دخل دولت

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۵۴

شیوه‌های عرضه و فروش کالاهای مکشوفه قاچاق

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی مهم‌ترین روش برای عرضه اموال قاچاق را عرضه برمبنای مزایده دانست و گفت: البته امحای کالاها در دستور کار قرار دارد که نیازمند طی مراحل خود است.

امین دلیری در گفت‌وگو با مهر گفت: سازمان اموال تملیکی روش‌های مختلفی را برای عرضه و فروش کالاها در دستور کار خود قرار داده که تمام تلاش بر آن است که شفافیت، اصل در فروش این کالاها باشد؛ به نحوی که همه متقاضیان در شرایط برابر و یکسان، به کالاها دسترسی داشته باشند. مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: مهم‌ترین روش، عرضه اموال برمبنای مزایده است، چراکه مزایده یک روش کاملا مشخص و تعریف شده به‌شمار می‌آید که بر این اساس، سازمان تلاش دارد همه کالاها اعم از منقول و غیرمنقول را در مزایده قرار دهد.

وی تصریح کرد: این روش به‌دلیل شفاف‌سازی که برای همه متقاضیان ایجاد کرده، یک فرصت کاملا مساوی را فراهم می‌کند و بسیار مورد توجه است؛ در این میان بعد از مزایده، روش‌های دیگری هم وجود دارد که به آن تهاتر بین خلف گفته می‌شود که این مورد مربوط به کالاهای خاصی است. دلیری گفت: حراج هم در دستور کار قرار دارد و البته بیشتر کالاهای این سازمان، از راه مزایده الکترونیکی عرضه و به فروش می‌روند، زیرا دارای بیشترین ضریب شفافیت است.


توقف 162 هزار میلیارد تومان مصوبه واگذاری

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اینکه ما نباید از تقویت بخش خصوصی نگران باشیم، گفت: برخی تیشه به ریشه خصوصی‌سازی می‌زنند.

به گزارش ایبِنا، عبدالله پوری‌حسینی با بیان اینکه مخالفان خصوصی‌سازی نفع‌شان در دلسوزی است، افزود: هیچ کسی در ظاهر با خصوصی‌سازی مخالف نیست و گاهی بیشتر کسانی که در دل با آن مخالف هستند بیش از همه دلسوزی می‌کنند، ولی در عمل از مخالفان سرسخت آن هستند. رییس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: کسانی با خصوصی‌سازی مخالف هستند که با خصوصی‌سازی، منافع‌شان به خطر می‌افتد و با نام دفاع از خصوصی‌سازی تیشه به ریشه خصوصی‌سازی می‌زنند.

وی افزود: من به‌عنوان رییس کل سازمان خصوصی‌سازی به موجب قانون حق هیچ‌گونه جابه‌جایی ورقه سهمی را ندارم، ما تنها مجری هستیم و اختیاری از خود نداریم البته کسی به ما تهمت نمی‌زند ولی جمع می‌بندند که سازمان خصوصی‌سازی کم‌کاری می‌کند که واقعیت ندارد. پوری‌حسینی گفت: سازمان خصوصی‌سازی اختیارات محدودی دارد، این سازمان کاملا سالم و کاربلد است و درنتیجه برای هیات نظارت کاملا مورد وثوق است. رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: هیات واگذاری که گفته می‌شود کارایی ندارد متشکل از 4 نفر است که 2 نفر نماینده دولت و 2 نفر هم نماینده بخش خصوصی هستند، جالب آنکه نماینده بخش خصوصی در این اتاق مطالبات‌شان را مطرح نمی‌کنند. وی افزود: نماینده بخش خصوصی فاقد شجاعت لازم است، در این شرایط چطور می‌توان به بخش خصوصی کمک کرد؟ اینکه گفته می‌شود سرعت واگذاری‌ها مطلوب نیست کاملا روشن است به چه علت! زیرا موفقیت در مزایده‌ها بسیار کم است که آن هم به قیمت پایه مزایده‌ها برمی‌گردد که بسیار بالاست، متاسفانه هیات 4 نفره کاملا محافظه‌کارند. معاون وزیر اقتصاد گفت: رد دیون به معنای خصوصی‌سازی نیست، در سال‌های گذشته 162هزار میلیارد تومان مصوبه تولید شده بود تا سهام دولت برای رد دیون به طلبکاران پرداخت شود که با آمدن دولت یازدهم این روند متوقف شد و آن 13هزار میلیارد تومان به مصوبات دولت دهم باز می‌گشت وگرنه در طول این سه سال و اندی هیچ رد دیونی صورت نگرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر