اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۷۲

ورود صندوق بازنشستگی به کنارگذر شرق اصفهان

عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم راه‌اندازی قطعات یک و دو آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار اصفهان و دیگر مقامات محلی و استانی صورت گرفت، ضمن تقدیر و تشکر از صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت پیمانکار، استاندار و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس بااشاره به نقش کنارگذر شرق اصفهان در کریدور شمال- جنوب داخل کشور گفت: این پروژه می‌تواند به آزادراه اصفهان-شیراز یا همان کریدور شمال-‌جنوب ایران به طول ۲۴۰‌کیلومتر متصل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، وی افزود: این دو آزادراه به‌طور همزمان تکمیل خواهند شد و در مجموع پروژه‌یی به‌طول ۳۰۰کیلومتر برای تمام این خطه و ملت ایران به بهره‌برداری خواهد رسید. عباس آخوندی بااشاره به مدل قراردادی کنارگذر شرق اصفهان خاطرنشان کرد: سهم مشارکت دولت و بخش خصوصی در قرارداد قبلی به‌صورت ۵۰-۵۰ بود که در مدیریت جدید سهم دولت به ۳۰درصد کاهش یافت و انتخاب پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه انجام شد. همچنین سایر امور اداری به‌طور مرتب و قانونی جلو رفت تا مشکلی در آینده برای انجام این پروژه به وجود نیاید.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند موتور توسعه ملی باشند و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه بسیار موثر است. وی همچنین بااشاره به طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری اجرا می‌شود، گفت: طرح بزرگ کنارگذر شرق اصفهان از طرح‌هایی است که علاوه بر حفظ محیط‌زیست و ایمنی به درآمد بازنشسته‌ها نیز کمک می‌کند.


جزئیات کاهش قیمت بلیت مترو در ساعات غیرپیک

معاون حمل‌و‌نقل ترافیک شهرداری تهران درمورد پیشنهاد کاهش قیمت بلیت در ساعات غیرپیک مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مازیار حسینی با بیان اینکه یکی از روش‌ها برای تشویق مردم برای استفاده از مترو در ساعات غیرپیک، کاهش قیمت بلیت است، گفت: در حال حاضر شرکت بهره‌برداری مترو در حال انجام اقدامات مطالعاتی است که از منظر حقوقی این مساله نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت که اگر نیاز به اخذ مصوبه از شورای شهر داشته باشد در قالب لایحه‌یی تقدیم شورا شود. وی در پاسخ به اینکه به‌طور میانگین امکان دارد که چند درصد قیمت بلیت کاهش یابد؟ گفت: کاهش قیمت بلیت در ساعات غیرپیک، در کشورهای مختلف، متفاوت است و در ایران حتی اگر تا 50درصد نیز کاهش داده شود در مجموع می‌تواند مقرون به‌صرفه برای طرفین باشد، هر چند که اجرای این موضوع نیاز به کار کارشناسی دقیق و کسب مجوز‌های لازم از شورا را دارد اما دقت داشته باشید که این پیشنهاد تنها برای بازه زمانی نزدیک به پیک یعنی حدود نیم تا یک ساعت قبل و بعد پیک درنظر گرفته می‌شود.


تعطیلات زمستانی چاره مهار آلودگی هوا نیست

عضو هیات‌رییسه شورای شهر تهران گفت: تعطیلات زمستانه راهکار مهار آلودگی هوا نیست و باید به‌دنبال روش‌های اساسی برای کاهش آلودگی هوا در فصل سرما باشیم. به گزارش مهر، ابوالفضل قناعتی بااشاره به پیشنهاد تعطیلات زمستانه برای مهار آلودگی هوای کلان‌شهرها، افزود: ما در فصل زمستان چند ماه شاهد آلودگی هوای پایتخت هستیم و دو هفته تعطیلی چاره‌ساز این میزان آلودگی هوا نیست. وی ادامه داد: زمانی که در روزهای اوج آلودگی هوا، مدارس تعطیل می‌شوند، ما با کاهش آلاینده‌ها روبه‌رو می‌شویم، در روزهای تعطیل مانند روزهای جمعه هم آلودگی هوا کاهش می‌یابد. اما به فاصله یک روز، شرایط به وضعیت گذشته بازمی‌گردد، بنابراین باید به‌دنبال یک تغییر اساسی برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت باشیم. قناعتی افزود: مگر می‌شود ما سه ماه تعطیلی در پایتخت در‌نظر بگیریم برای آنکه آلودگی هوا را مهار کنیم. در این ۱۰روز نیز اگر مورد موافقت قرار گیرد و تعطیل شود، کار اساسی انجام نشده است. ما برای کاهش آلودگی هوا نیاز به یک نگاه ملی و عزم ملی داریم. وی با بیان اینکه باید مسوولیت مهار آلودگی هوا را یک نفر برعهده بگیرد، اظهار کرد: فرقی نمی‌کند این یک نفر در دولت باشد یا شهرداری، اما یک نفر پاسخگوی آلودگی هوا باشد، آن زمان می‌توان به اجرای راهکارهایی که برای مهار آلودگی هوا پیش‌بینی شده، امیدوار بود.

مشاهده صفحات روزنامه