تهمت‌ها را پیگیری حقوقی می‌کنم

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۷۱

برخورد فیزیکی خبرنگار صداوسیما با خبرنگار «تعادل» در حیاط دولت


ایران|مهدی بیک|

اقتصاد، سیاست، دیپلماسی با چاشنی حاشیه‌سازی‌های خبرنگاران صداوسیما؛ عناوین مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در نشست روز گذشته اعضای کابینه با خبرنگاران در حیاط دولت مطرح شدند؛ از ماجرای پیگیری‌های حقوقی ظریف علیه اتهام‌زنندگان و بازطراحی راکتور اراک با طرف‌های چینی و امریکایی گرفته تا موضوع سایت کارورزی و تخریب‌های ادامه‌دار برخی رسانه‌های اصولگرا و صداوسیما علیه دستاوردهای اقتصادی دولت و... موضوعاتی بودند که در جریان گفت‌وگوهای اختصاصی «تعادل» با اعضای کابینه یازدهم مطرح شدند و دولتمردان به آنها پاسخ گفتند. اما خبر مهم نشست روز گذشته حیاط دولت نه در جریان گفت‌وگو با اعضای کابینه بلکه در حاشیه نشست و در جریان درگیری خبرنگار صداوسیما با خبرنگار تعادل رسانه‌یی شد، آنجا که پرسش ساده خبرنگار تعادل از بیژن زنگنه با واکنش خبرنگار صداوسیما مواجه شد و این خبرنگار ضمن اعتراض برای طرح این پرسش نیز اقدام به برخورد فیزیکی کرد.

جالب اینجاست صداوسیما به‌عنوان رسانه‌یی که طی 4سال گذشته با استفاده از تمام ابزارهای ارتباطی و رسانه‌یی‌اش همواره پرچم انتقاد و تخریب از دولت منتخب ملت را برافراشته نگه داشته، خبرنگارانش در برابر یک پرسش ساده از رییس سازمان صداوسیما این‌گونه برافروخته می‌شوند و چاره کار را در فحاشی و برخورد فیزیکی می‌بینند. ایسنا این ماجرا را به این صورت بازتاب داده است: «وزیر نفت در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا در زمینه رعایت اخلاق رسانه‌یی با رییس سازمان صداوسیما صحبتی شده است یا خیر، اظهار کرد: در دولت با آقای علی عسگری کلی صحبت هست. البته عمده این حرف من ناظر بر صداوسیما نیست و به برخی رسانه‌های دیگر مربوط می‌شود.»

این خبرگزاری در ادامه تاکید می‌کند: «پس از مطرح شدن این سوال توسط خبرنگار، خبرنگار صداوسیما در دفاع از سازمان متبوعش ابتدا به خبرنگار سوال‌کننده به صورت لفظی اعتراض کرد و پس از آن با برخورد فیزیکی نسبت به سوال او واکنش نشان داد.»

روز گذشته چهره‌هایی چون محمدجواد ظریف (وزیر خارجه)، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی (وزیر بهداشت)، بیژن زنگنه (وزیر نفت)، بهروز کمالوندی (سخنگوی سازمان انرژی اتمی) و محمد نعمت‌زاده (وزیر صنعت) درباره مهم‌ترین موضوعات اقتصادی و سیاسی به پرسش‌های طرح شده توسط «تعادل» و دیگر رسانه‌ها پاسخ گفتند.


نبویان عذرخواهی کند

ستاره بی‌چون و چرای جلسات حیاط دولت محمدجواد ظریف است که حضورش در میان خبرنگاران باعث به وجود آمدن بیشترین حجم از پرسش‌ها می‌شود.

وزیر امور خارجه درباره برخی ادعاهای مطرح شده به نقل از او درخصوص سردار قاسم سلیمانی و در پاسخ به پرسش «تعادل» درباره پیگیری حقوقی اتهام‌زنندگان تاکید کرد: بله شک نکنید باتوجه به علاقه‌ شخصی و رابطه بسیار خوبی که با سردار سلیمانی دارم این موضوع را پیگیری حقوقی خواهم کرد چراکه این حرف برای بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه گران تمام شد مگر اینکه ایشان خودشان معذرت‌خواهی و از آن مهم‌تر توبه کنند. محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ادعای مطرح شده درخصوص تحویل سردار قاسم سلیمانی در قبال برخی امتیازات که اخیرا به نقل از سیدمحمود نبویان، یکی از نمایندگان سابق مجلس منتشر شده، اظهار کرد: این فرمایشات شرم‌آور است و من حتما از ایشان می‌خواهم به خاطر این تهمت بسیار ناروایی که به وزیر امور خارجه بلکه به جمهوری اسلامی ایران زدند رسما عذرخواهی و توبه کنند.

ظریف تاکید کرد: من به‌عنوان یک برادر بسیار کوچک‌تر به ایشان پیشنهاد می‌کنم این کار را حتما سریع‌تر انجام دهند. وگرچه من هیچ‌گاه علاقه‌یی به پیگیری حقوقی نداشتم، حتما این کار را می‌کنم. اگر من می‌خواستم تاکنون بسیاری مسائل را پیگیری حقوقی کنم باید یک اتاق در دادگستری اجاره می‌کردم از بس از این تهمت‌ها به ما زدند. اما این یک مورد را با توجه به علاقه‌ شخصی و رابطه بسیار خوبی که با سردار سلیمانی دارم، پیگیری خواهم کرد چراکه این حرف برای بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه گران تمام شد مگر اینکه ایشان خودشان معذرت‌خواهی و از آن مهم‌تر توبه کنند.

وی همچنین درباره برخی اظهارات نمایندگان مجلس درخصوص اینکه یک هواپیمای سعودی حریم هوایی ایران را نقض کرده است، افزود: وزارت خارجه در این موضوع هیچ نقشی نداشته است، اتفاقی خیلی معمولی افتاده و هواپیمایی با یک مسیر پروازی ثبت شده در مسیر هواپیمایی کشور ما وارد کشور شده و می‌خواسته مسیر را تغییر دهد و مبدا و مقصد خود را عوض کرده بود. این هواپیما حامل کارشناسان نفتی بوده و این اطلاعاتی است که من دیروز کسب کردم.


توضیح زنگنه درباره خبر تغییر مدیران وزارت نفت

در شرایطی که صداوسیما و برخی رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان طی 4سال گذشته شدیدترین انتقادات را نسبت به چینش مدیران وزارت نفت صورت داده‌اند، زنگنه از رسانه‌های منتقد می‌خواهد انصاف و سواد خود را برای تحلیل موضوعات اقتصادی بالا ببرند.

ادامه در صفحه 2

مشاهده صفحات روزنامه