ضرر سنگین بازار‌ها درپی نگرانی از رشد اقتصادی

۱۳۹۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۱


جهان شاخص‌های سهام در وال‌استریت ناراضی از آمار ضعیف از اقتصاد آلمان که چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان را مبهم می‌ساخت، روز سه‌شنبه را با ضرر سنگین به پایان بردند.

به گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه گزارشی منتشر کرد و پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی را برای سومین بار تغییر داد. در این گزارش همچنین آمده است که محیط اقتصادی برای شرکت‌ها و کمپانی‌ها، به‌خصوص شرکت‌هایی با فعالیت‌های بین‌المللی، محیط مناسبی نیست.

این گزارش همراه با گزارش برونداد صنعتی آلمان که نشان می‌داد تولیدات صنعتی این کشور در ماه آگوست، ۴درصد افت داشته است، برای فعالان بازار به معنای وضع ناخوشایند اقتصاد جهان و نیز شرکای اروپایی آنهاست که نهایتا به‌دلیل حجم بالای دادوستد میان امریکا و اروپا می‌تواند روی اقتصاد امریکا هم تاثیر بگذارد. افت تولید صنعتی آلمان پایین‌ترین حد تولیدات این کشور در 5/۵سال اخیر بوده است، به همین دلیل ضرر شاخص‌ها سنگین بود. شاخص سهام صنعتی داوجونز با از دست دادن ۲۷۲.۵۲ واحد، 6/1درصد تنزل کرد و به واحد ۱۶.۷۱۹.۳۹ زیر واحد ۱۷۰۰۰ که در تابستان از آن عبور کرده بود، رسید.

شاخص استاندارد‌ اندپورز هم با از دست دادن ۲۹.۷۲ واحد، ۱.۵۱درصد ضرر کرد و به زیر واحد ۲۰۰۰، یعنی 1/1935 رسید که پایین‌ترین این شاخص از ۱۲ آگوست تاکنون است. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با از دست دادن ۶۹.۶۰ واحد، ۱.۵۶درصد تنزل کرد و به واحد ۴۳۸۵.۲۰ رسید.

شاخص‌های سهام در توکیو نیز در چهارشنبه به دنبال افت وال‌استریت و نیز در نگرانی برای رشد اقتصاد جهان تنزل کردند. نگرانی از درآمد کمپانی‌های بین‌المللی باعث شد که سهام صادرکنندگان در روز چهارشنبه آماده برای فروش باشد. شاخص نیکی به این ترتیب، 2/1درصد از دست داد و به واحد ۱۵.۵۹۵.۹۸ رسید که پایین‌ترین حد شاخص نیکی در ۵ هفته اخیر است. شاخص سهام توپیکس نیز با از دست دادن ۱.۲درصد به واحد ۱۲۷۴.۸۵ رسید.

مهم‌ترین بازندگان روز چهارشنبه توکیو، خودروسازان بودند که ین قدرتمند در بازار باعث شد تا دارندگان سهام آنها به فروش ترغیب بیشتری پیدا کنند. ارزش ین در روزهای اخیر در بازار‌ها رو به افزایش گذاشته است.

در اروپا نیز بازار‌ها نتوانستند خود را از زیرسایه سنگین نگرانی برای رشد اقتصاد جهان برهانند و شاخص سهام FTSE لندن صبح روز چهارشنبه را با ۶/0درصد تنزل در ارزش سهام خود آغاز کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر