«تسلا» از «جنرال‌موتورز» پیشی گرفت

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۱۴

واشنگتن‌ پست:

یکی از تیترهای این روزنامه به بالا رفتن ارزش تسلا و تبدیل آن به با ارزش‌ترین خودرو امریکا اختصاص دارد. این گزارش نشان می‌دهد که برای نخستین ‌بار در دوران خودروهای مدرن، با ارزش‌ترین خودروساز امریکا یک خودروساز مستقر در دیترویت نیست. شرکت تسلا که در سیلیکون ولی مستقر است از جنرال موتورز پیشی گرفته و با داشتن بزرگ‌ترین سرمایه بازار با ارزش‌ترین خودروساز امریکا شد. این رویداد با افزایش اتکای صنعت خودرو به نرم‌افزار و فناوری انرژی پیشرفته روی می‌دهد. ارزش سهام تسلا به دنبال توصیه یک تحلیلگر بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران اخیرا 3.26درصد صعود کرده و به رکورد بالای 312.39دلار رسیده است. در نتیجه ارزش بازار این خودروساز برقی لوکس به 50.887 میلیارد دلار رسید که حدود یک میلیون دلار بالاتر از ارزش بازار جنرال موتورز بود. طی یک ماه گذشته ارزش سهام تسلا با انتظار سرمایه‌گذاران برای اقدامات متحول‌کننده الون ماسک، مدیرعامل تسلا در صنایع خودرو و انرژی ۳۵درصد جهش یافته است.


فایننشال تایمز:

یکی از تیترهای این روزنامه به مراسم یادبود یکی از افسرانی اختصاص دارد که در حمله تروریستی در لندن کشته شده است. بر این اساس در حادثه‌یی یک نفر با چاقو به سمت پلیس حمله‌ور شده و پس از زخمی کردن وی به طرف ساختمان مجلس عوام انگلیس هجوم برده اما هدف شلیک دو افسر پلیس قرار گرفته است. نیروهای پلیس و امدادرسان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، نیروهای پلیس به‌شدت مسلح مقابل پارلمان مستقر شدند، فعالیت پارلمان لندن متوقف شد و پلیس تلاش کرد تا مردم و اعضای پارلمان را از این محل دور کند. براساس گزارش‌های منتشر شده، تعداد کشته‌شدگان این حادثه تروریستی ۵نفر بود که مهاجم هم جزو همان کشته‌شدگان است و زخمی‌شدگان دست‌کم ۴۰نفر گزارش شده است.


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به سوگند گورساچ به عنوان رییس دادگاه عالی امریکا اختصاص داده است. بر این اساس، برخی معتقدند که تایید گورساچ از سوی کنگره برای دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا که برای عمل به وعده‌های کمپین خود با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده یک پیروزی محسوب می‌شود. ترامپ در مراسمی که برای سوگند گورساچ در کاخ سفید برگزار شد در این باره گفت: این اتفاق برای من مایه افتخار است. من توانستم در 100روز ابتدای دولت خود به این وعده جامه عمل بپوشانم. این برای من اتفاق مهمی است هر چند که ممکن است شما آن را آسان بپندارید. با قرار گرفتن گورساچ 49ساله در دادگاه عالی امریکا ترامپ اکنون به تعادلی که پیش از این به دنبال آن بود، دست می‌یابد. اکنون در این دادگاه 4محافظه‌کار، 4 لیبرال و یک رای متغیر وجود دارد. گورساچ نیز در این مراسم درباره این اتفاق توضیح داد و گفت: به همکاران جدید و کارمندان دادگاه عالی می‌گویم که از شما برای این استقبال گرم سپاسگزارم. من منتظر سال‌هایی هستم که قرار است ما با شادی در کنار یکدیگر آن را سپری کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر