روی خط خبر

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۲۰

۲۰۸ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

گروه صنعت| دبیرکل اتاق اصناف ایران از برگزاری بیش از ۲۰۸ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور خبر داد. علی عوض‌پور گفت: بر اساس سیاست‌هایی که ستاد برگزاری تنظیم بازار برای بازار پایان سال داشت، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا بود و بر حسب تشخیص ستاد تنظیم بازار برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا صورت گرفت. وی تصرح کرد: اصناف به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه معتقد بودند که بازار حالت طبیعی خودش را دارد و در سطح عرضه هیچ مشکلی نداریم و انباشت کالاهای پر مصرف در بازار وفور است و نیاز به برگزاری نمایشگاه نیست و برحسب ضرورت و تشخیص ستاد تنظیم بازار نمایشگاه‌ها دایر شدند. عوض‌پور با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بهاره به عنوان یکی از پارامترهای عرضه مستقیم کالا در ایام پایان سال است، افزود: ستاد تنظیم بازار در مصوبه‌یی مسوولیت برگزاری نمایشگاه‌ها را به اتاق‌های اصناف در سراسر کشور تنفیذ کرد و در استان‌ها نیز در صورتی که نیاز به برگزاری نمایشگاه باشد با هماهنگی فرمانداری و اتاق‌های اصناف اقدام به برگزاری شده است. وی تصریح کرد: امسال یکی از اولویت‌های برگزاری نمایشگاه بهاره عرضه تولیدات داخلی و کالاهای ایرانی بوده که در راستای حمایت از تولید داخلی صورت گرفته و فروش کالاهای خارجی ممنوع است.


ادامه رکود صنعت فولاد در سال ۹۶

گروه معدن| عضو انجمن فولاد با اشاره به تداوم رکود در صنعت فولاد گفت: شمش فولاد طوری قیمت‌گذاری می‌شود که قیمت آن در داخل گران‌تر از قیمت میلگرد می‌شود. بهمن قاسمی گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها به اندازه چند روز فروش خود برای تولید محصول اقدام می‌کنند و اگر رونق اتفاق بیفتد در مدت چند روز نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز بازار باشیم. قاسمی گفت: سرانه مصرف فولاد در ایران در حال حاضر 200 کیلوگرم به ازای هر نفر است که در شرایط رونق باید به 350 کیلوگرم برسد اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های دولت برای مهار تورم، این اتفاق عملی نخواهد شد.


چک خواستار ورود به بازار خودرو ایران

گروه صنعت| خودروسازی چک خواستار ورود به بازار ایران شد. وارنر ایچهورن، مدیر شرکت اسکودا که شعبه شرکت خودروسازی فولکس واگن در جمهوری چک محسوب می‌شود، گفت: این شرکت ورود به بازار کشورهای ایران، کره جنوبی و سنگاپور را بررسی می‌کند. به گزارش رویترز، مدیر شرکت اسکودای چک گفت: انتظار دارد، میزان فروش خودروهای این شرکت از رقم بی‌سابقه 1.13میلیون دستگاه خودرو فروخته شده در سال 2016 فراتر برود. وی در حاشیه نمایشگاه خودرو ژنو گفت: این شرکت ورود به بازار کشورهای ایران، کره جنوبی و سنگاپور را بررسی می‌کند. ایچهورن افزود: اسکودا قصد دارد، میزان فروش سالانه خودروهایش را تا سال 2025 دوبرابر کند و به حدود 2میلیون دستگاه برساند. به دنبال توافق هسته‌یی و لغو تحریم‌ها شرکت‌های خودروساز اروپایی و به ویژه شرکت‌های فرانسوی به سرعت در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بازار ایران و بالا بردن تولید خود در این کشور هستند. خودروسازان غربی و ژاپنی نیز که قبلا به دلیل تحریم‌ها از ورود به بازار ایران خودداری می‌کردند، اکنون در حال بررسی پتانسیل بازار ایران هستند. پیش‌تر شرکت سئات، شرکت تابعه فولکس واگن در اسپانیا نیز اعلام کرده بود که در حال بررسی فروش خودروهای تولیدی خود به ایران است تا بازار خود را به فراتر از بازار اروپا گسترش دهد.


ادامه طرح رونق تولید در 96

گروه صنعت| در چارچوب طرح رونق تولید تا کنون بیش از 20 هزار و 60 نفر از طریق سامانه بهین یاب به بانک‌ها معرفی شدند که 12 هزار و 887 بنگاه در بانک‌ها با آنها قراردادمنعقد شده و از این تعداد به 12 هزار و 674 مورد تسهیلات به مبلغ 9 هزار و 57 میلیارد تومان پرداخت شده است.

علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه طرح رونق تولید در سال 96 نیز استمرار می‌یابد، گفت:به دنبال این هستیم تا بانک توسعه بنگاه های کوچک و متوسط را با همکاری بانک مرکزی راه اندازی کنیم تا با نگاه ویژه به این بنگاه ها بتواند تسهیلات و خدمات ویژه ارائه دهد. این بانک در صورت

راه‌اندازی از نرخ تسهیلات گرفته تا نگاه کارآفرینی به این بنگاه‌ها را پوشش خواهد داد. هم اکنون بنگاه های کوچک و متوسط در کشور 96 درصد بنگاه های کشور را در برگرفته که امیدواریم با راه اندازی این بانک بتوانیم به نحو صحیح از صنایع کوچک ومتوسط حمایت کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه