تهمت‌ها را پیگیری حقوقی می‌کنم

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۷۵

ادامه از صفحه اول:

وزیر نفت در پاسخ به سوال «تعادل» که پرسید آیا در زمینه رعایت اخلاق رسانه‌یی با رییس سازمان صداوسیما مذاکره و جلسه‌یی برگزار شده است یا خیر؟ اظهار کرد: در دولت با آقای علی عسگری کلی صحبت هست. البته عمده این حرف من ناظر بر صداوسیما نیست و به برخی رسانه‌های دیگر مربوط می‌شود. پس از مطرح شدن این سوال توسط خبرنگار تعادل، خبرنگار صداوسیما در دفاع از سازمان متبوعش ابتدا به خبرنگار سوال‌کننده به صورت لفظی اعتراض کرد و پس از آن با برخورد فیزیکی نسبت به سوال او واکنش نشان داد و برخوردی که با اعتراض سایر خبرنگاران روبه‌رو شد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها بازنشر داده شد.

زنگنه درباره انتقاد برخی رسانه‌ها از تغییر مدیران غیرهمسو با دولت در این وزارتخانه اظهار کرد: دو، سه سال پیش هم برخی رسانه‌ها خبری منتشر کردند که مدیران ارزشی را کنار گذاشته‌اند، اگر کنار گذاشته شده بودند پس این خبر جدید چیست؟ یعنی آن قبلی دروغ بوده؟ اصلا مگر می‌شود مدیر مخالف در دولت گذاشت. این همه ملت رای دادند تا به یک سیاست، گفتمان و فکر رای داده باشند. مخالفان دولت که سیاست دولت را قبول ندارند اگر در وزارتخانه‌یی وجود دارند برای چه می‌مانند. یعنی می‌مانند که سیاستی را که قبول ندارند اجرا کنند؟ باید پرسید که تو چه فعالی هستی که باورها و اعتقادات را زیر پا می‌گذاری، چراکه موجودیت انسان به پیاده کردن باورهایش است. زنگنه در پاسخ به پرسش صداوسیما که آیا وزارت نفت نمی‌تواند پول نفت خود را از خارجی‌ها بگیرد، تاکید کرد: ما پول‌مان را می‌گیریم و اینها همه شایعات است. من اعدادی را می‌شنوم و از کسانی که آن را می‌گویند، می‌خواهم که مدارک‌شان را بدهند. این چه رفتار رسانه‌یی است که بعضی‌ها دارند؟ یا مثلا می‌گویند آقای ج. پ در جایی ملاقات کرده. این کیست که در رسانه هست اما هیچ‌کس نمی‌بیند. خب اسم کاملش را بگویید تا پیگیری شود. وی همچنین خطاب به رسانه‌ها گفت: شما رسانه‌ها چرا این رفتار غیررسانه‌یی را محکوم نمی‌کنید. می‌گویند 20 میلیارد از پول نفت بیرون است و نیامده، خب کجاست؟ یا مثلا می‌گویند در قرارداد با ترکیه جریمه شده‌ایم و هرچه توضیح می‌دهیم باز حرف خودشان را می‌زنند. شرف و اخلاق رسانه‌یی چیز دیگری است و غیر از اخلاق دینی است. در دوره انتخابات که خدا و پیغمبر کنار رفته بود. حال که انتخابات تمام شده برخی رسانه‌ها حیثیت‌شان را زیر سوال می‌برند.


از برنامه بازطراحی راکتور اراک عقب نیستیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی معتقد است: «ایران از برنامه بازطراحی راکتور اراک نه تنها عقب نیست بلکه جلو هم هست.» به گزارش «تعادل»، بهروز کمالوندی در پاسخ به این پرسش که فرآیند نوسازی و بازسازی راکتور اراک که براساس برجام باید با حضور ایران، چین و امریکا دنبال شود، در چه مرحله‌یی قرار دارد و آیا ایران با طرف‌های امریکایی در این زمینه ارتباطی دارد، گفت: بله؛ ارتباطات تخصصی و فنی طرف ایرانی با طرف‌های چینی و امریکایی دنبال می‌شود. قراردادی نیاز بود که باید با چینی‌ها منعقد می‌کردیم که با همان روشی که مدنظرمان بود، نهایی و امضا شد. خوشبختانه از برنامه عقب نیستیم و جلو هم هستیم. کار بازطراحی دو، سه مرحله دارد که مرحله اولش طراحی پایه‌هاست که توسط مهندسان ما بلافاصله بعد از توافق انجام شد.

کمالوندی همچنین بیان کرد: کاری که ما در یک سال انجام دادیم آنها در یک دوره 5 یا 6ماهه بازبینی و نتیجه را اعلام می‌کنند. بعد از آن وارد فاز طراحی تفصیلی می‌شویم که مهم‌ترین بخش است و بعد هم وارد فاز مهندسی و اجرا می‌شویم. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کردیم که طرح پایه یک سال طول بکشد و یک ساله تمام شد. بین 6 تا 8ماه برای بازبینی درنظر گرفته‌ایم که از نظر زمانی عقب نیستیم. طراحی تفصیلی هم حدود یک سال طول می‌کشد، البته بخشی از اینها با هم همپوشانی دارد که همه اینها چیزی بین 4 تا 5 سال طول می‌کشد و الان یک سال گذشته و حدود 3 تا 4 سال دیگر راکتور می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

کمالوندی همچنین درباره نوسازی اراک حول محور امریکا، چین و ایران گفت: ساز و کار اراک این‌گونه است که ایران مدیر پروژه است و کشورهای دیگر همکاری می‌کنند. دو کشور امریکا و چین موضوعات را در آن طرف هماهنگ می‌کنند و درباره زمینه‌های مختلف فنی و اینکه چه مسیری برویم با چینی‌ها و امریکایی‌ها صحبت‌هایی داشته‌ایم که در چارچوب مورد توافق در برجام است.

تفکیک بخش صنعت و بازرگانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تفکیک بخش صنعت و بازرگانی بستگی به کارشناسی و نظر آقای رییس‌جمهور دارد اما ما از نظر کارشناسی اعتقاد داریم صنعت و بازرگانی باید یکپارچه باشد، حال هر چه مجلس و دولت تصمیم بگیرند. محمدرضا نعمت‌زاده درباره برنامه‌های دولت برای تحول در حوزه صنعت گفت: ما از سال 93 و بعد از اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اعلام فرمودند و جلسات کارشناسی داشتیم، چشم‌انداز 10 ‌ساله صنعت را تهیه کردیم که در سال گذشته منتشر شد. وی افزود: خوشبختانه بعد هم برنامه ششم آمد، بنابراین در حال حاضر ما چشم‌انداز و برنامه ششم را داریم و برنامه‌های دولت در همین راستاست، بنابراین من فکر نمی‌کنم با تغییر دولت تغییر عمده‌یی رخ دهد فقط امیدواریم تسهیلاتی فراهم شود تا سرعت را بیشتر کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه