یک‌هزار میلیارد یارانه مطبوعات برای یک‌سال

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۸۰۲

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: میزان یارانه مطبوعات برای سال‌جاری یک‌هزار میلیارد ریال تعیین شده که 300‌میلیارد ریال آن سهم طرح پرداخت هزینه اشتراک نشریات است. به گزارش ایرنا، حسین انتظامی افزود: با‌توجه به تغییر الگوی مصرف رسانه‌یی در جهان از رسانه‌های جمعی به اجتماعی، رویکرد این وزارتخانه توسعه و حمایت از نشریات محلی است.

وی ادامه داد: الگوی مصرف رسانه‌یی سال‌هاست که درحال تغییر است و رسانه‌های اجتماعی در حال جایگزین شدن به جای رسانه‌های جمعی هستند. وی بیان کرد: اگرچه با این روند عرصه برای رسانه‌های سنتی درحال تنگ‌تر شدن است اما در این بین سه دسته از رسانه‌های سنتی بین‌المللی، تخصصی و محلی هم‌اکنون فرصت فعالیت در حوزه رسانه را دارند. انتظامی گفت: برای توسعه کشور نیازمند توسعه استان‌ها و مناطق هستیم که بخشی از این توسعه متوجه رسانه‌هاست. وی درباره توزیع آگهی‌های دولتی بیان کرد: برای پیشگیری از تخلف احتمالی، روند توزیع آگهی‌های دولتی در حال الکترونیکی شدن است. انتظامی درمورد کانون‌های تبلیغاتی نیز گفت: چاپ نیازمندی‌ها ازسوی کانون‌های تبلیغاتی به‌عنوان تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی به‌دنبال دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در استان‌های کم‌برخوردار هر فرد می‌تواند نمایندگی پنج رسانه و در سایر استان‌ها سه رسانه را داشته باشد. انتظامی افزود: رسانه‌هایی که از فهرست بیمه‌یی برخوردار نباشند قادر به دریافت یارانه‌های دولتی، طرح اشتراک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آگهی‌های دولتی نخواهند شد.

وی تاکید کرد: با طرحی که درحال تدوین است از 20روز دیگر چنانچه دستگاهی دولتی بدون ارتباط با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به دادن آگهی به نشریه‌یی کند آن دستگاه به سازمان‌های دیوان محاسبات و بازرسی کشور معرفی خواهد شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: در این استان 49نشریه، 22هفته‌نامه، 8 دوهفته‌نامه، 4ماهنامه، 7فصلنامه، 4 دو فصلنامه، 2روزنامه و 170پایگاه خبری فعالیت دارند. حمیده ماحوزی افزود: 90پایگاه خبری استان ثبت سامانه فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌اند و از این شمار 21پایگاه دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات هستند. وی بااشاره به اینکه در استان بوشهر 9نمایندگی خبرگزاری کشور فعال است، یادآور شد: 62نمایندگی و سرپرستی نشریات سراسری در این استان فعالیت دارند.

مشاهده صفحات روزنامه