مشارکت 84 هزار نفر روز در اردوهای جهادی ایلام

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۷۲

مسوول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: براساس برنامه‌ریزی تدوین شده تا پایان امسال 84هزار نفر روز در قالب اردوهای یک تا 10روزه جهادی در این استان مشارکت خواهند داشت. به گزارش ایسنا، سرهنگ«منصور ملک‌حسینی» در همایش رسم هجرت و افتتاحیه اردوهای جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 79هزار نفر روز توسط رده‌های اقشاری در اردوهای جهادی مشارکت داشتند به نحوی که در اردوهای یک روزه بسیج 14هزار و 360 نفر روز در برداشت محصولات کشاورزی، پاکسازی محیط زیست و چاه‌ها و قنوات آب در سطح روستاهای این استان مشارکت داشته‌اند. وی با اشاره به اینکه در جریان اردوهای 3روزه بسیج نیز یک‌هزار و 226نفر روز در راستای آموزش کشاورزان فعالیت داشتند، اضافه کرد: در اردوهای 7روزه نیز در محلات سطح شهر 26هزار و 26نفر روز در ساخت خانه محرومان، خانه‌های عالم، کمک به سیل‌زدگان و ماموریت‌های محوله مشارکت داشته‌اند. مسوول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تصریح کرد: در اردوهای 10روزه دانش‌آموزی در بهسازی و مرمت مدارس سطح استان یک هزار و 152نفر روز مشارکت داشته و در همین راستا در سال گذشته 129باب مدرسه در سطح استان مرمت و بهسازی شده است. ملک‌حسینی با بیان اینکه تعداد 12هزار نفر روز در جریان اردوهای 10روزه دانشجویی در ساخت و مرمت مساجد، انجام امور پزشکی، کلاس‌های احکام، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی به زوار اربعین، سیل و مهار آتش‌سوزی 4هزار نفر به‌کارگیری شده‌اند، گفت: در سال گذشته 79هزار نفر روز در اردوهای جهادی در قالب یک هزار و 443گروه ساماندهی شده‌اند. وی یادآور شد: در جریان اردوهای یک روزه صالحین نیز 15هزار و 895 نفر ساعت تا پایان سال جاری به عرصه فعالیت ورود خواهند کرد. مسوول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه برای برگزاری اردوهای 3روزه جهادی از ظرفیت 562 نفر متخصین بسیج سازندگی برای کمک به محرومان استفاده خواهد شد، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای امسال در جریان اردوهای 7روزه 3هزار و 470 نفر روز و اردوهای 10روزه دانشجویی یک هزار و 750نفر و اردوهای دانش‌آموزی 2هزار و 500 نفر در نظر گرفته شده است.

ملک‌حسینی با تاکید بر اینکه در جریان اردوهای امسال 24هزار نفر مشارکت خواهند داشت، گفت: 84هزار نفر روز در قالب اردوهای 1، 3، 7 و 10روزه برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: در سال جاری بناست با ورودی که تولیت آستان قدس رضوی در بحث اردوهای جهادی خواهد داشت از ظرفیت مالی این آستان مقدس استفاده کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه