پروژه کتاب «اما واتسون» جهانی شد

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۳۰

«اما واتسون» که در فیلم‌های اقتباسی «هری پاتر» نقش «هرمیون» را ایفا کرده، طی 7 سال گذشته هر هفته ۲۵۰ کتاب را در ایستگاه‌های مترو لندن جا می‌گذارد. در تمام این کتاب‌ها دست‌خط این بازیگر جوان دیده می‌شود که برای خواننده آرزو کرده از مطالعه کتاب لذت ببرد.

«واتسون» همچنین آنها را تشویق کرده تا کتاب را در مکانی عمومی قائم کنند تا افراد دیگر هم بتوانند رایگان آن را بخوانند. این بازیگر پروژه «کتاب‌های در زیرزمین» را با عنوان «سیستم قرض دادن کتاب در کتابخانه عمومی» توصیف کرده و امیدوار است این کار به ترویج بیشتر کتابخوانی و علاقه‌مند کردن مردم به مطالعه کمک کند. از روز گذشته افرادی از سنگاپور، ژاپن، هند، دوبی، امریکا، نیوزیلند، مجارستان و... عکس‌هایی را از کتاب‌هایی که در مکان‌های عمومی جا گذاشته‌اند، منتشر کرده‌اند.

«پری‌های کتاب» به‌مناسبت روز زن، آثاری را از نویسندگان زن همچون «مایا آنجلو» و «کیتلین موران» انتخاب و منتشر کردند. «رنگ بنفش» نوشته «آلیس واکر»، «مامان و من و مامان» نوشته «مایا آنجلو» و «چگونه زن باشیم» نوشته «کیتلین موران» از جمله این کتاب‌ها هستند.

کمپین جا گذاشتن کتاب نخستین‌بار در سال ۲۰۰۱ توسط «رون هورنبیکر» با عنوان

«Book Crossing» یا «کتاب در گردش» شکل گرفت. این اقدام فرهنگی اکنون در نقاط مختلف جهانی طرفداران بسیاری دارد اما کشور امریکا و سپس آلمان و انگلیس، بیشترین سهم را در این کتابخانه جهانی دارند. هلند، فنلاند، کانادا، استرالیا، فرانسه‌، پرتغال‌ و اسپانیا هم به ترتیب در این فهرست قرار دارند. کسانی که عضو کمپین بین‌المللی «کتاب در گردش» هستند آثاری را که مطالعه کرده‌اند به رایگان و بدون هیچ ادعایی در مکان‌های عمومی جا می‌گذارند تا افراد بیشتری از آنها استفاده کنند.

اما واتسون بازیگر متولد فرانسه است. او با بازی در نقش هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شهرت رسید. او در حالی این نقش را بازی کرد که تنها ١٠ سال داشت و قبل از آن، فقط در نمایشنامه‌های مدرسه‌اش به اجرا پرداخته بود. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در تمام فیلم‌های هری پاتر در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت نقش‌آفرینی کرد. او با بازی در فیلم‌های هری پاتر موفق به دریافت جایزه‌های بسیار شد و حدود ۱۰ میلیون پوند نیز ثروت کسب کرد.

واتسون در ۹ سالگی برای بازی در نقش هرماینی گرنجر انتخاب شد. او پیش از این سابقه نمایش‌های مدرسه‌یی را اجرا می‌کرد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ او در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت در ۸ فیلم هری پاتر بازی کرده است. واتسون با بازی در مجموعه هری پاتر توانسته چندین جایزه و بیش از ۱۰ میلیون پوند درآمد داشته باشد.

در سال ۲۰۰۷، واتسون در 2 کار غیر هری پاتری ایفای نقش کرد. یکی از آنها سریال کفش‌های باله که اقتباس تلویزیونی از یک رمان و دیگری فیلمی پویانمایی با نام داستان دسپرو است. کفش‌های باله در تاریخ

۲۶ دسامبر ۲۰۰۷ با ۵.۲میلیون مخاطب پخش شد و داستان دسپرو براساس رمانی با همین نام به قلم کیت دیکامیلو در تاریخ ۲۰۰۸ با فروش جهانی

۷۰ میلیونی خود روبه‌رو شد.

مشاهده صفحات روزنامه