سانتی کانوکتاناپورن: پیشرفت بهره‌وری بخش عمومی

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۵۱

سانتی کانوکتاناپورن دبیرکل سازمان بهره‌وری آسیایی در یک نشست خبری جداگانه با خبرنگاران اظهار کرد: بهره‌وری در زمینه صنعتی یکی از رویکردهای ایران است و در آینده نزدیک نیز برنامه‌هایی را برای بهبود زنجیره کشاورزی و صنعت و همچنین ارتقای بهره‌وری در بخش عمومی در قالب اجرای دولت الکترونیک و دولت هوشمند شاهد خواهیم بود.

وی گفت: این برنامه‌ها با رویکرد مدیریت دانش به شکل دوجانبه یا چندجانبه با همکاری کشورهایی چون ژاپن و کره‌جنوبی اجرا می‌شود.

دبیرکل سازمان بهره‌وری آسیایی تاکید کرد: اجرای چنین برنامه‌هایی در ایران می‌تواند بیش از پیش به رشد بهره‌وری در ایران کمک کند.

به گفته وی، سازمان بهره‌وری آسیایی فقط ایده‌ها و شیوه‌های نو را به اعضا معرفی می‌کند و این برعهده کشورهاست که در اجرای آنها بکوشند. وی برای نمونه به رشد اقتصادی سنگاپور در چند دهه اخیر اشاره کرد و گفت: بخشی از این رشد اقتصادی از محل بهره‌وری به دست آمده است. کانوکتاناپورن همچنین گفت: ایران برنامه‌یی را برای تبدیل شدن به قطب بهره‌وری بخش عمومی به سازمان بهره‌وری آسیایی ارائه کرده است. دبیرکل سازمان بهره‌وری آسیایی از درخواست یک کشور امریکای‌لاتین و نیز یک کشور آفریقایی برای عضویت در این سازمان خبر داد و گفت: به‌دنبال راهکاری هستیم که این کشورها نیز به شکل ناظر یا مشاور از خدمات این نهاد آسیایی بهره‌مند شوند. وی گفت: سازمان بهره‌وری آسیایی درنظر دارد با طراحی برنامه‌یی با رویکرد بهره‌وری پایدار، برای پیشرفت همه اعضا برنامه داشته باشد. کانوکتاناپورن تاکید کرد: در دنیای امروز سرعت تحولات به قدری است که شرکت‌ها و دولت‌ها باید به همان سرعت روش‌های خود را به‌روز رسانی کنند. از این رو، باید برنامه جامع و هوشمندی طراحی شود که بتوان به صورت برخط (آنلاین) به تبادل اطلاعات پرداخت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر