اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۸۴

تولید سالانه 15 هزار مترمربع فرش دستباف

شهرکرد مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران گفت: سالانه 15هزار مترمربع انواع فرش دستباف در کشور تولید و عرضه می‌شود. محمدرضا عابد روز گذشته در دیدار با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شرکت سهامی فرش ایران با قدمت 80 سال در 24 شعبه در کشور فعال است که 8هزار بافنده فرش دستباف با این شرکت همکاری دارند. به گفته وی از این میزان فرش تولید شده در کشور بخش عمده‌یی در کشور عرضه شده و بخشی هم براساس سفارش‌پذیری در خارج از کشور توسط تاجران صادر می‌شود و بخشی هم در نمایشگاه‌های فرش به فروش می‌رسد. وی ادامه داد: بزرگ‌ترین واحد پشم‌شویی کشور متعلق به این شرکت در کرج فعال است و انواع مختلف پشم را شست‌وشو داده، ریسندگی و رنگرزی انجام می‌دهد و نخ را در اختیار واحدهای بافندگی قرار می‌دهد.


40 روستای ساوجبلاغ در تنش شدید آبی

ساوجبلاغ فرماندار ساوجبلاغ گفت: از 77روستای ساوجبلاغ 40 روستا در تنش شدید آبی قرار دارند و مردم این روستاها از وضعیت آب آشامیدنی گلایه زیادی دارند. ابوالقاسم پالیزگیر اظهار کرد: فرسودگی شبکه آب‌رسانی، انشعابات غیرمجاز و مشترکان پرمصرف از جمله مسائلی است که به مشکلات کم آبی در روستاهای ساوجبلاغ دامن زده است. وی افزود: در سال‌های اخیر جمعیت روستاهای ساوجبلاغ رشد قابل ملاحظه‌یی داشته است اما شبکه آب‌رسانی همچنان فرسوده باقی مانده و پاسخگوی نیاز مردم نیست. فرماندار ساوجبلاغ گفت: از 77 روستای ساوجبلاغ 40 روستا در تنش شدید آبی قرار دارند و مردم این روستاها از وضعیت آب آشامیدنی گلایه زیادی دارند.


متخلفان ایرانشهری جریمه شدند

ایرانشهر رییس اداره تعزیرات حکومتی ایرانشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۴ پرونده وارده به تعزیرات حکومتی مختومه شد و متخلفان به پرداخت ۴۵ میلیارد ریال محکوم شدند. مهدی کیخا اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 504 پرونده مختومه شده است و متخلفان به 43میلیارد و 974میلیون و185 هزار ریال محکوم شدند. رییس اداره تعزیرات حکومتی ایرانشهر گفت: بیشترین ورودی پرونده‌ها در این مدت مربوط به کالا و خدمات با 306مورد، قاچاق کالا و ارز با 158 پرونده و حوزه بهداشت، درمان، دارو و دامپزشکی با 4 مورد بوده است.


افزایش سطح کشت زیتون در سیستان

زابل رییس دانشگاه زابل گفت: طرح توسعه کشت زیتون و صنایع تبدیلی در سیستان اجرا می‌شود. موسی بهلولی اظهار داشت: منطقه سیستان شرایط آب و هوایی مناسبی برای کشت محصول استراتژیک زیتون دارد و این دانشگاه در نظر دارد تا طرح توسعه کشت زیتون و صنایع تبدیلی را در سیستان اجرایی کند. رییس دانشگاه زابل گفت: محصول زیتون هم در پزشکی کاربرد دارد و هم خوراک از این رو اگر کشت آن توسعه یابد، می‌تواند در راه‌اندازی صنایع تبدیلی و رونق اقتصادی منطقه موثر باشد. وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه زابل درخت زیتون سازگاری بسیار بالایی با شرایط اقلیمی سیستان دارد و میزان کیفیت محصول تولیدی از درختان زیتون نیز در سطح بسیار بالایی است.


خریداری 264 هزار تن گندم از کشاورزان ایلام

ایلام مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تاکنون 264هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است. کامران سلیمان‌پور دیروز اظهار کرد: از این میزان گندم، 65هزار تن گندم دروم و 199تن نیز گندم معمولی است. وی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران استان ایلام افزود: تاکنون 3هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان گندمکار این استان پرداخت شده است. سلیمان‌پور تاکید کرد: همچنین 380میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان باقی مانده است که هدف ما پرداخت این میزان بهای خرید گندم در سریع‌ترین زمان ممکن به کشاورزان است.


کشف 46 تن برنج قاچاق در خاتم یزد

یزد فرمانده انتظامی شهرستان خاتم از کشف 46تن برنج خارجی قاچاق از 2دستگاه تریلر در این شهرستان خبر داد. سرهنگ علیرضا صالحی با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان خاتم هنگام کنترل محورهای ارتباطی این شهرستان 2 دستگاه تریلر کشنده را که به سمت یزد در حال حرکت بود، متوقف کردند. وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این تریلرها، 46 تن برنج خارجی قاچاق را که ارزش محموله آنها بیش از یک میلیارد ریال برآورد می‌شود، کشف و 2 متهم را در این خصوص دستگیر کردند. این مسوول اظهار داشت: متهمان، قصد انتقال این محموله برنج فاقد مجوز گمرکی را از جنوب کشور به استان گیلان داشتند که پس از کشف این محموله توسط ماموران انتظامی استان یزد به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.


جشن «دوستی با آب» در کاشان برگزار شد

کاشان مسابقات آبی با هدف آموزش استفاده صحیح از آب غیرشرب برای موارد غیرضروری علاوه بر ارائه پیام آموزشی خود مخاطبان زیادی را با این رقابت‌ها همراه کرد. در جشن دوستی با آب بخش‌هایی نظیر مسابقات آبی، ویژه برنامه ولادت حضرت معصومه(س)، اجرای مسابقه و... در نظرگرفته شده بود که با استقبال چشمگیر مادران و دختران کاشانی همراه شد. مسابقات آبی با هدف آموزش استفاده صحیح از آب غیرشرب برای موارد غیرضروری علاوه بر ارائه پیام آموزشی خود مخاطبان زیادی را با این رقابت‌ها همراه کرد. در حاشیه این جشن، غرفه‌های ارائه محصولات فرهنگی، گریم، خلاقیت و نوآوری، قصه‌گویی، تجهیزات آبی، ایستگاه تغذیه سالم صنایع‌دستی و ایستگاه بیناسنجی برای شرکت‌کنندگان در این جشن برپا شد.

مشاهده صفحات روزنامه