روی کدال نشست

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۶۱

نگاهی بر صورت‌های مالی 6 ماهه «وبانک»

شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران) در دوره 6 ماهه سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 1395، به هر سهم مبلغ 113 ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل 3‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران) در دوره 6 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 1395، مبلغ 183میلیارد و 407میلیون تومان سود خالص شناسایی کرد و بر این اساس مبلغ 113 ریال سود به هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل 3‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. «وبانک» سود انباشته پایان دوره را مبلغ 367میلیارد تومان اعلام کرد. یادآور می‌شود این شرکت در دوره منتهی به 31 شهریور ماه 1394، سود خالص را مبلغ 178میلیارد تومان و سود به‌ازای هر سهم را 110ریال اعلام کرد.


افزایش تولید خودرو در 11 ماه

در ۱۱ماهه امسال تولید انواع سواری با رشد 41.2درصدی همراه بوده و از ۷۱۶هزار و ۹۴۷دستگاه در ۱۱ماهه سال گذشته به یک‌میلیون و ۱۲هزار و ۲۴۹دستگاه رسید. در 11ماهه امسال تولید انواع خودرو از ۷۸۲هزار و ۸۵۳دستگاه به یک‌میلیون و ۸۷هزار و ۹۵۸دستگاه افزایش یافت. در ۱۱ماهه امسال تولید انواع سواری با رشد 41.2درصدی همراه بوده و از ۷۱۶هزار و ۹۴۷دستگاه در ۱۱ماهه سال گذشته به یک‌میلیون و ۱۲هزار و ۲۴۹دستگاه رسید. در این مدت تولید انواع وانت نیز صعودی بوده و با رشد 13.3درصدی از ۵۶هزار و ۳۸۶دستگاه در ۱۱ماهه سال گذشته به ۶۳هزار و ۸۶۲دستگاه افزایش یافت. تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با رشد 24.3درصدی همراه بوده و از ۵۱۰دستگاه در ۱۱ماهه سال گذشته به ۶۳۴دستگاه رسید. ۱۱ماهه امسال تولید انواع اتوبوس 39.9‌درصد افزایش یافته و از ۵۹۹دستگاه در ۱۱ماهه سال گذشته به ۸۳۸دستگاه افزایش یافت. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز 21.5درصد رشد داشته و از ۸۴۰۹دستگاه در ۱۱ماهه سال گذشته به ۱۰هزار و ۲۱۳دستگاه رسید.



توسعه پالایشگاه آبادان از سال آینده

پالایشگاه آبادان حدود ۲۵‌درصد از بنزین کشور را تامین می‌کند و حدود 7میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و سوخت ۱۰۰ ال ال که متعلق به هواپیمای ملخی است، روزانه در آن تولید می‌شود. مدیرعامل پالایشگاه آبادان از آغاز طرح توسعه فاز ۲ و فاز ۴ این پالایشگاه توسط شرکت‌های چینی و ژاپنی در ابتدای سال خبر داد. اسفندیار دایم‌الذکر در نشست خبری با بیان اینکه پالایشگاه آبادان نخستین پالایشگاه خاورمیانه است، گفت: این پالایشگاه با قدمت حدود ۱۰۷سال تولید را از ۲۷۰۰بشکه آغاز کرد و تا قبل از زمان جنگ تا ۶۵۰هزار بشکه نیز تولید داشت که این میزان تولید در میزان جنگ کاهش پیدا کرد و بعد از جنگ و بازسازی پالایشگاه مجددا در مدار سرویس قرار گرفت و تولید آن به ۳۸۰ تا ۴۲۰هزار بشکه در روز رسید. وی افزود: پالایشگاه آبادان حدود ۲۵‌درصد از بنزین کشور را تامین می‌کند و حدود 7میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و سوخت ۱۰۰ ال‌ال که متعلق به هواپیمای ملخی است، به شکل روزانه تولید می‌شود. مدیرعامل پالایشگاه آبادان به توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان، اشاره کرد و گفت: بعد از برجام قرارداد توسعه فاز ۲ با طرف چینی به نتیجه رسید و از ابتدای سال آینده کار اجرایی فاز ۲ آغاز می‌شود که درراستای آن ارتقای سودآوری و کاهش نفت کوره از ۴۰‌درصد به زیر ۲۰‌درصد صورت می‌گیرد. فاینانس این فاز 3میلیارد دلار است که در قسمت اول حدود 2میلیارد دلار و در قسمت دوم حدود یک‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود و واحدهای شیرین‌سازی و تصفیه نفت گاز و نفت سفید توسعه پیدا می‌کند. همچنین برای ۸۰۰۰ نفر به مدت 5 سال اشتغالزایی می‌شود. وی در پایان از توسعه فاز ۴ پالایشگاه توسط ژاپنی‌ها خبر داد و گفت: با توسعه فاز ۴ میزان تولید نفت کوره به زیر ۱۰‌درصد می‌رسد. فاینانس این فاز حدود 2 میلیارد یورو است و توسط شرکت ژاپنی JGC تامین می‌شود.


پوشش 73 درصدی پیش‌بینی‌های «شاوان»

شرکت پالایش نفت لاوان در دوره 8ماهه منتهی به 30 آبان 95 با شناسایی 152ریال سود به ازای هر سهم معادل 73‌درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد. شرکت پالایش نفت لاوان سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را مبلغ 207ریال برآورد و اعلام کرد طی دوره 8ماهه این سال مالی با شناسایی 152ریال سود به ازای هر سهم معادل 73‌درصد از پیش‌بینی‌هایش را محقق کرده است. «شاوان» سود خالص دوره 8ماهه منتهی به 30 آبان 95 را مبلغ 17میلیارد و 329میلیون تومان اعلام کرده است.

نخستین پیش‌بینی «زگلدشت» در سال 96

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به

29 اسفند 96 را مبلغ 303ریال اعلام کرد که نسبت به EPS سال جاری معادل 22‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان نخستین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 96 را مبلغ 303ریال اعلام کرده است که نسبت به EPS سال جاری معادل 22‌درصد کاهش را نشان می‌دهد. پیش‌بینی درآمد این شرکت در سال مالی 96 در مقایسه با سال مالی جاری شامل افزایش 13درصدی فروش خالص و ارائه خدمات، افزایش 10درصدی سود ناخالص، افزایش 28درصدی سود عملیاتی و همچنین کاهش 22درصدی سود خالص است. «زگلدشت» سود خالص در سال مالی منتهی به

29 اسفند 96، را مبلغ 6میلیارد و 60میلیون تومان برآورد کرده است. یادآوری می‌شود سود خالص این شرکت فرابورسی در سال مالی منتهی به 30 اسفند 95، مبلغ 7میلیارد و 756میلیون تومان و سود به‌ازای هر سهم 388ریال اعلام شده است.


نگاهی بر صورت‌های مالی 9 ماهه «شبریز»

شرکت پالایش نفت تبریز در دوره 9 ماهه سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1395، به هر سهم مبلغ 286ریال سود اختصاص داد. شرکت پالایش نفت تبریز در دوره 9ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 1395، مبلغ 111میلیارد و 80میلیون تومان سود خالص شناسایی کرد و بر این اساس مبلغ 286ریال سود به هر سهم اختصاص داد. «شبریز» زیان انباشته پایان دوره را مبلغ 114میلیون تومان اعلام کرد. یادآور می‌شود این شرکت در دوره منتهی به 30 آذر ماه 1394، زیان خالص را مبلغ 104میلیارد و 71میلیون تومان و زیان به ازای هر سهم را 268ریال اعلام کرد. شرکت پالایش نفت تبریز دلیل تغییرات واقعی دوره منتهی به 30 آذر ماه 95 (حسابرسی نشده) را نسبت به اطلاعیه پیشین به شرح زیر اعلام کرد: مبلغ 101میلیارد و 552میلیون تومان از بابت ذخیره مزایای بازنشستگان پیش از موعد و عادی شرکت درنظر گرفته شده است که براساس نامه مورخ 26 خرداد 1386 شرکت ملی نفت ایران درخصوص نحوه تامین بودجه مربوط به کارمندان بازنشسته تمام هزینه‌ها و مزایا از جمله عیدی و عایله‌مندی و حق اولاد و پرداخت 6ماهه آخرین مستمری هنگام فوت کارمندان بازنشسته به عهده شرکت‌هاست.


«مپنا» نخستین سود 96 را اعلام کرد

مپنا نخستین سود سال مالی آینده را پیش‌بینی کرد اما هنوز شرط بازگشایی نماد این شرکت هزار میلیارد تومانی محقق نشده است. شرکت هزار میلیارد تومانی مپنا که از اواخر تیر تاکنون با توقف طولانی‌مدت نماد روبه‌رو است، نخستین درآمد هر سهم سال مالی آینده را پیش‌بینی کرد. براساس این گزارش، «رمپنا» درحالی گزارش 9ماهه سال جاری را با افزایش 3درصدی سود اعلام کرده (از 501 به 523 ریال) که برای هر سهم سال مالی آینده 527ریال سود درنظر گرفته که نهایتا یک‌درصد بیشتر از سود 523ریالی سال جاری است.

مشاهده صفحات روزنامه