ترس اروپا از ابولاروزنامه لس‌آنجلس

۱۳۹۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۴

تایمز «کاهش میزان مصرف آب در ایالت کالیفرنیا» را به‌عنوان یکی از مطالب صفحه اول خود انتخاب کرده است. بعد از ماه‌ها هشدار برای کاهش ذخیره آب این ایالت، اکنون آمار جدید نشان‌دهنده این است که مردم کالیفرنیا تغییر قابل‌توجهی در میزان مصرف خود ایجاد کرده‌اند. میزان مصرف این ایالت از مثبت یک در ماه مه ‌به‌منفی 11و نیم در ماه آگوست کاهش یافته است. شادی عمومی از دریافت جایزه نوبل فیزیک به‌صورت مشترک توسط یک فیزیکدان امریکایی با یک دانشمند ژاپنی از دیگر مطالبی است که این روزنامه در صفحه اول خود به آن پرداخته است. البته خبر اصلی این شماره لس آنجلس تایمز به بازی بیسبال ایالتی اختصاص یافته است.

روزنامه شیکاگو تریبیون موضوعی داخلی را به‌عنوان موضوع خبر یک خود انتخاب کرده است: تیراندازی به پلیسی که به‌دنبال مظنونی بود که احتمال می‌رفت هفته پیش به سه نفر شلیک کرده باشد. این پلیس که از ناحیه شانه زخمی شده در وضعیت باثباتی به‌سر می‌برد. خبر مهم دیگر صفحه اول این روزنامه به «تمرکز جدید بر زبان‌ها» اختصاص یافته و از این می‌نویسد که از دانشجویانی که به چند زبان احاطه دارند به‌عنوان نیاز جامعه جهانی امروز، حمایت می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال تیتر و عکس یک خود را به زندگی و مرگ به‌عنوان رفتاری معمولی در بیمارستان‌های لیبریا اختصاص داده و در عین حال از این خبر می‌دهد که بی‌عملی ترکیه در برابر پیشرفت داعش موجب نگرانی امریکا می‌شود. در این خبر از تحرکات وسیع نیروهای شبه نظامی علیه مبارزان کرد در شهر سوری خبر داده شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در حالی که تصویر یک خود را به ابولا اختصاص داده، از این می‌نویسد که ورود ابولا به اروپا موجب نگرانی‌های شدید شده است. این روزنامه همچنین از این خبر می‌دهد که افزایش ترس در فضای اقتصادی موجب کاهش رشد بازارها می‌شود. در این خبر از گسترش این ترس به‌ویژه در اروپا خبر رفته که به مانعی بر سر گسترش بازار بدل می‌شود. کاهش شاخص داوجونز به 273 یا 16درصد، پایین‌ترین میزان این شاخص از ماه جولای تاکنون است و بیشترین کاهش در طول سال را رقم زده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر