اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۱۲

ابلاغ مصوبه شورای تامین برای تخریب طبقه 7علاءالدین

مصوبه شورای تامین شهرستان تهران درباره تخریب طبقه هفتم ساختمان علاءالدین به شهرداری منطقه 11 ارسال شد. به گزارش ایسنا، وحیدرضا محمدی قائم‌مقام شهرداری منطقه 11 با بیان این خبر افزود: مصوبه فوق‌الذکر دارای 5 بند است و شهرداری منطقه 11 درحال تمهیدات لازم برای اجرای رای کمیسیون ماده 100 است. وی اظهارکرد: با توجه به آنکه باید تمهیدات شورای تامین نیز مدنظر قرار گیرد؛ از این رو اجرای حکم تخریب طبقه 7 پاساژ علاء‌الدین مستلزم طی زمان لازم خواهد بود.


اجرای آزمایشی «گیت‌های شیشه‌ای» در مترو تهران

مدیرعامل مترو تهران از نصب آزمایشی «گیت‌های شیشه‌یی» در مترو تهران خبر داد. به گزارش تسنیم محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل مترو تهران درباره راهکارهای اجرایی افزایش امنیت مسافران در ایستگاه‌های مترو اظهار کرد: شورای شهر مصوبه‌یی راجع به PSD دارد اما این مصوبه مانع از خودکشی نمی‌شود، کسی که قصد خودکشی دارد، خودش را می‌کشد و بهترین روش برای انجام این کار انتخاب قطار است. وی افزود: در «ویکی‌پدیا» 9 روش برای خودکشی مطرح شده که نهمین روش برای خودکشی انتخاب قطار است؛ آمار خودکشی در مترو انگلیس و آلمان بالاست اما ما نسبت به جابه‌جایی مسافر، ایمن‌ترین مترو را در دنیا داریم. مدیرعامل مترو تهران تصریح کرد: در قبال هر 500هزار نفر مسافر مترو یک حادثه در مترو داشته‌ایم؛ حادثه‌هایی که نه صرفا خودکشی و مانند برق‌گرفتگی و پایین افتادن از پله بوده‌اند. حتما دنبال این هستیم که حادثه‌یی در مترو رخ ندهد اما بخشی از این اتفاق در دست ماست و بخشی از آن دست فردی است که می‌خواهد خودش را به نحوی در مترو بکشد، شورای شهر مصوبه‌یی درباره اجرای آزمایشی نصب «گیت‌های شیشه‌یی» در برخی ایستگاه‌های مترو تهران تصویب کرده و باید دید تاثیر اجرای این طرح به چه اندازه است و در این رابطه برای بحث منابع مالی این طرح جلسه‌یی امروز برگزار خواهد شد.


قرارداد خواهرخواندگی تهران با ۲۷ پایتخت جهان

علیرضا رجایی، مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران گفت: تهران با ۲۷شهر قراردادهای خواهرخواندگی امضا کرده اما صرفا روی کاغذ باقی‌مانده و از مزایای مادی و معنوی آن بی‌بهره مانده است. به گزارش تسنیم، وی افزود: قراردادهایی بین شهرها تعریف شده است که براساس آن دو پایتخت کشورهای مختلف با یکدیگر خواهرخوانده می‌شوند. این قرارداد بین شهرداران دو شهر امضا می‌شود اما عملا مکانیسمی برای بهره‌برداری تعریف نشده بود بنابراین تلاش کردیم تا چند مولفه نیازهای شهرها و تعامل آنها با یکدیگر را در نظر بگیریم. وی افزود: شهرداری‌ها شبه‌دولتی هستند و عمده مخاطبان آنها مردم هستند. در بحث خواهرخواندگی دو پایتخت با یکدیگر باید بحث‌های شهرسازی، محیط‌زیست، مدنیت و مراودات اجتماعی و مشکلات شهری مدنظر قرار بگیرد. وزارت کشور و وزارت امور خارجه در این دوره اعلام کرده‌اند که برای موفقیت بحث خواهرخواندگی تهران با سایر کشورها همراهی می‌کنند و تفاهمنامه‌هایی طراحی شد تا از این فضا بتوان بهترین استفاده را برد.

مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران گفت: بیش از 140خواهرشهر داریم که به خوبی از آنها استفاده نکرده‌ایم و در طراحی جدید تلاش کردیم تا از این روش به عنوان دیپلماسی مکمل برای استیفای برخی حقوق کشور استفاده کنیم. تهران 27 خواهرشهر دارد که می‌تواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کند و عملا بخش بین‌الملل شهرداری‌ها در حال تدوین تفاهمنامه‌یی است تا بحث شهر با اولویت شهروند مدیریت شود.

رجایی بیان کرد: می‌توانیم با استفاده از قرارداد خواهرخواندگی و سیاست شهروند دیپلماسی مشارکت شهروندان را در اداره شهر افزایش دهیم. دیپلماسی عمومی شهری که ما پیشنهاد کرده‌ایم به شکل انتخاب سفرای عمومی شهری است و حتی با شهرهایی که با دولت آنها ارتباط حاکمیتی نداریم نیز می‌توانیم قرارداد خواهرخواندگی را منعقد کنیم. وی تصریح کرد: تهران با 27شهر قرارداد خواهرخواندگی امضا کرده است اما عملا به لحاظ اجرایی کاری انجام نمی‌شود و صرفا سفرهایی است که برای امضای قرارداد انجام می‌شود و برای بهره‌برداری فعالیتی صورت نگرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه