اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۹۱

اجرای طرح شناسایی و برخورد با اسامی

و عناوین بیگانه واحدهای صنفی

مشهد | رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از اجرای طرح شناسایی و برخورد با اسامی و عناوین بیگانه واحدهای صنفی سطح شهر مشهد با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان‌رضوی خبر داد.

محمدکاظم دبیری در نشستی مشترک با رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان‌رضوی با تاکید بر اهمیت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و هویت اسلامی-ایرانی، اظهار کرد: در شهری که اکنون میزبانی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام را برعهده دارد، شایسته است صنوف و مراکز تجاری از اسامی فارسی برای نام‌گذاری مراکز و فروشگاه‌ها استفاده کنند.

پرداخت 60درصد تسهیلات با نرخ 4درصد به کارآفرینان

مشهد| مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: برای کمک به تولید و اشتغال در سال جاری، 60درصد تسهیلات خود را در قالب وام قرض‌الحسنه 15میلیون تومانی با نرخ 4درصد به کارآفرینان می‌دهیم.

مرتضی اکبری افزود: این طرح با مشارکت وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و سازمان بسیج سازندگی اجرا خواهد شد. وی گفت: از آنجا که تشخیص فنی بودن طرح‌های کارآفرینی به‌ویژه کارآفرینی‌های جدید، تخصصی بوده، قرار است این وزارتخانه‌ها و نهادها طرح‌های کارآفرینی دارای توجیه اقتصادی را به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معرفی کنند و ما با معرفی آنها این تسهیلات را به کارآفرینان اعطا کنند.

اهدای لوح سپاس به واحد کنترل کیفی امور آبفا اراک

اراک| مرکز بهداشت شهرستان اراک با اهدای لوح سپاس به مجید بیات کارشناس واحد کنترل کیفی آب امور آب و فاضلاب شهرستان اراک از وی قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با توجه به تعامل و همکاری واحد کنترل کیفی امور آب و فاضلاب شهرستان اراک با مرکز بهداشت این شهرستان در راستای افزایش ارتقای کیفیت آب شرب مصرفی و جمع‌آوری اطلاعات کیفی و ارائه برای ثبت در سامانه آبرسانی، این مرکز با اهدای لوح سپاس از مجید بیات کارشناس کنترل کیفی امور آبفا اراک قدردانی کرد.

جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی برگزار شد

اراک| چهل و سومین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در محل روستای خانقاه شهرستان خنداب برگزار شد. در این جلسه که استاندار و مدیران اجرایی استان حضور داشتند، مصطفی آمره مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی در حاشیه این جلسه گفت: مقرر شد طرح توسعه ناحیه صنعتی شهرستان خنداب با کم شدن زمین‌های حریم شهر و واگذاری به منابع طبیعی پیگیری شود. وی افزود: این شرکت آمادگی کامل دارد پس از واگذاری زمین اقدامات خود برای استقرار و ایجاد امکانات زیر بنایی را به سرعت آغاز کرده و طرح توسعه شهرک صنعتی را برای استقرار صنایع دنبال کند.

۷۰۷ میلیارد تومان تسهیلات مقاوم‌سازی در اردبیل پرداخت شد

اردبیل| مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از پرداخت ۷۰۷میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان خبر داد. فرهاد سبحانی در حاشیه بررسی پرونده‌های متقاضی تسهیلات مقاوم‌سازی گفت: نزدیک به ۵۰هزار واحد مسکونی روستایی تسهیلات مقاوم‌سازی دریافت کردند. وی افزود: با این وجود این میزان نیمی از مسکن روستایی استان است و در حال حاضر هزار و ۶۹۶روستای برخوردار از سکنه در استان داریم که در اغلب آنها مقاوم‌سازی ضرورت ویژه دارد. مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص تعداد پرونده متقاضیان تسهیلات بانکی ادامه داد: از ۶۷۲متقاضی معرفی شده به بانک‌ها ۳۰۹ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

بیمارستان‌های اردبیل نیازمند نوسازی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به ضرورت نوسازی و بهسازی اغلب بیمارستان‌های موجود استان با هدف ارتقای کیفیت خدمات درمانی تاکید کرد. قدرت اخوان اکبری تصریح کرد: بخشی از مراکز درمانی از جمله بیمارستان فاطمی که بار مراجعات زیادی نیز دارد نیازمند نوسازی است. وی افزود: برای کاهش بار ترافیک این بیمارستان، احداث بیمارستان تروما در دستور کار قرار گرفته که امید می‌رود با تکمیل و بهره‌برداری از آن به مجموعه فضاهای بیمارستانی استان اضافه شود.

تجهیز 669 روستا در گلستان به اینترنت نسل ۴

استاندار گلستان گفت: بیش از ۶۶۰ روستای گلستان از خدمات نسل چهارم اینترنت بهره‌مند شدند. حسن صادقلو اظهار کرد: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به سال «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» نام‌گذاری شده شاهد عنایات خاص دولت هستیم. وی افزود: امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از ۶۶۰ روستای گلستان از اینترنت نسل چهارم بهره‌مند شدند و ۱۵ تفاهمنامه در این زمینه به امضا رساندیم. استاندار گلستان اظهار کرد: روزی امنیت غذایی استان گلستان در کشور ۴.۱ بوده اما حالا گلستان ادعا می‌کند در 7درصد امنیت غذایی کشور نقش دارد.

اولویت تکمیل طرح‌های عمران شهری بوشهر

بوشهر| معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌ها و خدمات شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری در اولویت شهرهای ۳۷گانه استان بوشهر قرار دارد. معاون امور عمرانی استاندار بوشهر دیروز در مراسم معارفه شهردار جدید برازجان با بیان اینکه شهرداران نقش مهمی در تحقق مطالبات شهروندان دارند، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های شهری و توجه به مطالبات مردم یکی از مهم‌ترین رسالت شهرداران است.

سفر قطار گردشگری روسی به اصفهان

اصفهان| مدیرکل راه‌آهن اصفهان گفت: چهاردهمین قطار گردشگری روسی به اصفهان سفر می‌کند و سه‌شنبه راس ساعت 21:29در راه‌آهن اصفهان توقف می‌کند.

حسن ماسوری اظهار داشت: سه‌شنبه هفته گذشته سیزدهمین قطار گردشگری امریکایی، اروپایی و آسیایی به اصفهان آمد و با گذشت یک هفته سه‌شنبه ۲۲ فروردین چهاردهمین قطار گردشگری به اصفهان سفر می‌کند. وی بیان داشت: قطار گردشگری با یک روز توقف در اصفهان و بازدید از اماکن تاریخی بامداد پنج‌شنبه ۲۴فروردین ماه اصفهان را به مقصد سعادت‌شهر استان فارس ترک می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر