افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۰۲

خراسان‌جنوبی|

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۲۰درصدی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، حسین خوش‌آیند پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی در استان، اظهار داشت: این طرح با رویکرد اشتغال پایدار، برای توسعه کمی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات براساس مزیت‌های منطقه‌یی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی و بهبود وضعیت و کیفیت زندگی جامعه هدف به‌عنوان پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در اقتصاد مقاومتی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه با سعی و تلاش در پایان سال شاهد ثمرات مناسبی در این طرح هستیم، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب این طرح یک‌میلیون و ۳۶هزار و ۵۵۶نفر ساعت آموزش مهارتی به روستاییان استان ارائه شده است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها شامل ۱۰۸حرفه آموزشی و ۳۵۴ دوره آموزشی بوده است، عنوان داشت: طی این مدت بالغ بر 5 هزار و ۴۵۹ نفر از روستاییان استان در ۴۲ دهستان و ۹۴روستا آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

خوش‌آیند اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲۰درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از جمله ابعاد مهم در اقتصاد مقاومتی، توسعه بعد اقتصادی آن است، بیان داشت: این امر نیز خود نیازمند طیف گسترده‌یی از امکانات، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و برنامه‌هاست.

مشاهده صفحات روزنامه