اخبار

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۹۹

سرمایه حبس‌شده در خانه‌های خالی دو برابر ارزش بورس

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درحال حاضر 250میلیارد دلار سرمایه در بخش خانه‌های خالی حبس شده است، گفت: میزان سرمایه بدون بهره‌وری و سوددهی در خانه‌های خالی بیش از دو برابر ارزش شرکت‌های بورسی ایران است. به گزارش ایلنا، عباس آخوندی با اشاره به آخرین اعداد و ارقام ارائه شده از آمار نفوس و مسکن سال 95 اظهار کرد: جمعیت ایران از 75میلیون نفر به 80 میلیون رسیده که رشد 5 میلیون نفری را طی 5 سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از آمار قابل توجه به دست آمده کاهش بعد خانواده است، گفت: ظرف 5 سال گذشته بعد خانوار از 3.5درصد به 3.3درصد کاهش پیدا کرده است یعنی تعداد افراد خانوار روند نزولی داشتند. در روستاها هم بعد خانوار به 3.14 رسیده که نشان می‌دهد متاسفانه تشکیل خانواده و تولد حتی در روستاها هم کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه در کشور اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده در سال گذشته در سطح کشور چیزی حدود 2میلیون و 580 هزار واحد خالی در کشورمان وجود دارد که از این رقم 490هزار واحد مسکونی خالی متعلق به تهران است. آخوندی با بیان اینکه ارزش خانه‌های خالی 250میلیارد دلار است، گفت: درحالی که در خانه‌های خالی سرمایه 250میلیون دلاری حبس شده است، ارزش کل شرکت‌های حاضر در بورس 110میلیارد دلار است یعنی چیزی بیشتر از 2برابر ارزش بورس کشورمان در خانه‌های خالی حبس شده است.


سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر

مدیرعامل بنادر و دریانوردی ایران گفت که برای اجرای طرح‌های زیرساختی در بنادر کشور حدود 6 هزار میلیارد تومان قرارداد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی‌نژاد در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی بندر امیرآباد مازندران با حضور رییس‌جمهوری افزود: در دولت تدبیر و امید، میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور حدود 2 برابر سرمایه‌گذاری دولتی رشد کرد. وی میزان سرمایه‌گذاری دولتی در بنادر کشور را در دولت تدبیر و امید 2هزار و 700میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که حدود 5 هزارمیلیارد ریال از این سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد جذب شده است.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی همچنین گفت که هم‌اکنون 786طرح در بنادر ایران با اعتباری افزون بر 7هزار و 500 میلیارد تومان در دست اجراست. سعیدی‌نژاد افزود: در دولت تدبیر و امید گردشگری دریایی در بنادر ما در مقایسه با گذشته حدود 35درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: در دولت یازدهم ظرفیت گردشگری دریایی از 11میلیون به 17میلیون نفر افزایش داشته و ظرفیت برای رشد بیشتر نیز وجود دارد. مدیرعامل بنادر و دریانوردی کشور ظرفیت جابه‌جایی مسافر و گردشگری دریایی موجود در بنادر را 20میلیون نفر در سال اعلام کرد و گفت: برای تسهیل در این جابه‌جایی 8 هزار و 200صندلی با تجهیزات کامل تامین شده است. وی اضافه کرد: همچنین میزان جابه‌جایی کالا از بنادر کشور نیز در مقایسه با گذشته 53 درصد رشد کرده است. سعیدی‌نژاد اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید ترانزیت کالای غیرنفتی از 1.3میلیون تن به 4.6میلیون تن افزایش داشته است.


خداحافظی با پل «گیشا» تا پاییز

علیرضا جاوید معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از برچیده شدن پل رو گذر گیشا تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، جاوید در مورد سرانجام برچیده شدن پل فلزی گیشا با بیان اینکه عمر مفید بهره‌برداری از این پل رو به اتمام است و در زمان ساخت نیز به صورت موقت برای عبور و مرور شهروندان ایجاد شده بود، گفت: این پل موقت براساس بار و مختصات ترافیکی سال‌های قبل ساخته شده بود و در حال حاضر نمی‌تواند به این حجم خودروها پاسخ دهد و کشش این حجم تردد را ندارد. وی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه این پل جمع‌آوری و به جای آن زیرگذری که در حال ساخت است فعالیت می‌کند، گفت: مطالعات لازم برای انجام این کار انجام شده و در حال حاضر عملیات برای تکمیل زیرگذر در حال انجام است. جاوید با بیان اینکه 6پل فلزی اعم از پل کریم‌خان، پل حافظ، چوبی، آزمایش و... در تهران وجود دارد که کارشناسان معاونت فنی و عمرانی تک به تک این پل‌ها را از نظر میزان عمر مفید و بهره‌وری بررسی می‌کنند تا تصمیماتی نسبت به تقویت، برچیدن یا انتخاب مسیرهای جدید انتخاب ‌شود، افزود: کارشناسان پس از بررسی‌های فنی و سازه پل تصمیماتی اخذ می‌کنند که نهایتا در مورد پل کریمخان نیز به جمع‌بندی رسیده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر