ایرانشهر

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۱۵

شناسایی 700دستگاه مینی‌بوس فرسوده در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: حدود 700دستگاه مینی‌بوس فرسوده را تاکنون شناسایی کرده‌ایم. پیمان سنندجی در گفت‌وگو با ایلنا درباره طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده اظهار کرد: در مرحله اول این طرح 250دستگاه مینی‌بوس فرسوده را به صورت کامل اسقاط کرده‌ایم و در مرحله دوم نیز اسقاط 200دستگاه مینی‌بوس فرسوده در حال اجراست. وی همچنین از جایگزینی مینی‌بوس فرسوده با خودرو تاکسی خبر داد و گفت: در سطح شهر نیز از خودروهای ون به عنوان سیستم انبوه‌بر جایگزین مینی‌بوس استفاده می‌کنیم. سنندجی اظهار کرد: در حال حاضر 170مینی‌بوس بین 10 تا 15سال عمر دارند که باید عمرشان به بالای 15سال برسد تا بتوانیم کار نوسازی آنها را انجام دهیم. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره طرح ورود 450دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسی کشور گفت: تاکنون 80دستگاه اتوبوس تک‌کابین وارد این ناوگان شده‌اند به نحوی که در سال جاری 2 خط اتوبوس در منطقه 16، 3 خط در منطقه 18 و 2 خط در منطقه 22 تهران راه‌اندازی کرده‌ایم. وی با اشاره به راه‌اندازی خط 100 اتوبوسرانی که از پایانه افشار تا پایانه لاله کشیده شده است، ادامه داد: بیشتر اتوبوس‌های جدید را در نقاط جنوبی شهر به کار گرفته‌ایم و امیدواریم، بتوانیم تغییرات اساسی در نوسازی ناوگان اتوبوسی ایجاد کنیم.


افزایش خدمت‌رسانی مترو تهران در روزهای پایانی سال

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش ارائه خدمات مترو به مسافران در روزهای پایانی سال خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر احمدی‌بافنده با بیان اینکه در روزهای پایانی سال شهروندان تهرانی بیش از گذشته از مترو استفاده می‌کنند، افزود: برای ارائه خدمات بیشتر به مسافران از پنج‌شنبه 19 اسفند ساعت کار مترو یک ساعت افزایش یافت و در تمام خطوط جز خط 5 سرویس‌دهی از 5:30دقیقه تا ساعت 23:30 دقیقه است. بنا بر اعلام شرکت بهره‌برداری مترو تهران، وی به کاهش فاصله گذر قطارهای خط یک مترو در روز جمعه اشاره کرد و افزود: معمولا در جمعه‌های پایانی اسفند تعداد مسافران خط یک مترو به دلیل تردد به سمت بازار افزایش زیادی دارد که به این منظور جمعه 20 اسفند، فاصله گذر قطارها در این خط از 7 دقیقه به 5 دقیقه کاهش می‌یابد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه پنج‌شنبه و جمعه آخر سال هم مترو تهران خدمات ویژه‌یی را به مسافران ارائه خواهد کرد، افزود: تردد مسافران در تمام ایستگاه‌های مترو تهران رصد می‌شود و در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهد شد.


23شهر و400 آبادی

در حریم تهران

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با استناد به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در خصوص تعیین 6 نوع کاربری مجاز برای حریم شهرها گفت: شهر تهران با سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور تفاوت‌های اساسی دارد، چرا که شرایط پایتخت و حریم آن کاملا متفاوت با هر نقطه دیگری در کشور است و نباید به نوعی عمل کنیم که حریم شهر، بیش از این به «حیاط خلوت» تهران تبدیل شود. محمد حقانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ناکارآمد بودن قانون قدیمی حریم و هجوم انبوه سازندگان به زمین‌های اطراف شهر در کنار چشم‌پوشی بر تخلفات در این اراضی برای تامین منابع مالی اداره شهر، حریم تهران را به عرصه احداث مجتمع‌های مسکونی تبدیل کرد. حقانی با بیان اینکه اتفاق بدی که در این سال‌ها افتاد، این بود که حریم شهر به حریم سلاطین ساخت و ساز و قلمرو تاخت و تاز انبوه‌سازان تبدیل شد، تصریح کرد: بارگذاری‌های ناشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در خارج از محدوده شهر، ضمن بر هم زدن نظم جمعیتی مجموعه شهری تهران بزرگ، آثار و پیامدهای مخربی همچون کمبود آب، آلودگی هوا و تشدید ترافیک را بر جای گذاشته است. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر محدوده شهر تهران معادل 648کیلومتر مربع و حریم آن 9 برابر این میزان یعنی 5900 کیلومتر مربع وسعت دارند، تصریح کرد: این گستره حدود 6000 کیلومتر مربعی، بالغ بر 23شهر و شهرک و بیش از 400آبادی و روستا را در خود جای داده است.


جلب دستفروشان از امروز

مدیرعامل شهربان شهردارى تهران با ارائه گزارشى درباره نخستین روز اجراى طرح ساماندهى دستفروشان در ٥٠ نقطه پایتخت، از اجراى موفق این طرح در ٣٥ نقطه و برخورد قانونى با دستفروشانى که به قانون تمکین نکنند، خبر داد. ابوالقاسم چیذرى در گفت‌وگو با فارس درباره ساماندهی دستفروشان گفت: در نخستین روز اجراى طرح ساماندهى دستفروشان، ساماندهى در ٣٥ نقطه با موفقیت و استقبال دستفروشان مواجه شد اما در ١٥ نقطه دیگر با مقاومت و عدم تمکین دستفروشان و سرشاخه‌هاى بساط گسترى در برابر اجراى ساماندهى روبه‌رو هستیم که چهارراه ولیعصر (عج)، هفت‌تیر و پونک از شاخص‌ترین این محورها هستند. چیذرى با بیان اینکه شهربان، اطلاع‌رسانى‌هاى لازم را در این خصوص انجام داده است، تاکید کرد: براى دستفروشانى که زیربار قانون ساماندهى نمی‌روند ٣ روز مهلت در نظر گرفته‌ایم که روز شنبه ٢١ اسفندماه این مهلت پایان می‌یابد و طبق حکم دادستان، هر دستفروشى که به نقاط تعیین شده براى ساماندهى مراجعه نکند با حکم قضایی و توسط نیروى انتظامى جلب خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه