت مورد نیاز خود را از قهوه تامین کرده و قادر است تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

اما برخی دیگر از خودروها نیز با فضولات کار می‌کنند. بر این اساس، یک شرکت ژاپنی موتورسیکلت توالتی را طراحی کرده که ظاهر بسیار عجیب و غریبی دارد و به جای زین روی آن یک توالت نصب شده است. در این میان، جلبک نیز از جمله سوخت‌هایی است که برخی خودروها از آن استفاده می‌کنند. بر همین اساس می‌توان به خودرویی اشاره کرد که با نیروی محرکه جلبک‌های سبز (مخلوط با سوخت جلبک به میزان 5درصد) حرکت می‌کند. اما سوخت جالب دیگر شکلات است. خودرویی که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد، توسط مرکز تحقیقات وارویک ساخته شده و ظاهر عجیب و نوآورانه آن تعجب همگان را به دنبال داشته است. این خودرو عجیب با سوخت شکلات حرکت می‌کند. نکته عجیب‌تر در مورد این خودرو این است که بدنه این خودرو از سیب‌زمینی، فرمان آن از هویج، صندلی‌ها از سویا و شکلات و روغن‌نباتی ساخته شده است. علاوه بر این دارای یک کاتالیزور است که تولید گازهای گلخانه‌یی را حین رانندگی از بین می‌برد، این خودرو دارای سرعت بالای 200 کیلومتر بر ساعت است.

مشاهده صفحات روزنامه