جدی شدن رقابت‌ در امریکا

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۲۹

واشنگتن‌پست:

این روزنامه تیتر یک خود را به ادامه رقابت‌های ریاست‌جمهوری امریکا اختصاص داده است. آن ‌طور که واشنگتن‌پست مطرح کرده است، رقابت‌های میان ترامپ و کلینتون حالا جدی‌تر شده است هر چند که براساس اعلام این روزنامه، کلینتون حالا کمی خود را جلوتر از ترامپ کشانده است. نتیجه نظرسنجی شبکه فاکس نیوز که جمعه شب به وقت امریکا منتشر شده، نشان می‌دهد درحالی که طی هفته‌های گذشته نامزد دموکرات با اختلاف 7درصدی از رقیب جمهوری‌خواهش پیش بوده حالا تنها دو درصد پیش است. طبق این نظرسنجی در رقابت 4 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 کلینتون 47درصد، ترامپ 45درصد، «گری جانسون» نامزد حزب آزادیخواه 5 درصد و «جیل استاین» نامزد حزب سبزها 2درصد آرا را از آن خود کرده‌اند. طبق این نظرسنجی در صورت فرض رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا با حضور تنها دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات، کلینتون با 46درصد در برابر 45درصد ترامپ از او پیش است.


هوستون کرانیکل:

مساله انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به تیتر یک این روزنامه نیز تبدیل شده است. آن‌ طور که این روزنامه اشاره کرده است، ترامپ در تگزاس رای بیشتری از رقیب خود خواهد داشت. استدلال این روزنامه به رکوردی است که تگزاس در انتخاب جمهوری‌خواهان داشته است. هوستون کرانیکل اشاره کرده که میت‌رامنی و جان مک‌کین نیز از دیگر منتخبان انتخابات سال‌های گذشته در تگزاس بوده‌اند. دور جدید این انتخابات براساس قانون اساسی روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ (۸ نوامبر ۲۰۱۶) برگزار می‌شود. رأی‌دهندگان مجمع گزینندگان، ریاست‌جمهوری را برخواهند گزید که آنها نیز به نوبه خود به یک رییس‌جمهور و معاون رییس‌جمهور جدید از طریق مجمع گزینندگان رای خواهند داد. محدودیت دوره‌ها که در پس تصویب متمم بیست و دوم قانون اساسی ایالات متحده امریکا قرار داده شده رییس‌جمهور کنونی، باراک اوباما از حزب دموکرات را از انتخاب مجدد برای دوره سوم بازمی‌دارد.


آس:

تیتر یک این روزنامه ورزشی به مصدومیت بنزما و واکنش زیدان اختصاص دارد. بر این اساس، زیدان در نشست خبری روز گذشته خود سربسته گفت که بنزما پس از بازی با لژیا دچار مصدومیت جزیی شده که هنوز علتش مشخص نیست. سرمربی رئال ترجیح داد بر آتش شایعات اضافه نکند؛ شایعاتی که به اذعان برخی خبرگزاری‌ها، حکایت از دلخوری بنزما از شرایط کنونی‌اش دارد. در نشریات مادریدی، کمپینی علیه او و به نفع موراتا تشکیل شده و آنها دوست دارند که مهاجم جوان اسپانیایی به جای کریم به صورت ثابت به میدان برود. این مساله در کنار کنایه‌هایی که به بنزما زده می‌شود مبنی بر اینکه او بازیکن محبوب فلورنتینو پرز (رییس رئال) و زیدان است باعث آزردگی خاطر مهاجم فرانسوی شده است.

کریم این روزها از لحاظ روحی وضعیت مناسبی ندارد و روز چهارشنبه در بازی برابر لژیا نیز شاهد عصبانیت او پس از تعویض شدن در دقیقه 64 بازی بودیم.

مشاهده صفحات روزنامه