ساخت قطعه موسیقی «تختی» در پراگ

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۲۸

علی رهبری، رهبر ارکستر از اتمام تولید و ضبط قطعه «تختی» به خوانندگی محمد معتمدی با همکاری ارکستر فیلارمونیک چک و چند نوازنده ایرانی در شهر پراگ خبر داد. به گزارش مهر، علی رهبری با اشاره به جزییات این فعالیت مشترک توضیح داد: سال گذشته وقتی که بنده به یکی از کنسرت‌های دوست قدیمی و عزیزم آقای حسین علیزاده رفته بودم با صدای تمیز، زیبا و با فرهنگ محمد معتمدی آشنا شدم و در همان لحظه تصمیم گرفتم روزی با این خواننده همکاری‌هایی داشته باشم و از آن روز دنبال موقعیتی بودم که برای نخستین بار با این خواننده همراه با ارکستر سمفونیک کاری را انجام دهم که بعد از ترک ایران شرایط به گونه‌یی پیش رفت که دوباره روی غلتک فعالیت‌های بین‌المللی افتادم و مسوولیت پروژه‌های مختلفی به من واگذار شد و توانستم با محمد معتمدی هم همکاری کنم. وی ادامه داد: طی مدت حضورم در خارج از ایران ضمن رهبری ارکسترهای موسیقی کلاسیک غربی تصمیم گرفتم بیشتر از سوژه‌ها و استعدادهای جوان ایرانی که طی مدت حضور در ایران با آنها آشنا شدم، استفاده کنم. من بر این باورم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استعدادهای فوق‌العاده‌یی ظهور و بروز پیدا کردند که متاسفانه به دلیل شرایط مجموعه‌هایی چون خانه موسیقی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما از حمایت چندانی برخوردار نمی‌شوند.

رهبری درباره پروژه مشترک خود با محمد معتمدی و تعدادی از نوازندگان ایرانی گفت: پروژه‌یی که طی هفته‌های گذشته انجام دادیم و چند روز پیش با موفقیت فوق‌العاده‌یی به اتمام رسید، همکاری با ارکستر مشهور فیلارمونیک چک در پراگ بود. این ارکستر حدود ۳۰سال پیش من را به عنوان رهبر مهمان دایم انتخاب و حتی مدال طلای «دوژاک راکه» بالاترین نشان هنری کشورشان را نیز از دولت برایم تقاضا کرده بودند.

وی تصریح کرد: ویژگی این پروژه در آن است که من برای نخستین بار از صدای مرد ایرانی استفاده کرده‌ام و خدا را شکر در مورد انتخاب آقای معتمدی هم اشتباهی نکرده‌ام چراکه همکاری با ایشان و ارکستر مشهوری مثل فیلارمونیک چک بسیار موفقیت‌آمیز بود و تردید ندارم این پروژه موفقیت‌هایی برای کشورمان ایران به همراه خواهد آورد.

مشاهده صفحات روزنامه