اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۰۶

خانه هنرمندان سیستان و بلوچستان تاسیس می‌شود-زاهدان| مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: مدتی قبل مجوز تاسیس خانه هنرمندان استان صادر شده که با تعیین ساختمان، این خانه به زودی تاسیس می‌شود. حسین مسگرانی در مراسم دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تالار اشراق زاهدان برگزار شد، گفت: مجوز موسسه خانه هنرمندان زاهدان حدود ۲هفته است که صادر شده و امیدواریم بتوانیم با کمک وزارت ارشاد و استانداری مکان مناسبی برای این امر در نظر بگیریم.

امسال 96 درصد تسهیلات عشایر جذب شد- سمنان| رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: 96درصد از 100میلیارد تومان تسهیلات عشایری امسال در کشور جذب شد. کرمعلی قندالی در دومین نشست شورای عشایری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در سال 96 نیز 150میلیارد تومان تسهیلات با سود 4درصد از اردیبهشت به عشایر کشور پرداخت می‌شود که این تسهیلات تا سقف 10میلیون تومان با ضمانت زنجیره تضمینی توزیع و با بازپرداخت 5 ساله است. وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه از سهم 35درصدی ارزش‌افزوده مناطق روستایی، سهمی هم برای مناطق عشایری در نظر گرفته شده است.

حکمیت یکی از روش‌های موثر در روان‌سازی روابط تجاری است- قم| دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با اشاره به نقش مهم و کارساز داوری در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور گفت: حکمیت و داوری یکی از روش‌های روان‌سازی روابط تجاری فعالان اقتصادی است. محسن محبی در آیین گشایش مرکز داوری اتاق بازرگانی قم اظهار کرد: مرکز داوری اتاق بازرگانی حدود 15سال پیش در کشور راه‌اندازی شد و با توجه به تجربه موفقیت‌آمیز افتتاح این مرکز در سایر استان‌های کشور در قم نیز می‌تواند راهگشای تجار در عرصه تجارت باشد. وی با بیان اینکه مرکز داوری مبتنی بر قانون است و این یک امتیاز بسیار بزرگ آن محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی داوری در حقیقت همان حکمیت و ریش سفیدی و دعوت طرفین دعوی به صلح به شیوه کاملا منعطف، قانونی و با هزینه‌های کمتر است.

طرح تامین مالی خرد درآمد خانوارها را بالا می‌برد-سنندج| استاندار کردستان گفت: تامین مالی خرد درآمد خانوار را بالا می‌برد و مشارکت زنان را در اقتصاد جامعه تقویت می‌کند. عبدالمحمد زاهدی دیروز در جشن تحقق اهداف عملیاتی برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی که با حضور وزیر تعاون در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید میزان درآمد خانوارهای این استان 44درصد میانگین کشوری بود اما هم‌اکنون این مهم به 52 درصد رسیده که باید بیشتر هم شود. استاندار کردستان با اشاره به اینکه طرح برنامه تامین مالی خرد یک مشارکت اجتماعی بزرگ است، بیان کرد: طرح بیمه ساکنان مناطق مرزی استان هم در سفر دیروز وزیر مطرح شده که این مساله در تمام کشور اجرایی می‌شود.

تجهیز ۷۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی فارسان به تجهیزات آبیاری نوین- شهرکرد| فرماندار شهرستان فارسان گفت: ۷۵۷هکتار از اراضی کشاورزی فارسان به تجهیزات آبیاری نوین مجهز شدند. مرداس طاهری اظهار کرد: اجرای طرح روستایی بدون بیکار در روستای کران و فیل آباد با برگزاری رایگان دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌یی و دریافت مبلغ یک میلیارد تومان برای هر روستا در دستور کار است. وی افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰نفر برای این تفاهمنامه شناسایی و ثبت نام شده‌اند همچنین جذب یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار حوزه اقتصاد مقاومتی توسط سپاه و بسیج که سبب اشتغال بیش از ۲۵۰نفر در این شهرستان شده از دیگر اقدامات در راستای ایجاد اشتغال بوده است.

۱۵۸۷ کنتور هوشمند در قزوین نصب شده است-قزوین| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌یی قزوین گفت: برای مدیریت منابع آبی تاکنون ۱۵۸۷کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان نصب شده و سال آینده نیز یک هزار دستگاه نصب خواهد شد. یدالله ملکی در جلسه شورای حفاظت آب استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان ۲۲۲۷حلقه چاه مجاز کشاورزی داریم که حجم تخلیه آن ۹۴۰میلیون مترمکعب است. وی اضافه کرد: حدود ۱۷۰هزار هکتار از دشت قزوین تحت پوشش چاه‌های مجاز است که با میزان مصرف یک میلیارد و ۸۶ میلیون مترمکعب و ۶۱ هزار هکتار از دشت نیز از چاه‌های غیرمجاز با حجم ۵۷۴ میلیون متر مکعب تغذیه می‌شود که در این میان ۱۲هزار هکتار باغ و ۴۸هزار هکتار مزرعه از چاه‌های غیرمجاز آبیاری می‌شود.

بهره‌برداری از معادن غیرفلزی و فلزی-ارومیه| معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تاکید کرد: استحصال و بهره‌برداری معادن غیرفلزی و فلزی در استان مورد توجه قرار می‌گیرد. عبدالحمید سرتیپی در مراسم بزرگداشت روز مهندس که به همت سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، افزود: هم‌اکنون از ظرفیت‌های ذخیره مواد معدنی استان 87 درصد در بخش مصالح ساختمانی، 7درصد در بخش فلزی، 4درصد در بخش تزیینی و 2درصد در بخش غیرفلزی شناسایی و استخراج می‌شود. وی گفت: ذخایر معدنی مکشوفه آذربایجان غربی 1.1میلیارد تن بوده که در مقایسه با میزان کشفیات ذخایر معدنی کرمان و آذربایجان شرقی رقم پایینی است.

تناژ حمل شده کالا در خراسان جنوبی ۹.۲ درصد افزایش داشت- بیرجند| معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی خراسان جنوبی از افزایش 9.2درصدی تناژ حمل شده کالا در خراسان جنوبی خبر داد. مهدی حسینی اظهار کرد: میزان تناژ حمل شده کالای استان توسط شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالا در 11ماه امسال در استان 3هزار و 690 هزار تن بوده است. وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 9.2 درصدی همراه بوده است.

۹۸ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده استان زنجان محقق شده است- زنجان| استاندار زنجان با اشاره به درآمد پیش‌بینی شده امسال برای استان زنجان گفت: ۶۷۰ میلیارد تومان درآمد امسال استان پیش‌بینی شده بود که ۹۸درصد آن تا پایان بهمن ماه امسال تحقق یافته است. اسد‌الله درویش امیری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به درآمد امسال استان زنجان اظهار کرد: درآمد امسال استان زنجان 670 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تا پایان بهمن ماه امسال 98درصد این پیش‌بینی تحقق یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه