قتل‌عام شبانه غازهای وحشی در مازندران

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۰۷


ایرنا| رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت که شکارچیان غیرمجاز شب گذشته تعداد زیادی غاز وحشی را در فریدونکنار و محمودآباد قتل عام کردند.

ناصر کیایی روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان با استفاده از روش‌های صید «گذر» و « کرس» در شب اقدام به شکار غازهای وحشی در سوته و رودبست، فریدونکنار و حسین آباد و ازباران محمودآباد کردند.

وی ادامه داد: شکارچیان شب و زمان امنیت پرندگان مبادرت به شکار غازهای وحشی کردند؛ درحالی که شکار پرندگان هنگام شب غیرقانونی است.

رییس اداره محیط زیست بابلسر و فریدونکنار بدون اشاره به تعداد غازهای وحشی شکار شده در صید شب گذشته این مناطق، گفت که حدود 30 صیاد حوزه استحفاظی بابلسر و فریدونکنار در این شکار حضور داشتند. وی افزود: با دستور دادستانی، یک‌شنبه گروه 50 نفره از یگان حفاظت محیط زیست مازندران دام‌های این صیادان را در 4منطقه ذکر شده تخریب ‌کردند. تالاب بین‌المللی فریدونکنار هرساله میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی همچون مرغابی، غازسانان، چنگر، حواصیل، پاچیلک و بازهای شکاری است. مازندران با برخورداری از سه تالاب میانکاله، کیاسر و سرخرود و 700 آببندان و آبگیر و وجود ذخیرگاه‌های زیستی، همه ساله میزبان یک میلیون بال پرنده از اقصی نقاط جهان به خصوص سیبری است.

مشاهده صفحات روزنامه