روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۶۵

پلیس تخصصی محیط‌زیست باید تشکیل شود؛ ایرنا محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بررسی سیاست‌های کلی محیط‌زیست برگزاری این همایش را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد: سرآغاز اجرای واقعی و جدی این سیاست‌ها باشیم. وی با بیان اینکه پلیس تخصصی محیط‌زیست باید تشکیل شود، گفت: یک پلیس تخصصی محیط‌زیست می‌خواهیم که ضابط قوه قضاییه در مساله برخورد با جرایم زیست‌محیطی باشد.

جزئیات بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران؛ ایلنا مجید تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به اینکه بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در چه مرحله‌یی است، گفت: اتحادیه اروپا الان دو دیپلمات در سفارت هلند در ایران دارد. ما با اتحادیه اروپا در تماس هستیم و مساله را دنبال می‌کنیم. وی گفت: بعد از اظهار علاقه از سوی اروپایی‌ها برای باز کردن دفتر در تهران ما هم گفتیم این باید مراحل قانونی‌اش را در داخل کشور طی کند. آنها گفتند تا آن زمان ما یک تعدادی از نمایندگان‌مان را به دفتر هلند می‌فرستیم که در آن زمان رییس دوره‌یی اتحادیه اروپا بود. ما قبول کردیم و این دو نفر آمدند. در حال حاضر مراحل داخلی در حال طی شدن است. تخت‌روانچی در پاسخ به اینکه زمان دقیق بازگشایی چه زمانی است؟ گفت: نمی‌توانم به‌طور قطع بگویم بازگشایی چقدر زمان می‌برد. اما می‌توانم، بگویم ظرف چند ماه آینده این کار صورت خواهد گرفت.

صالحی به لهستان رفت؛ آنا علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان به دعوت میشل کورتیکا، معاون وزیر انرژی لهستان به ورشور سفر کرد. این سفر در راستای دیدارهای دوجانبه و برای گفت‌وگو درباره همکاری‌های هسته‌یی دو کشور در پی توافق هسته‌یی ایران و کشورهای 1+5 انجام می‌شود. گفتنی است لهستان برای توسعه همکاری‌ با ایران در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی، ایمنی هسته‌یی، کاربردهای پزشکی هسته‌یی، رادیو دارو‌ها و همکاری در زمینه شتاب‌دهنده‌ها اعلام آمادگی کرده است.

هنوز ابزارهای روزمره فناوری اطلاعات کاربری مدیریتی ندارد؛ ایرنا مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در اجلاس هم‌اندیشی مدیران فناوری اطلاعات و دبیرخانه‌های نظام اداری کشور گفت: صدها بلکه هزارمیلیارد تومان صرف شبکه، مرکز داده، سخت‌افزار و سامانه‌ها شده است ولی مبنای تصمیم‌گیری‌ها و ابزارهای گزارش‌دهی بسیار قدیمی و ناکارآمد هستند. وی با تاکید بر اینکه اگر اتوماسیون اداری واقعی تحقق یابد، کلمات، اعداد و اقدامات قابل داده کاوی هستند، گفت: تلفن همراه و تبلت سال‌هاست که در دست مدیران و جزو ابزار شخصی آنهاست ولی رویکرد اداری به نحوی بوده که هنوز ابزارهای روزمره فناوری اطلاعات کاربری مدیریتی در دولت ندارد.

4زندانی ایرانی در ارمنستان به کشور منتقل می‌شوند؛ فارس سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ایروان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ارمنی شبکه پارس تودی با اعلام خبر انتقال چهار زندانی ایرانی در ارمنستان به داخل کشور گفت: در پی تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، وزارت دادگستری این کشور با انتقال چهار نفر از زندانیان ایرانی در زندان ارمنستان به ایران موافقت کرد. وی افزود: قرار است در تاریخ 19 آبان‌ماه این زندانیان در مرز نوردوز به مقامات ایرانی تحویل داده شوند. گفتنی است از ابتدای سال جاری این دومین گروه از زندانیان ایرانی هستند که به ایران منتقل می‌شوند.

دیدار ظریف با وزیر خارجه توگو؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای روبرت داسی وزیر امور خارجه توگو که در راس هیاتی در ایران به‌سر می‌برد، ظهر یک‌شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه، راهکارهای گسترش همکاری در حوزه‌های اقتصادی، مسائل منطقه‌یی، بین‌المللی و همچنین مبارزه با پدیده تروریسم و افرا‌ط‌گرایی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

دفاع نخست‌وزیر روسیه از انتقال سامانه اس300 به ایران؛ ایسنا دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه در آستانه سفرش به رژیم‌صهیونیستی ضمن تاکید بر اهمیت روابط مسکو - تل‌آویو گفت: فروش و انتقال سامانه دفاعی موشکی پیشرفته اس300 به ایران هیچ تناقضی با روابط روسیه و رژیم‌صهیونیستی ندارد. مدودف همچنین به مساله سوریه پرداخت و تاکید کرد که بشار اسد (رییس‌جمهور سوریه) تنها رهبر مشروع در این کشور است و هر گونه تغییر قدرت نیز باید به صورت قانونی و مشروع انجام شود.

سومین گزارش فصلی آژانس درباره برجام منتشر می‌شود؛ ایلنا سومین گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام اواخر هفته جاری در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار می‌گیرد. گفتنی است با گذشت بیش از 9ماه از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آخرین تحولات و نظارت‌ها بر برنامه و تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌یی ایران را گزارش می‌کند. این گزارش در اختیار 35عضو شورای امنیت به‌طور غیررسمی جهت بررسی قرار می‌گیرد تا در نشست فصلی شورای حکام که دو هفته آینده برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

احکام صادره برای متهمان حمله به سفارت عربستان قانونی است؛ خانه ملت حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با ارزیابی حکم صادر شده برای متهمان حمله به سفارت عربستان گفت: احکام صادره برای متهمان حمله به سفارت عربستان براساس قانون بوده است، در کشوری که قانون حاکم است؛ نباید خلافی صورت گیرد و اگر چنین اتفاقی افتاد فرد خاطی باید مجازاتش را بپذیرد. وی گفت: البته در چنین شرایطی نباید به جوان ایرانی خرده گرفت چرا که انتظار می‌رفت، عربستان عاقلانه و براساس موازین و مقررات بین‌المللی رفتار می‌کرد. مسوولیت بی‌حرمتی به زائران را می‌پذیرفت نه اینکه با بی‌مسوولیتی کار کند که جوان ایران تاب و تحمل اقدام بعدی را نداشته باشد.

گسترش تروریسم، سیاست رژیم‌صهیونیستی برای تضعیف توان امت اسلامی است؛ ایرنا علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار جمعی از نمایندگان پارلمان تونس با بیان اینکه «تداوم بحران‌های کنونی و گسترش گروه‌های تروریستی از سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی برای تضعیف توان امت اسلامی است، تاکید کرد: هوشیاری و فهم درست کشورهای اسلامی می‌تواند به خاتمه دادن به این بحران‌ها کمک کند. وی همچنین با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور گفت: بعد از انقلاب مردم تونس فرصت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف ایجاد شده و توسعه مراودات فرهنگی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و تونس می‌تواند به آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر منجر شود.

مشاهده صفحات روزنامه