گردشگری

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۰۶

کلاهبرداری با خرید صوری مجوز آژانس هواپیمایی

ایرنا| نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: برخی با خرید و فروش صوری و زیر زمینی مجوز آژانس‌های هواپیمایی، از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

علی‌اکبر عبدالملکی افزود: اکنون 5640 آژانس هواپیمایی در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد، 1700 مورد در تهران هستند و برخی از این آژانس‌ها در معرض ورشکستگی قرار دارند. وی افزود: دلیل عمده این ورشکستگی، نوسانات ارزی و افزایش اجاره دفتر است، گرچه عوامل دیگری نظیر مالیات، مطالبات بیمه و نداشتن نیروی کاری ماهر در این امر دخیل هستند. نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: همچنین از آنجا که تسهیلاتی نیز به صاحبان آژانس برای خرید دفتر تعلق نمی‌گیرد، درآمد آژانس‌ها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. وی تاکید کرد: وضعیت موجود آژانس داران، باعث سوءاستفاده برخی افراد سودجو شده بدین نحوه که آنها به‌صورت صوری و زیرزمینی، مجوز یک آژانس یا بخشی از مجوز را برای مدتی خریداری می‌کنند و شب عید در اوج مراجعه مردم، چند میلیارد پول مسافران را گرفته و فرار می‌کند. عبدالملکی در تشریح این کلاهبرداری گفت: پس از خرید و فروش صوری، مجوز همچنان به اسم «فرد قانونی» می‌ماند اما یک قرارداد داخلی صوری بین خریدار و فروشنده بسته و فرد خریدار نیز به عنوان عضو هیات‌مدیره شرکت نیز تعیین می‌شود. در برخی آژانس‌ها نیز فقط «بندهای سه گانه مجوز کلی» خرید و فروش می‌شوند.


ابلاغ تعرفه‌های استانداردسازی تاسیسات گردشگری

تعادل| معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «مقررات نحوه تعیین تعرفه‌های ارزیابی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری» در راستای حمایت از بخش خصوصی و نهادینه‌سازی فرآیند استانداردسازی در تاسیسات گردشگری با رویکرد کاهش هزینه‌های مربوطه ابلاغ شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد با بیان این خبر گفت: با استناد به ماده یازده آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوب سال گذشته در هیات وزیران و شیوه‌نامه درجه‌بندی تاسیسات گردشگری «مقررات نحوه تعیین تعرفه‌های ارزیابی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری» از سوی معاونت گردشگری ابلاغ شد. معاون گردشگری با بیان اینکه مقررات جدید با رویکرد رعایت کامل حقوق صاحبان تاسیسات گردشگری، منطقی شدن هزینه‌های اجرایی طرح تطبیق و حمایت از بخش خصوصی مورد اصلاح و بازبینی اساسی قرار گرفته است؛ افزود: از عمده‌ترین وجوه تمایز مقررات اصلاحی جدید می‌توان به شفاف‌سازی فرآیندهای ارزیابی و تعاملات مالی موجود میان عوامل اجرایی طرح و تاسیسات گردشگری، استفاده از الگوها و شاخص‌های علمی و حرفه‌یی متقن و موفق در تعیین و محاسبه هزینه‌های ارزیابی تاسیسات گردشگری و نیز تعدیل قابل توجه هزینه‌های ارزیابی به کمتر از یک پنجم تعرفه قبلی و حداکثر تا سقف 8 میلیون تومان اشاره کرد.


سعدآباد میزبان علاقه‌مندان به پرنده‌نگری

تعادل| روز ملی پرنده نگری به همت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تاریخ 4 آذرماه در محل خانه طبیعت‌گردی ایران در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با تشکیل ستاد برگزاری مراسم روز ملی پرنده نگری به ریاست محمدعلی فیاضی، مدیرکل دفتر توافق‌های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی به همراه جمعی از فعالان گردشگری و طبیعت گردی کشور؛ مراسم روز ملی پرنده نگری با هدف معرفی و شناخت پرنده‌های کشور به عنوان ظرفیت مهم اکوتوریستی در روز پنج‌شنبه، 4 آذرماه به مرکزیت خانه طبیعت گردی ایران در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد و با همراهی کلیه استان‌ها و گروه‌های مرتبط در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. همچنین طبق هم اندیشی ستاد مذکور تصمیم بر آن است تا علاوه بر مراسم اشاره شده، فعالان پرنده نگری طی روز جمعه 5 آذرماه در تعدادی از سایت‌های منتخب پرنده نگری تهران اقدام به معرفی این حوزه و فراهم کردن زمینه تماشای پرندگان توسط شهروندان تهرانی کنند.

مشاهده صفحات روزنامه