اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۷۳

مدل‌سازی موفق

راهکار توسعه صنایع

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن اتحاد بین صنعتگران و بانک صنعت و معدن را ازجمله راهکارهای موثر در راستای توسعه بیش از پیش صنایع در کشور دانست و گفت: مدل‌سازی موفق ازجمله راهکارهای توسعه صنایع در عرصه‌های مختلف است.

علی‌اشرف افخمی در جمع صنتعگران استان یزد با بیان اینکه بانک صنعت، معدن به هیچ عنوان به سازمان‌های دولتی وام نمی‌دهد، اظهار کرد: تمرکز این بانک فقط بر حمایت از بخش خصوصی و صنعتگران فعال است. وی با اشاره به اینکه بانک‌های توسعه‌یی تمرکز درآمدی خود را فقط در بخش صنعت نخواهند گذاشت، گفت: هنر بانک‌های توسعه‌یی که نقش مهمی در تامین اعتبار لازم برای بخش خصوصی در داخل کشور ایفا می‌کنند، برقراری ارتباط با منابع مختلف و اعطای آن در قالب تسهیلات برای پیشرفت و توسعه کشور است.

افخمی در ادامه بحث آب را یکی از ضرورت‌‎های توسعه صنایع در استان‌های کویری به ویژه استان یزد دانست و بیان کرد: درحال حاضر روزانه ٦٠ هزار مترمربع آب در سواحل خلیج فارس شیرین می‌شود. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به ورود این بانک برای تامین منابع مالی سه منبع آب شیرین کن در کشور اظهار کرد: بانک صنعت و معدن برای اینکه ظرفیت‌های مختلف داخل و خارج کشور را در اختیار صنایع داخلی قرار دهد نسبت به تامین مالی طرح‌های مختلف در کشور اقدام می‌کند.


خدمات بانک سینا

برای مشتریان حقوقی

با هدف تسریع و تسهیل در انجام امور بانکی هموطنان، بانک سینا خدمات ویژه و مکانیزه را در اختیار شرکت‌ها و موسسات مختلف قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک سینا، این بانک با تکیه بر زیرساخت‌ها و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، خدمات مختلفی در حوزه بانکداری الکترونیک به مشتریان حقوقی ارائه می‌دهد. امکان واریز حقوق کارکنان به صورت مکانیزه، تلفنبانک حقوقی، تخصیص سپرده پشتیبان به سپرده‌های جاری، ارائه وب سرویس، پرداخت سود سهامداران شرکت‌ها و سازمان‌ها و خدمات ثبت دستور پرداخت گروهی پایا ازجمله خدماتی است که از سوی بانک سینا به متقاضیان ارائه می‌شود که می‌تواند زمینه صرفه‌جویی در وقت و هزینه شرکت‌ها را فراهم آورد. بانک سینا درحال حاضر متنوع‌ترین خدمات را در حوزه بانکداری الکترونیک ارائه می‌کند.


ممنوعیت صدور کارت

برای بدهکاران صحت ندارد

بانک مرکزی اعلام کرد: خبر«خودداری بانک‌ها از افتتاح حساب و صدور کارت عابربانک برای مشتریان بدهکار» که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی تاکید کرد که هیچ ممنوعیتی در ارائه خدمات بانکی در زمینه افتتاح حساب سپرده و صدور کارت عابربانک برای افراد دارای بدهی غیرجاری و چک برگشتی رفع سوءاثر نشده، وجود ندارد. در روزهای گذشته خبری در یک سایت منتشر شده بود مبنی بر اینکه، بانک مرکزی در بخشنامه‌یی به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری، صدور کارت عابربانک جدید را مشروط به نداشتن اقساط معوق بانکی اعلام کرده است.


شفافیت صورت‌های مالی لازمه گسترش مراودات بانکی

استانداردهای مقرر در توافققامه موسوم به بازل 3 باید تا پایان سال 2018 در بسیاری از بانک‌های معتبر بین‌المللی به مرحله اجرا درآید. بر این مبنا لازم است، بانک‌های ایران نیز از طریق انطباق با استانداردها و الزامات بین‌المللی، خود را به عنوان بانک‌های قابل اطمینان برای سرمایه‌گذاری در دنیا معرفی کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، معاون نظارتی بانک مرکزی در میزگرد«مباحث حقوقی تراکنش‌های بین‌المللی» که در حاشیه هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و سومین نمایشگاه بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در جزیره کیش برگزار شد با بیان اینکه موضوع شفافیت صورت‌های مالی بانک‌ها از مباحث مهم است، افزود: متاسفانه اکنون در صورت‌های مالی بانک‌ها به دلایل متعدد، نواقصی وجود دارد که با اقدامات اصلاحی دو ساله اخیر گام‌های بلندی برای شفافیت صورت‌های مالی برداشته شده اما این اقدامات کافی نیست. حیدری امکان سرمایه‌گذاری در کشور بدون وجود بانک کارآمد را غیرممکن خواند و تصریح کرد: با توجه به تنگناهای اعتباری و مالی سال‌های اخیر که در کشور به وجود آمده و از جانب دیگر تقاضا برای سرمایه‌گذاری نسبت به عرضه پول افزایش یافته است باید از منابع خارجی در فاینانس‌ها و یوزانس‌ها در بستر بانکی استفاده

کنیم.

خوشبختانه برای این موضوع خلأ قانونی وجود ندارد و در دنیا مقررات خدمات usp‌ها، icc‌ها و محاکم بین‌المللی برای این موضوع در حد کفایت وجود دارد. وی در ادامه افزود: بانک‌ها به مرور زمان و به تدریج به خوبی آموخته‌اند که بسیاری از معاملات بین اشخاص، وقتی به داوری و محاکمه کشیده می‌شود، ممکن است هزینه‌های اقدامات داوری، حقوقی و قانونی آنها بیش از صرفه اقتصادی موضوع معامله شود، بدین لحاظ رویکرد شرکت‌ها در دنیا انجام معاملات بر بستر بانک‌ها براساس ریسک بانکی پایین است. به همین منظور شرکت‌ها، بانک‌هایی را انتخاب خواهند کرد که به راحتی و با اطمینان بالاتر و با ریسک کم بتوانند فعالیت‌هایشان را انجام دهند و به همین دلیل بانک‌های کشور باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند.


شعبه بانک صنعت

در خضرآباد یزد

شعبه بانک صنعت و معدن در شهرک صنعتی خضرآباد یزد با حضور علی‌اشرف افخمی مدیرعامل این بانک، سیدعلی عزالدینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مسوولان استان افتتاح شد.

این شعبه در مساحت ٦٢٥ متر مربع و زیربنای ٣١٥مترمربع با هدف ارائه خدمات بانکی به صنایع استان در شهرک صنعتی احداث شده است. شعبه شهرک صنعتی بانک صنعت و معدن یزد دارای 6 پرسنل اداری است که در بخش‌های مختلفی نظیر بخش پرداخت تسهیلات، خدمات بانکی و اعتبارات به ارائه خدمت می‌پردازند.

مشاهده صفحات روزنامه