روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۶۶۱

آثار اقتصاد مقاومتی باید در سفره‌ها بیاید و عینیت داشته باشد -تسنیم| آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: آثار اقتصاد مقاومتی باید در سفره‌ها بیاید و عینیت داشته باشد و به برنامه‌های درازمدت قناعت نشود و آثار آن در زندگی مردم دیده شود، بنابراین کسی باید این شرایط را رهبری کند که لیاقت داشته باشد و مجلس خبرگان پاسدار این حقیقت است. وی همچنین گفت: مجلس خبرگان وظیفه مهمی دارد و آن کشف ولی‌امر است.

دیدار هیات پارلمانی ایران با وزرای خارجه و تجارت و رییس مجلس صربستان-ایسنا| هیات پارلمانی ایران که به ریاست علاالدین رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صربستان سفر کرده‌اند با رییس کمیسیون روابط خارجی صربستان، رییس مجلس این کشور، رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان، وزیر تجارت گردشگری و ارتباط این کشور، رییس العلمای جامعه اسلامی صربستان و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو داشتند. هیات پارلمانی در این دیدارها با مهم خواندن ایران و صربستان در منطقه همکاری دو کشور را کمک‌کننده به صلح و ثبات در منطقه دانستند و بر لزوم افزایش همکاری‌ها و گسترش حوزه‌های روابط و مناسبات و تبادل گردشگر بین دو کشور تاکید کردند.

حجتی به سوال‌های ۱۳نماینده مجلس پاسخ می‌دهد-ایرنا| همزمان با آغاز به ‌کار نشست‌های علنی این هفته مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی نیز تشکیل جلسه خواهند داد که در این راستا، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس میزبان وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود. بر این اساس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به سوال‌های ۱۳نماینده مجلس پاسخ خواهد داد. همچنین انتخاب اعضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت کشت و صنعت کارون و طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن در اجرای ماده ۲۱۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین بررسی لایحه حفاظت از خاک از جمله دیگر دستورکارهای این کمیسیون تخصصی مجلس خواهد بود.

دولت پیگیر کانال‌های تلگرامی شایعه‌ساز است-ایسنا| محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به دستور اسحاق جهانگیری به وزارت اطلاعات برای شناسایی و برخورد با عوامل ایجاد شایعه علیه دولت در کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: مطلع هستم که این دستور در حال پیگیری است، اما اطلاع دقیقی ندارم که این رسیدگی در چه مرحله‌یی قرار دارد. وی اظهار کرد: عده‌یی علاقه‌مند نیستند که خدمات دولت آن‌طور که هست به مردم منتقل شود. پس تلاش می‌کنند در پایان دوره دولت یازدهم، با ایجاد ابهام و سوال افکنی و حتی ایجاد انحراف ذهنی افراد، این خدمات را مخدوش کنند.

خرید کالای داخلی موجب اشتغال پایدار می‌شود-ایرنا| جمشید انصاری معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: با مصرف کالای ساخت داخل، تولیدکنندگان توجیه بیشتری برای ادامه راه تولید و ارتقای کیفیت محصولاتشان پیدا می‌کنند و در سنگر تولید برای ارائه خدمات به هموطنان خود مصمم‌تر می‌شوند. وی افزود: با خرید کالا و محصولات ایرانی نه تنها فرصت‌های شغلی آنها حفظ می‌شود بلکه امکان توسعه تولید و جذب بیشتر کارگران و متخصصان جوان نیز فراهم می‌شود.

نجفی کاندیدا یا رییس ستاد روحانی نمی‌شود-تسنیم| محمدعلی نجفی مشاور رییس‌جمهور به موضوع کاندیداتوری‌اش واکنش نشان داد. وی در حاشیه مراسم ترحیم پدر محسن امین‌زاده معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات سال 96 کاندیدا می‌شوید؟ گفت: بنده نه رییس ستاد می‌شوم و نه کاندیدا.

ایران دارای بهترین شرایط امنیتی در منطقه است-صدا و سیما| سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح معتقد است: در بهترین شرایط امنیتی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان قرار داریم و هیچ نگرانی از حضور بیگانگان در اطراف مرزها وجود ندارد. وی در حاشیه جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد راهیان نور در جمع خبرنگاران گفت: با کشورهای همجوار هم در بهترین شرایط روابط هستیم و هیچ مشکل امنیتی و مرزی نداریم.

علاقه هلندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران- ایرنا| سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران عصر پنج‌شنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین از علاقه هلندی‌ها برای حضور در ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی خبر داد و گفت: پس از برجام شرکت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف کشاورزی، انرژی و کشتی از هلند برای همکاری به ایران آمده‌اند. وی همچنین اظهار کرد: در راستای گسترش همکاری‌ها بین هلند و ایران، تمایل داریم تا پلی ارتباطی بین دو کشور برقرار شود تا شاهد تقویت همه‌جانبه روابط بین یکدیگر باشیم.

لغو برجام امریکا را منزوی می‌کند- ایسنا| دیوید پترائوس، رییس پیشین سیا تاکید کرد که تصمیم امریکا برای لغو توافق برجام بیش از آنکه تهران را منزوی کند، باعث انزوای واشنگتن خواهد شد. گفتنی است، پترائوس که هم‌اکنون رییس موسسه جهانی KKR است در ادامه به زعم خود، به برخی نکات مثبت دیگر توافق هسته‌یی ایران از جمله کاهش قابل توجه فعالیت‌های اتمی تهران اشاره کرده است. جمعی از دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌های پاریس۲، سوربون، مارسی و موسسات تحقیقاتی علوم سیاسی با سفیر کشورمان در فرانسه دیدار و درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌یی و غرب گفت‌وگو کردند.

اراده ایران و فرانسه برای تعمیق روابط- ایسنا| علی آهنی سفیر کشورمان در فرانسه در دیدار با جمعی از دانشجویان علوم سیاسی این کشور، با اشاره به گسترش روابط ایران و فرانسه طی یک‌سال گذشته در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی به اراده دو کشور در خصوص تعمیق و گسترش ارتباطات تاکید کرد. وی همچنین در این نشست با ارائه تصویری از روند تحولات در منطقه همچنین با اشاره به تلاش‌های ایران در توسل به راه‌حل سیاسی و بازگشت آرامش به سوریه مواضع کشورمان را در این خصوص تبیین کرد.

واکنش وزیر امور خارجه الجزایر به تعویق سفر روحانی- آنا| رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر در پاسخ به برخی رسانه‌ها که گفته بودند کشور الجزایر خواست تا سفر روحانی، رییس‌جمهوری ایران به تعویق بیفتد، گفت: «تعویق سفر روحانی، رییس‌جمهوری ایران به الجزایر کاملا به درخواست ایران بود و این امر مربوط به سیاست داخلی ایران است و هیچ رابطه‌یی با کشور الجزایر ندارد. » وزیر امور خارجه الجزایر همچنین در رابطه با تعویق سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به الجزایر نیز گفت: «این تعویق با توافق مشترک بین دوطرف انجام شد.»

ادعاهای ضد ایرانی نتانیاهو- ایسنا| بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در مسکو ضمن حمله شدید به ایران مدعی شد: 2500 سال پیش ایرانیان برای نابود کردن ملت یهود تلاش کردند ولی ناکام ماندند و ملت یهود به مناسبت رهایی خود از دست ایرانیان روزهای یک‌شنبه و دوشنبه جشن می‌گیرند. ایرانیان امروز نیز همان میراث‌داران ایرانیان باستان هستند و همچنان برای نابود کردن ملت یهود تلاش می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه