از منطقه

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۷۳

احتمال توقف پروازهای تجاری روسیه به ترکیه

یک مقام سازمان فدرال هواپیمایی روسیه از امکان توقف پروازهای تجاری(چارتر) میان این کشور و ترکیه در روزهای آینده خبر داد. خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از یک مقام سازمان فدرال هواپیمایی روسیه بدون اعلام نام وی، گزارش داده که به شرکت‌های هوایی روسی دستور داده شده در صورت متشنج شدن اوضاع ترکیه، پروازهای تجاری به این کشور را متوقف کنند. ممنوعیت انجام پروازهای تجاری روسیه به ترکیه زمانی اعمال می‌شود که اوضاع سیاسی این کشور پس از 16 آوریل متشنج شود. پیش از این هم در نوامبر 2015 که جنگنده ترکیه‌یی یک فروند بمب‌افکن روسی را بر فراز سوریه هدف قرار داد، مسکو چنین اقدامی انجام داد و تقریبا همه پروازها را متوقف و نظام سفر آزاد بدون روادید را لغو کرد که تا سپتامبر سال گذشته ادامه داشت.


2 میلیون عراقی

به منازل خود بازگشتند

دولت عراق اعلام کرده حدود 2میلیون نفر از شهروندان این کشور که به دلیل حوادث خشونت‌بار منازل خود را ترک کرده بودند به خانه‌های خود بازگشته‌اند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی دفتر مطبوعاتی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرده 50 درصد از شهروندان این کشور که به دلیل حوادث خشونت‌بار مهاجرت کرده بودند به منازل خود بازگشته‌اند. گفته شده در مناطق آزاد شده فعالیت‌های برداشت آوار و بازسازی راه و پل‌ها درحال انجام است و خدماتی مانند آب و برق‌رسانی به این مناطق ادامه دارد همچنین ساختمان‌های دولتی دوباره خدمات خود را به مردم ارائه می‌کنند. دولت به هر خانواده‌یی که به خانه‌اش بازگشته 1200دلار اهدا کرده است. سازمان بین‌المللی مهاجرت پیش‌تر اعلام کرده بود در عراق از سال 2014 تاکنون تعداد مهاجرانی که به‌دلیل حوادث‌ خشونت‌بار منازل خود را ترک کرده‌اند به 4میلیون رسیده است.


360 میلیون «افغانی» در افغانستان آتش زده شد

بانک مرکزی افغانستان ۳۶۰میلیون افغانی(معادل ۵،۳میلیون دلار) اسکناس کهنه را آتش زد. به گزارش بی‌بی‌سی، مقام‌های مسوول این بانک افغانستانی گفته‌اند که سالانه اسکناس‌های کهنه به ارزش 3.4میلیارد افغانی در شهرهای کابل، هرات، قندهار و مزارشریف آتش زده می‌شود. این اسکناس‌ها شامل اسکانس‌های ۱۰،۲۰،۵۰ و۱۰۰ افغانی بوده است. افغانستان، اسکناس‌های افغانی را در آلمان چاپ می‌کند. هزینه چاپ هر اسکناس ۳ افغانی است. نخستین ‌بار در سال ۱۳۸۴ بانک مرکزی افغانستان پول‌های فرسوده را آتش زد.


مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر