اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۷۱۲

افتتاح شرکت پاپیروس

با تسهیلات بانک صنعت

طرح شرکت پارت پاپیروس با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن مراحل اجرایی خود را گذراند و به بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن برای این واحد تولیدی که انواع کاغذ تولید می‌کند، مبلغ ٢میلیون و ٧٠٠هزار یورو تسهیلات ارزی و ٣١٠میلیارد ریال تسهیلات داخلی به تصویب رسیده است. شرکت پارت پاپیروس در استان خراسان رضوی احداث شده و برای ٩٠نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است. گفتنی است، بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر تعداد زیادی از طرح‌های بزرگ، متوسط و کوچک صنعتی را در استان‌های مختلف کشور تامین مالی کرده و به بهره‌برداری رسانده است.


چک‌های بانکی

الکترونیکی می‌شود

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از ایجاد ابزارهایی با شکل جدید اما با هویت قدیمی مانند چک الکترونیکی خبر داد که با استفاده از آن بسیاری از مشکلات کاغذی چک‌ها در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

ناصر حکیمی روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به فعالیت اپراتورهای تلفن همراه گفت: در سال‌های گذشته چالش جدی بین حوزه مالی و حوزه اپراتورهای تلفن همراه درباره نحوه ارائه خدمات آنها به وجود آمده است. یکی از موضوعات مهمی که اپراتورهای تلفن همراه را دارای مزیت رقابتی کرده است، موضوع دسترسی آنها به مشتریان است؛ به طوری که اپراتورهای تلفن همراه جزو معدود نهادها، دستگاه‌ها یا شرکت‌هایی هستند که ابزار خود را طی ۲۴ساعت روز به مشتریان ارائه می‌کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه دسترسی لحظه‌یی به اپراتورهای تلفن همراه وجه تمایز خدمات این گروه نسبت به سایر شرکت‌ها شده است، ادامه داد: این دسترسی استثنایی باعث شده که خدمات اپراتورها از حوزه مخابراتی به ارائه خدمات مالی گسترش پیدا کند. با وجود اینکه خدمات آنها مالی صنعتی است اما تحت ضابطه و مقررات بانک مرکزی فعالیت می‌کنند. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهار کرد: ورود تلفن‌های همراه به عنوان اپراتور نه به عنوان موسسات مالی، چالش‌هایی پیش روی مقام ناظر قرار داد. در سال‌های گذشته با توجه به تجربیاتی که در سایر کشورهای جهان وجود داشت نوعی از همکاری‌های مشترک بین اپراتورهای تلفن همراه و صنعت مالی با محوریت بانک مرکزی شکل گرفت.

حکیمی افزود: فرآیند مونتاژ یا ساخت محصول توسط بانک‌ها به سرویس‌های مورد استفاده توسط مردم تبدیل شده است. در این حالت اپراتور به صورت مستقیم وارد خدمات مالی نمی‌شود اما خدمات پایه‌یی که عمدتا بر دو محور شناسایی مشتری و امضای دیجیتال، ایجاد فضای امن برای ابزار پرداخت هستند، خدماتی امن مبتنی بر تلفن همراه به مشتریان خود ارائه می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: از افق‌های درخشانی که در این حوزه می‌توان به آن اشاره کرد، ایجاد ابزارهایی با شکل جدید اما با هویت قدیمی مانند چک الکترونیکی است که بسیاری از مشکلات کاغذی چک‌ها را در آینده نزدیک مرتفع خواهد کرد.


روابط کارگزاری بانک رفاه با 120 بانک

ایجاد روابط کارگزاری با 120بانک و یک میلیارد دلار گشایش اعتبارات اسنادی و حوالجات ارزی حاصل 7ماه فعالیت ارزی بانک رفاه پس از برجام بوده است.

عضو هیات‌مدیره بانک رفاه گفت: بانک رفاه با بیش از 120بانک روابط کارگزاری ایجاد و بالغ بر 30 حساب کارگزاری به اسعار مختلف نزد بانک‌های کارگزاری افتتاح کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، فرشید فرخ‌نژاد با اعلام این مطلب در جمع مدیران صف و ستاد این بانک افزود: حاصل فعالیت‌های ارزی 7ماهه بانک رفاه تا یک میلیارد دلار بوده است، خوشبختانه با وجود شرایط و محدودیت‌های موجود داخلی و بین‌المللی بانک رفاه توانسته در راستای روند نظام بانکی کشور حرکت کند و برنامه‌ریزی جدی برای ارتقای جایگاه و خدمات بانک در بازارهای داخلی و خارج در قالب چندین «کلان روند» در دستور کار بانک قرار دارد.


پاسارگاد بانک برتر ایران در سال ۲۰۱۶ شد

بانک پاسارگاد به جهت عملکرد درخشان خود برای ششمین سال از سوی نشریه معتبر بنکر به عنوان بانک برتر جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۶ معرفی و نشان بانک برتر را از آن خود کرد.

نشریه بنکر در این باره نوشت: بانک‌ پاسارگاد توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد و به‌ عنوان برترین بانک ایران انتخاب شود. این بانک در بازار پر پیچ و خم بانکی ایران در سال ۲۰۱۶ موفق شد، سرمایه لایه یک و دارایی‌های کل خود را به ترتیب ۲۳و ۱۷درصد افزایش دهد.

این بانک در سال ۲۰۱۶ توانست با وجود رکود، تورم و رشد ناچیز تولید ناخالص داخلی در پاسخ به این شرایط استراتژی ۵ رکنی را

مد‌نظر قرار دهد که بر پایه تنوع در منابع درآمد، کاهش مطالبات‌ معوق، افزایش سهم در بازار سپرده‌گذاری، افزایش سرمایه لایه یک و کاهش هزینه‌هاست.

همچنین نوآوری و رونمایی از محصولات جدید برای حفظ جایگاه مناسب و پیشرو در بازار را مد نظر داشته است. ازجمله این محصولات جدید می‌توان به سپرده‌ سبز اشاره کرد که در آن سپرده‌گذار می‌تواند بخشی از مبلغ سپرده‌ خود را صرف امور محیط زیستی کند.

تمرکز اصلی بانک همچنین روی گسترش شبکه‌ بین‌المللی خود از طریق افتتاح شعبه، دفاتر نمایندگی یا بانک‌های زیرمجموعه در سایر کشورها جز ایران خواهد بود. در بخش داخل نیز کانون توجه بانک، افزایش سهم بازار در تمامی بخش‌ها به خصوص سپرده‌ها، تسهیلات و مبادلات تجاری و بازرگانی خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه