۴خواسته ستاد دیه برای کاهش جمعیت زنان زندانی

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۷۶


اسدالله جولایی|

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان|

از جمع حدود ۱۳هزار نفر زندانیان بدهکار جرایم غیرعمد که بعد از بررسی‌های صورت گرفته به ۱۱هزار نفر رسیده‌اند تنها ۲۲۶نفر خانم‌های زندانی هستند. با توجه به این وضعیت و با توجه به آنکه اعتقادات دینی و مذهبی موسسان ستاد دیه بود که منجر به تشکیل این نهاد مردمی شد لذا ما خودمان پیشقدم همکاری با معاونت امور زنان و خانواده شدیم و این اشتیاق حتی قبل از تصدی سرکار خانم دکتر مولاوردی وجود داشت.

از ایشان هم دعوت کرده بودیم که زنان فعال جامعه اسلامی روی فرهنگ‌سازی کار کنند، چون اگر این مجموعه فرهنگ‌سازی انجام بدهد، طبیعی است که زندان‌ها عاری از زندانیان جرایم غیرعمد و حتی جرایم عمد خواهد شد. یکی از خواسته‌های ما از حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری این است که سعی کنند برنامه آموزش خانواده‌ها را در راس امور بگذارند. چون کیان خانواده متکی به زن خانواده و مادران است و باید آنها کاملا از نظر فرهنگی آموزش دیده باشند.

در نهایت این تعامل منجر به عقد تفاهمنامه‌یی میان ستاد دیه و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری شد. در این تفاهمنامه همکاری در 4 محور تعریف شده؛ یکی زنان و مهریه که باید در این حوزه فرهنگ‌سازی شود تا دختران ما بدانند درخواستی که از خواستگار خود به عنوان مهریه دارند باید معقول باشد که خدای ناکرده کار به زندان رفتن مردان نینجامد.

بحث بعدی محور زنان و اوراق تجاری است تا به زنان آموزش دهد زنانی که علم و سرمایه ندارند وارد کار تجاری نشوند، محور سوم زنان و رانندگی ورعایت قوانین رانندگی است تا زنی که گواهینامه می‌گیرد با قانون راهنمایی و رانندگی نیز آشنایی داشته باشد، زنان و رعایت قوانین کار نیز محور چهارم این تفاهمنامه است و امیدواریم این مسائل در معاونت امور زنان مورد بررسی قرار بگیرد، زنان ستون خانواده هستند و به گفته حضرت امام‌خمینی (ره) از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

اگر زن در منزل مقید به دستورات اسلامی و فرهنگی شود دیگر دچار گرفتاری نخواهد شد. تعامل علمی و آموزشی و فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزشی و گردهمایی استانی و کشوری نیز بخش‌های دیگر تفاهمنامه مبادله شده میان معاونت زنان ریاست‌جمهوری و ستاد دیه را شامل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر