اخبار

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۵۸

نگهداری ارز تا سقف

10 هزار یورو مجاز است

نگهداری ارز به صورت اسکناس حداکثر تا سقف مبلغ 10.000یورو یا معادل آن به سایر ارزها بلامانع و بالاتر از آن مشروط به ارائه مستندات است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در راستای اجرای تکلیف مقرر در بند «الف» ماده (7) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین بند«پ» ماده (5) آیین‌نامه اجرایی مواد (5) و (6) قانون مذکور، «دستورالعمل مربوط به تعیین میزان ارز قابل نگهداری و مبادله در داخل کشور» ابلاغ شد.


لبخند زیر یک سقف

در بانک آینده

در آستانه ولادت خجسته حضرت امام علی(ع)، مراسم قرعه‌کشی پنجمین طرح باشگاه مشتریان بانک آینده، با عنوان «لبخند زیر یک سقف»، روز دوشنبه، ۲1 فروردین ‌ماه سال جاری در ساختمان مرکزی بانک آینده برگزار شد.

در این مراسم برندگان خوش‌شانس366 جایزه پیش‌بینی شده، شامل: کمک هزینه خرید یک‌دستگاه آپارتمان به ارزش 100میلیون تومان، 5کمک هزینه بازسازی خانه به ارزش 25میلیون تومان، 5کمک هزینه خرید لوازم خانگی به ارزش 15میلیون تومان، 25کمک هزینه خرید فرش به ارزش 5میلیون تومان، 80 کمک هزینه خرید لوازم صوتی و تصویری به ارزش یک میلیون تومان، 100 کمک هزینه خرید لوازم آشپزخانه به ارزش 500هزار تومان و 150 کمک هزینه خرید لوازم تزیینی به ارزش 200هزار تومان مشخص شدند.

طرح «لبخند زیر یک سقف» طی بازه ‌زمانی اول آذر ماه لغایت اول اسفند ‌ماه سال 1395و برای گسترش فرهنگ بهره‌برداری از بانکداری نوین و نیز ایجاد ارزش‌افزوده برای هموطنان گرامی از سوی بانک آینده به ‌مرحله اجرا در آمد. بر اساس این طرح، کلیه مشتریان حقیقی که دارای حداقل یک حساب در این بانک بوده یا نسبت به افتتاح حساب اقدام کردند؛ با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی و انجام تراکنش‌های غیرحضوری اقدام به کسب امتیاز می‌کردند. همچنین مشتریانی که شرط ماندگاری موجودی تا پایان اسفندماه سال 1395 را رعایت کرده بودند، مشمول قرعه‌کشی شدند.


بیمه مرکزی استانداردها

را بهبود بخشد

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: از اطلاعات جمع شده شرکت‌های بیمه جز در گردش کار جاری استفاده نمی‌شود و بیمه مرکزی باید با داده کاوی از اطلاعات موجود برای بهبود استانداردها، مدیریت ریسک و اصلاح نرخ‌ها استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، «سیدمحمد علیپور» در نشست هم‌اندیشی مدیران صنعت بیمه که شامگاه یک‌شنبه برگزار شد، افزود: پارسال برخی سهامداران خارجی برای خرید سهام با برخی شرکت‌های داخلی وارد مذاکره شدند که سبب ارتقای استانداردها، شفافیت گزارش‌ها و انتقال دانش می‌شود.

علیپور ابراز امیدواری کرد که نهادهای ذی‌ربط تمهیدهای لازم را در این زمینه فراهم کنند.

وی اجرای دقیق و کیفی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری(آی. اف. آر. اس- IFRS) را در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواستار شد و یادآوری کرد: این استانداردها گسترده‌تر و عمیق‌تر از بحث توانگری مالی است. این مسوول افزود: به‌طور قطعی با روش‌های سنتی و تکرار مسیرهای گذشته به توسعه فروش نمی‌رسیم. از این رو باید به استفاده از روش‌های جدید و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات توجه شود.


رفع تدریجی مشکل برقراری بیمه اتکایی خارجی

رییس کل بیمه مرکزی از رفع تدریجی مشکل همکاری بیمه‌های اتکایی بین‌المللی با ایران پس از برجام خبر داد و گفت: دو شرکت خارجی برای حضور در بازار ایران درحال رایزنی هستند.

عبدالناصر همتی درباره صنعت بیمه بعد از برجام و رفع تحریم‌ها اظهار کرد: پس از برجام با 5 شرکت اول بیمه‌یی دنیا ازجمله مونیخ ری، لویدز و اسکور مذاکرات خوب و شفافی داشتیم.

وی یادآور شد: ما دو نوع قرارداد بیمه داریم؛ یک سیستم برای اتکایی است که به صورت اختیاری (Facultative) بوده و ریسک به ریسک پوشش می‌دهد؛ برای نمونه پتروشیمی خارک بیمه می‌شود و پوشش اتکایی خارجی هم می‌گیرد. همتی ادامه داد: نوع قرارداد دیگر اتکایی که به آن معاهده (TREATY) می‌گوییم؛ در این شیوه مازاد خسارات از سقف مشخصی به بعد بیمه می‌شود یعنی اینکه کمتر از این رقم در داخل بیمه می‌شود و بقیه به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شود. به گفته وی، مشکلی که دنیا با این نوع قراردادها دارد، این است که بعد از برجام هنوز یک سری تحریم‌های غیرهسته‌یی روی برخی افراد و شرکت‌ها باقی مانده است و از این رو شرکت‌های خارجی این نگرانی را دارند که می‌گویند با این شیوه معاهده نمی‌دانیم شما چه کسانی را بیمه کرده‌اید. همتی تاکید کرد: شرکت‌های بیمه‌یی خارجی معتقدند اگر یکی از افراد و شرکت‌های تحریم شده تحت پوشش قراردادی باشد که با ایران امضا می‌کنند در زمان پرداخت خسارت با نهادهای ناظر کشورهای خود به مشکل برخورد می‌کنند و جریمه می‌شوند. رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: شرکت‌های بیمه می‌گویند که اگر این موضوع حل شود، مشکلی برای همکاری با ایران ندارند.

وی در عین حال گفت: به شرکت‌های بیمه خارجی اعلام شده که ایران خود این پوشش‌ها را می‌دهد و درحال تفکیک است.

وی به حضور مدیران یکی از شرکت‌های بزرگ بیمه اتکایی در ایران طی هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: آنها اعلام کردند که هر طور ایران می‌خواهد، قرارداد همکاری نوشته می‌شود؛ بنابراین از نظر روابط و قرارداد اتکایی مشکلی نداریم و پوشش‌ها را به تدریج انجام می‌دهیم. همتی همچنین گفت که عجله‌یی برای برقراری مجدد روابط اتکایی وجود ندارد زیرا در سال‌های تحریم تدابیر لازم برای پوشش‌های بیمه‌یی اتخاذ شد اما یک بیمه‌گر حرفه‌یی نمی‌تواند به این افتخار کند که همه ریسک‌ها را در داخل نگه داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر