به‌کارگیری ظرفیت‌های تولیدی برای رونق اقتصادی

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۸۱

سمنان معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور برای رونق اقتصادی به به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی نیاز دارد، گفت: برای افزایش اشتغال در کشور واگذاری واحدهای تولیدی تعطیل امری اجتناب‌ناپذیر است. محمدرضا فیاض در جمع فعالان اقتصادی سمنان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان افزود: بخشی از شرکت‌های تولیدی و صنعتی به‌دلیل کمبود نقدینگی و نبود بازار فروش تعطیل هستند که برای افزایش اشتغال در کشور، واگذاری واحدهایی از این دست در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. وی اظهار داشت: شرکت خودرو‌سازی فردا استان سمنان از ظرفیت‌های بالای تولیدی و اقتصادی ارزشمندی برخوردار است که در دوران تحریم، با مشکل نقدینگی و بیکاری کارگران این شرکت مواجه بودیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های منسجم مشکل این شرکت برطرف شود. چرا که تفکر جزیره‌یی ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به بدنه اقتصاد وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف افزایش صادرات کالاهای داخلی درصدد رونق اقتصادی در کشور است که در همین ارتباط فروش کالاهای شرکت آریا ترانسفور شهرستان مهدیشهر به کشور‌های خارجی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

فیاض تصریح کرد: در استان سمنان بیش از 300 واحد تولیدی متوسط و کوچک تا پایان شهریورماه با ثبت‌نام در سایت بهین‌یاب از تسهیلات 10 تا 30 میلیارد ریال برخوردار می‌شوند که این امر زمینه اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه