نمایی از جهان در «جهان‌نما»

۱۳۹۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۶۶

جهان‌نما، کردکوی، استان گلستان، ایران، سرراست‌ترین آدرسی که می‌توان از این بهشت طبیعت به دوستداران محیط‌زیست ارایه کرد، همین است. منطقه‌یی ییلاقی که در ارتفاعات 2800متری شهر کردکوی جلوه‌گری می‌کند. پوشش گیاهی، حیات‌وحش، آب‌وهوا و سایر ویژگی‌های آن نشان می‌دهد جهان‌نما، به‌تنهایی نمایی از جهان است که چشم هر بیننده‌یی را محو خود می‌کند. ساکنانش اغلب به دامپروری و پرورش زنبور مشغول هستند.

به‌راستی که در اینجا چهار فصل را می‌توان دید؛ بهار، تابستان، پاییز و زمستانش هریک دلفریبی‌های خاص خود را دارد. بهار و تابستان آن ییلاق بسیاری از افراد است. آسمانش آبی‌تر از آبی و به صافی دل‌های مردمانش است و پرواز پرندگان چه بومی و چه مهاجر به آن زیبایی خاصی می‌بخشد.

میزان بارش‌ها در جهان‌نما به‌قدری است که طراوت و زندگی را به آن هدیه کند و شاید بتوان گفت همین بارندگی‌هاست که جهان‌نما را تا این اندازه زیبا و پوشش گیاهی آن را تقویت می‌کند.

هرچند که جهان‌نما هم مانند بیشتر نقاط خوش آب و هوای این مرز و بوم از آسیب و گزند دور نمانده است و چرای بی‌رویه دام، قطع درختان برای استفاده از چوب آنها و تغییر کاربری زمین به فضای مسکونی و آسیب‌هایی از این دست، جهان‌نما را تهدید می‌کند اما هرچه هست جهان‌نما همچنان مانند نگینی در شمال ایران می‌درخشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر