جنگ ترامپ

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۳۱

تایم:

هفته‌نامه تایم تیتر یک خود را به جنگ ترامپ در واشنگتن‌ اختصاص داده است. تایم از فعالیت‌های اخیر او تحت عنوان «جنگ ترامپ در واشنگتن» یاد کرده است. ابتدای این گزارش صحبت‌هایی درخصوص ادعای ترامپ در باره شنود مکالمات توسط اوباماست. بر این اساس کمی قبل نیز کاخ سفید از کنگره امریکا خواسته بود درباره این موضوع تحقیق کند که آیا باراک اوباما در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری از قدرت سوءاستفاده کرده است یا نه. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا کمی قبل اوباما را متهم کرد که در زمان مبارزات انتخاباتی و در جریان اتهام ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، دستور داده که گفت‌وگوهای او را در برج محل سکونتش در نیویورک شنود کنند. سخنگوی باراک اوباما دخالت او در شنود احتمالی مکالمات آقای ترامپ را قاطعانه تکذیب کرده است. سران حزب دموکرات امریکا از ترامپ خواسته‌اند که شواهد خود برای این ادعا را ارائه کند. او هنوز دلیلی برای این ادعا ارائه نکرده است.


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به برکناری رییس‌جمهور کره جنوبی در پی رسوایی اخیر اختصاص داده است. «پارک گئون ‌هی» رییس‌جمهور

کره جنوبی به طور رسمی از سمت خود برکنار شد که گفته می‌شود علت اعتراض مردم به ریاست‌جمهوری وی، فساد مالی بود. پس از مدت‌ها اعتراضات مردمی، روز جمعه قضات دادگاه قانون اساسی کره جنوبی «پارک گئون هی» رییس‌جمهور کره جنوبی را از سمت خود برکنار کردند. بنا بر اعلام شبکه الجزیره

8 قاضی در دادگاه قانون اساسی برای صدور رأی برکناری رییس‌جمهور کره جنوبی به اتهام فساد حضور پیدا کرده بودند. آنها همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام طی 60 روز آینده شدند. همچنین طرفداران و مخالفان «پارک گئون هی» نیز از ساعت‌ها پیش در مرکز شهر سئول در بیرون ساختمان دادگاه قانون اساسی حضور یافته‌اند. مانیتور بزرگی نیز در بیرون ساختمان نصب شده بود تا فضای داخلی دادگاه قابل مشاهده باشد.


اکونومیست:

این هفته‌نامه تیتر یک خود را به جهش فعالیت‌ها در حوزه کوانتوم اختصاص داد. براساس گفته دانـــشمــنــدان در آینده‌ دور، جهان به یک حالت بالاتر از آنتروپی هم خواهد رسید؛ زمانی که همه آنها از طریق پدیده تابش هاوکینگ دچار فروپاشی شوند. پیش از این بسیاری از دانشمندان عنوان کرده بودند زمانی که جهان حدود ۱۳.۸ میلیارد سال پیش تحت سلطه‌ تشعشع‌های کیهانی بوده، آنتروپی آن تنها به مقدار ۱۰۸۸ واحد k بوده است. هنگامی که در آینده‌ بسیار دور آخرین سیاه‌چاله دچار واپاشی شود، آنگاه آنتروپی به مقدار ۱۰۱۲۳ خواهد رسید. قوانین ترمودینامیک که در آن آنتروپی همیشه افزایش می‌یابد نیز کاملا با آنچه در جهان ما اتفاق می‌افتد، سازگار هستند.

مشاهده صفحات روزنامه