از منطقه

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۴۹

داعش در موصل به تله افتاده است

برت مک‌گارک نماینده ویژه امریکا در امور ائتلاف بین‌المللی ضدداعش، گفته داعش در غرب شهر موصل محاصره شده است. ارتش عراق نیز اعلام کرده که یک‌سوم غرب موصل را از چنگ نیروهای داعش خارج کرده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، نماینده ویژه امریکا در امور ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در بغداد اعلام کرده که نیروهای عراقی موفق شده‌اند آخرین گذرگاه خروجی شهر موصل را ببندند. به گفته این مقام امریکایی، پس از آنکه ارتش نهم عراق آخرین ارتباط راه خروجی اعضای داعش از موصل را قطع کرد، جهادگرایان داعش در غرب شهر موصل به تله افتاده‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها نیروهای عراقی موفق شده‌اند یک‌‌سوم غرب موصل را از چنگ داعش خارج کنند. ارتش عراق قدم به قدم شهر موصل را آزاد می‌کند. حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق پیش‌تر در تاریخ ۲۴ژانویه گذشته پایان عملیات آزادسازی شرق موصل و در تاریخ ۱۹فوریه سال جاری آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی این شهر را اعلام کرد.


آغاز کمپین مبارزه با فساد در افغانستان

اتحادیه اروپا کمپین مبارزه با فساد در افغانستان را آغاز کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، فرانز مایکل میلیبن نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در مراسم گشایش کمپین اتحادیه اروپا برای مبارزه با فساد گفته اگر دولت افغانستان با فساد مبارزه جدی‌تری نکند، دولتی ضعیف باقی خواهد ماند که به‌طور کامل به کمک‌های خارجی متکی است. این کمپین اتحادیه اروپا با هدف تاکید بر نقش مهم بالا بردن آگاهی، پیشگیری و همکاری میان دولت و شهروندان در امر مبارزه با فساد راه‌اندازی شده است. در خبرنامه‌ اتحادیه اروپا آمده که تمرکز اصلی کارزار ضدفساد روی استخراج غیرقانونی از منابع طبیعی افغانستان بوده که در حال حاضر دومین منبع درآمد برای شورشیان است. فساد در نهادهای قضایی و امنیتی و لزوم جلوگیری از آن، ازجمله مواردی است که شامل این کمپین می‌شود. افغانستان در تازه‌ترین گزارش سالانه سازمان شفافیت بین‌المللی از نظر فساد در بخش دولتی، در میان ۱۷۶ کشور در جایگاه ۱۶۹ قرار گرفته است.


پاکستان نیروی جنگی به عربستان می‌فرستد

به گفته منابع امنیتی ارشد، ارتش پاکستان، در حال اعزام تیپی از نیروهای رزمی به مرز جنوبی عربستان است. به گزارش میدل ایستای، این تیپ در جنوب عربستان و در مناطق مرزی مستقر می‌شود. این تازه‌ترین تحول در جنگ دو ساله یمن است که جان بیش از ۱۰هزار نفر را گرفته، بیش از ۴۰هزار زخمی بر جای گذاشته و این کشور فقیر را به آستانه قحطی رسانده است. مساله استقرار نیروهای پاکستانی به ‌لحاظ سیاسی موضوع حساسی در اسلام‌آباد است؛ چراکه پارلمان این کشور 2 سال پیش با درخواست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای پیوستن به ائتلاف «سنی» مبارزه با انصارالله مخالفت کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر