جامعه

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۷۰

گوشت قرمز عید تامین است

ایرنا معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: امسال بیش از 500 راس لاشه گوسفندی گرم در تهران عرضه شد؛ از این رو، گوشت قرمز مورد نیاز شب عید و ایام نوروز به وفور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم.

حسن رکنی تاکید کرد هرگز عرضه گوشت قرمز گرم در برنامه کار هیچ دولتی نبوده است اما امسال برای نخستین‌بار بیش از 500 راس لاشه گوسفندی به صورت گرم در تهران با قیمت 310‌هزار ریال در تهران عرضه شد. رکنی افزود: در برخی استان‌های کشور نیز به واسطه شرایط مطلوب عرضه دام و پوشش نیاز استان، گوشت گرم با همین قیمت عرضه شده است. در نظر داریم در بلندمدت برای متعادل‌سازی بازار گوشت قرمز هر شقه گوشت گوسفندی گرم با نرخ 300‌هزار تا 310‌هزار ریال عرضه شود که در صورت رسیدن به این هدف به ادامه فعالیت شرکت پشتیبانی امور دام در عرضه گوشت منجمد نیازی نخواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون شرکت پشتیبانی امور دام نزدیک به 15‌هزار تن ذخیره گوشت قرمز منجمد دارد که در عرضه هیچ مشکلی نداریم. گوشت قرمز منجمد باید با قیمتی بین 220‌هزار تا 230‌هزار ریال بدون هیچ محدودیتی در فروشگاه‌های زنجیره‌یی سراسر کشور عرضه شود.


افزایش ۳۰‌ درصدی اعتبارات مبارزه با مواد مخدر

مهر عضو فراکسیون امید مجلس گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰‌درصد افزایش اعتبارات در حوزه‌های اجتماعی از جمله مبارزه اجتماعی با مواد مخدر از سوی مجلس در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است. حمید بنایی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌یی به بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دارند و این اختیار به دولت داده شده تا بر میزان اعتبارات برای انجام اقدامات پیش‌گیرانه در حوزه اعتیاد بیفزاید. او با بیان اینکه برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر نیاز به کار جمعی است، اظهار کرد: نباید میان مردم و مسوولان حصار کشید و و آنها را از هم جدا کرد، مقابله با اعتیاد نیاز به تعامل مردم و مسوولان دارد و یک اصل مهم به شمار می‌رود. بنایی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بیش از گذشته گریبانگیر نسل امروز و آینده شده است، گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیشتر از مباحث اقتصادی و سیاسی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و مهم‌تر از آنهاست، زیرا در آینده دولت‌ها دچار بحران خواهند شد. عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه باید برای نشاط اجتماعی بیشتر برنامه طراحی و اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: توده مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های غیردولتی می‌توانند با دستگاه‌های مرتبط برای افزایش نشاط اجتماعی جامعه، فعالیت‌های بسیاری را انجام دهند.


جمع‌آوری 400 بی‌خانمان همراه معتادان

ایسنا رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر که از نهم اسفند ماه در تهران آغاز شده است گفت: تا بیستم اسفند ماه 1350 معتاد متجاهر جمع‌آوری و پذیرش شدند که حدود 400نفر آنها معتاد نبوده و دچار مشکلات دیگری همچون بی‌خانمانی، بیماری و... بودند. انوشیروان محسنی بندپی افزود: از سال جاری با استفاده از رویکردهای علمی، تخصصی و کارشناسی یک نظام استراتژیک پایدار و فرآیند محور بر پایه برنامه عملیاتی را در سازمان بهزیستی مستقر کردیم. براساس همین نظام استراتژیک پایدار نسبت به شیوع و بروز آسیب‌ها و معلولیت‌ها نیز اقدام کردیم در حالی که نسبت به ارتقای خدمات نیز در سال جاری تلاش شد. بندپی در ادامه گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر که از 9 اسفند امسال آغاز شده تا بیستم اسفند 1350 نفر جمع‌آوری و پذیرش شده‌اند که 400 نفر از آنها معتاد نیستند بلکه بی‌خانمان، بیماری یا آسیب‌های دیگری داشته‌اند و به مراکز دیگر ارجاع شده‌اند؛ سایرین نیز در مراکز ماده 15 هستند. در مرکز 12 استان کشور نیز از روز گذشته این جمع‌آوری آغاز شده و استان‌های کرمانشاه، کرمان، زاهدان، شیراز، اصفهان، کرج، هرمزگان، خراسان رضوی و لرستان مشمول این برنامه شده‌اند. رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: 2640 کودک کار امسال جمع‌آوری شدند که 75‌درصد آنها غیر ایرانی بودند.


آماده‌باش اورژانس تامین اجتماعی در چهارشنبه‌سوری

ایلنا مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با تاکید بر اینکه تمامی بیمارستان‌های تابعه اداره ‌کل درمان استان تهران در دو مقطع زمانی چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروز به صورت آماده‌باش هستند گفت: بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد به عنوان یکی از مراکز درمانی تابعه فوق تخصصی چشم در چهارشنبه آخر سال به‌صورت آماده‌باش کامل هستند. محمدتقی خسروانی مقدم گفت: برای حفظ سلامتی و رفاه حال شهروندان و بیمه‌شدگان تهرانی در چهارشنبه آخر سال و همچنین ایام تعطیلات نوروزی، اداره کل درمان استان تهران تدابیر ویژه‌یی را درنظر گرفته است که از آن جمله آماده‌باش کامل اورژانس بیمارستان‌ها و همچنین آمبولانس‌های مستقر در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه به ویژه در مراکز درمانی تخصصی و مناطق پرازدحام شهری برای به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی به خصوص درچهارشنبه آخر سال است. مدیرکل درمان استان تهران با بیان اینکه ۱۰ اورژانس بیمارستان‌های تابعه اداره کل درمان استان تهران برای مراسم چهارشنبه آخر سال آماده‌باش هستند، افزود: بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد به عنوان یکی از مراکز درمانی تابعه فوق تخصصی چشم این اداره کل در چهارشنبه آخر سال بصورت آماده‌باش هستند و بیماران نیازمند به خدمات تخصصی سوختگی چشم به این بیمارستان منتقل می‌شوند. او همچنین از برقراری کشیک‌های نوروزی در سطح مراکز درمانی تابعه توسط این اداره کل خبر داد و گفت: با برقراری کشیک‌های نوروزی مسوولان، پزشکان و کادر درمانی در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی تابعه سعی داریم تمام خدمات درمانی مورد نیاز را به بهترین وجه ممکن به بیمه‌شدگان و همچنین مسافران نوروزی و بیماران نیازمند ارائه دهیم و به همین منظور به‌طور مستمر در ایام تعطیلات فروردین ازمراکز درمانی و پایگاه‌ها بازدید به عمل می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر