جمشید انصاری: 7 برنامه برای ارتقای بهره‌وری

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۵۰

رییس سازمان امور اداری و استخدامی یکی از سخنرانان نخستین روز این نشست بود که از 7 برنامه در زمینه ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف مانند بهره‌وری سبز، بهره‌وری در نظام اداری کشور، بهره‌وری انرژی و بهره‌وری خبر داد که پس از تصویب هیات وزیران اجرایی می‌شود.

به گفته جمشید انصاری، برنامه ملی ارتقای بهره‌وری در جمهوری اسلامی ایران به تصویب دولت رسیده که ذیل آن مجموعه‌یی از طرح‌های ارتقای بهره‌وری تعریف و اجرایی شده است.

وی بر لزوم کاهش وابستگی به نفت تاکید کرد و افزود: تلاش برای ارتقای بهره‌وری به عنوان یک راهکار اساسی در مقابله با این شرایط مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور بوده و سازماندهی مناسب‌تر سازمان ملی بهره‌وری در این زمینه در دستور کار دولت است. انصاری گفت: برای سازماندهی حرکت بهره‌وری در کشور سازمان ملی بهره‌وری ایران با کمیته‌های بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی که متولیان پیشبرد برنامه‌های بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی‌اند، تعاملات مستمر و پایداری را برقرار کرده و اقدام‌های لازم را در زمینه ارائه کمک‌های فنی، مشاوره‌یی و آموزشی به استان‌های 31گانه کشور به عمل آورده است. معاون رییس‌جمهوری گفت: توجه به سهم بالای هزینه‌های مصرفی و سرمایه‌یی بخش دولتی از تولید ناخالص داخلی و سهم بالای بودجه بخش خدمات عمومی در بودجه عمومی کشور و نقش این خدمات در بهبود و ارتقای رفاه اجتماعی و بهبود بهره‌وری در این بخش یکی از اهداف اساسی سازمان اداری و استخدامی کشور و به تبع آن سازمان ملی بهره‌وری ایران است. وی یادآوری کرد: ایران اکنون یکی از کشورهای منتخب در طرح اجرای آزمایشی سنجش بهره‌وری بخش دولتی با تاکید بر خدمات بهداشت و درمان و خدمات آموزشی دولتی در سازمان بهره‌وری آسیایی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر