ناجا کمترین لغو کنسرت‌ را دارد

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۸۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری ارشاد با نیروی انتظامی را مستمر دانست و گفت: در بحث لغو کنسرت‌ها کمترین به نیروی انتظامی برمی‌گردد و بیشترین موضوع به دستگاه قضایی بازمی‌گردد. ولی گاهی می‌بینیم بی‌جهت از افرادی که انتظار نیست مطالب دور از انتظار می‌گویند که چرا چنین چیزی مصوب شده است ولی ما همیشه تاکید کرده‌ایم که همکاری خوبی با برادران نیروی انتظامی داشته‌ایم آنها نیز با ما همکاری خوبی دارند تا در شهرستان‌ها کسی اعمال سلیقه شخصی نکند. برای رفع تمام مشکلات مصوبه تصویب شد.

به گزارش فارس، علی جنتی به بودجه فرهنگی اشاره کرد و ضمن اعلام اینکه در بودجه 7هزار و 100میلیون تومان فرهنگی کشور که به نهادهای مختلف از صدا و سیما تا دفتر تبلیغات و ده‌ها دفتر و موسسه علمی و فرهنگی اختصاص یافته تنها هزار میلیارد تومان به ارشاد رسیده، ‌گفت: 6هزار میلیارد باقی‌مانده صرف می‌شود، ‌این همه بودجه چه می‌شود باید به ریشه‌ها بپردازیم و بعد هماهنگ عمل کنیم این همه اعتبارات اگر هماهنگ عمل شود نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

وی گفت: بسیاری از لغزش‌ها و خرده‌گیری‌های نابجا کاهش یافته البته در کنار انتشار بیش از 90هزار عنوان بر فرض اگر 50 یا 100عنوان هم اشکال داشته باشد که اجتناب‌ناپذیر است. کتابی چاپ شده و چند پاراگراف را می‌آورند که در آن مسائل اخلاقی مطرح شده یا مواردی در آن خارج از ضوابط بوده که از دست بررسی در رفته است همان موضوع ملاکی می‌شود که تعدادی آن را دست بگیرند و بگویند از نام وزارت ارشاد عنوان اسلامی را باید ‌برداریم اما چرا باقی 90هزار کتاب را نمی‌بینیم.

وزیر ارشاد به حوزه معاونت مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: در این دوره فرآیند کار مجوز آسان شده است و کاهش یافته الان ظرف دو، سه ماه برای نشر به کار مجوز داده می‌شود و بر این اساس سامان بخشیدن به وضعیت مطبوعاتی ضابطه‌مند شده که این مهم است این ارزیابی و رتبه‌بندی مطبوعات کار ساده‌یی نبوده ولی الان در حال انجام است.

وی به معاونت هنری و سازمان سینمایی هم اشاره و مرادخانی را فردی غریبه با حوزه هنر ندانست و گفت: او 14سال مسوول دفتر موسیقی بود این معاونت در این دوره بسیار سامان یافته ولی در خیلی زمان‌ها رها بود و مسائلی را پیش می‌آورد مثلا در کنسرت‌ها و صحنه‌های اجرایی بنده خیلی وقت صرف می‌کردم تا اینکه بالاخره شیوه‌نامه جامع پس از انقلاب تنظیم شد و الان همه از هنرمند مخاطب تکلیف خود را می‌دانند. حتی در این شیوه تکلیف تماشاچی‌ها هم روشن شده است. وقتی که الان موضوع موسیقی مطرح می‌شود به لحاظ شکل، آهنگ مجوز برگزاری در برخی استان‌ها حساسیت‌های ویژه‌یی ایجاد می‌کند زیرا برخی شهرستان‌ها احساسات مذهبی مردم عمیق‌تر است. ما نیز تلاش می‌کنیم به این احساسات احترام بگذاریم.

وی به کنترل موسیقی‌های خاص اشاره کرد و گفت: به آقای مرادخانی گفته‌ام این موسیقی‌ها هم باید کنترل شود یک‌یک خواننده‌های پاپ را باید صدا کنند و بگویند در حال اجرا نباید مردم را تحریک کنند. این دقت‌ها در حال صورت گرفتن است اما اختلاف‌نظر در بحث موسیقی وجود دارد. وی به موسیقی اشاره کرد و گفت: سعی کردیم مصوبه‌‌یی که دستاویز عده‌یی شده بود را اصلاح کنیم. بگذریم که امروز یکی از آقایان در مصاحبه‌‌یی عنوان کرده بود این کار خلاف قانون است ولی این مصوبه برای سال36 نیازمند اصلاح بود. اصلاح شد تا براساس آن قانون که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه‌یی تصریح می‌کند ارشاد تنها نهاد صالح برای صدور مجوز است، این مصوبه براساس آن اصلاح شده تا از ابهام جلوگیری و وظایف تفکیک شود. این گزارش در حالی است که در مدت اخیر مساله لغو کنسرت‌ها به جدالی میان وزارت ارشاد و ناجا تبدیل شده بود که در نهایت به مصوبه‌ای برای کاهش دخالت برخی نهادها ختم شد. برهمین اساس به نظر می‌رسد که وزیر ارشاد نسبت به برخی واکنش‌ها درخصوص کاهش دخالت ناجا در لغو کنسرت‌ها صحبت‌های اخیر را مطرح کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه