اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۸۶

قدردانی رییس اتاق ایران از بانک صنعت و معدن

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با ارسال نامه‌یی از علی‌اشرف افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن قدردانی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، شافعی در خصوص دستاوردهای بانک صنعت و معدن در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌ها و خدمات ارزشمندتان در جهت تامین مالی پروژه‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

گفتنی است، بانک صنعت و معدن در دوران دولت تدبیر و امید مبلغ ٢٦هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کشور پرداخت کرده که در نتیجه آن بیش از ٦٤٧ طرح صنعتی به بهره‌برداری رسیده است. تعداد اشتغال مستقیم ناشی از افتتاح طرح‌های یادشده بیش از ٢٥هزار نفر است که در مناطق مختلف به ویژه استان‌های محروم و کمتر توسعه‌یافته تاثیر چشمگیری در فعال‌سازی فضای کسب و کار داشته است.

در این مدت بانک صنعت و معدن مبلغ ٢هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان اعتبارات اسنادی ریالی را برای ١٤٣٠ طرح صنعتی و ٩میلیارد و ٦٥میلیون دلار اعتبار اسنادی ارزی را برای ٨٩٠طرح صنعتی گشایش کرده است.


افتتاح «پویا ریس ابهر» با تسهیلات بانک صنعت و معدن

طی مراسمی با حضور نعمت‌زاده و با تسهیلات بانک صنعت ومعدن شرکت پویا ریس ابهر افتتاح می‌شود.

شرکت پویا ریس ابهر با بهره‌مندی از تسهیلات بانک صنعت ومعدن و با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و چندی از مقامات استان زنجان افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت ومعدن، این شرکت با دریافت ١٠میلیارد تومان تسهیلات ریالی و یک‌میلیون و ٥٠٠ هزار یورو تسهیلات ارزی از بانک صنعت ومعدن، برای ١٤٦نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.


قدردانی بانک مرکزی

از بانک آینده

علی کرمانشاه معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی در تاریخ 8/3/1396 از مجموعه منسجم و پاسخگوی بانک آینده که با رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مربوط، تمهیدات لازم جهت برقراری ارتباط با سامانه صدور یکپارچه الکترونیک دسته چک (صیاد) را فراهم کردند، قدردانی کرد.

در این حکم آمده است:

بی‌تردید پیشرفت صنعت بانکداری کشور، توسعه و تعمیق خدمات گسترده در حال ارائه به آحاد مردم، در سایه تعاون و همدلی مسوولان و دست‌اندرکاران نظام بانکی کشور محقق می‌شود و در این مسیر تلاش دلسوزانه نخستین همراهان شایسته تکریم است.

لذا به این وسیله از مجموعه منسجم و پاسخگوی آن بانک که با رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مربوط، تمهیدات لازم جهت برقراری ارتباط با سامانه صدور یکپارچه الکترونیک دسته چک (صیاد) را فراهم کردند، قدردانی می‌شود.»

قابل ذکر است؛ بانک آینده نخستین بانکی است که از تاریخ 3/3/1396، سامانه صیاد را عملیاتی کرده است.


ادامه روند نزولی

در بازار ارز وسکه

بازار ارز و سکه دیروز تهران شاهد افت قیمت انواع سکه و طلای ۱۸عیار بود همچنین نرخ یورو نیز با کاهش ۲۰تومانی به قیمت ۴۲۳۸تومان داد و ستد شد.

به گزارش«تعادل» سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ارز و سکه روز چهار‌شنبه تهران با ۳هزار و ۲۰۰تومان کاهش قیمت نسبت به روز سه‌شنبه یک میلیون و ۱۹۸هزار و ۳۵۰تومان فروخته می‌شد.

همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳هزار تومان افت یک میلیون و ۱۷۴هزار تومان فروخته ‌شد. نیم سکه با ۶ هزار تومان افت قیمت ۶۳۷هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با ۲هزار تومان کاهش قیمت ۳۶۳هزار تومان بود همچنین هر قطعه سکه گرمی نیز با یک هزار تومان افت ۲۵۱هزار تومان بود.

در عین حال هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۶۰۱تومان افت ۱۱۳هزار و ۸۵۱ تومان ارزش‌گذاری شد. هر دلار امریکا نیز دیروز بدون تغییر قیمت ۳۷۳۸تومان، یورو با ۲۰تومان کاهش ۴۲۳۸تومان و هر پوند انگلیس نیز به قیمت ۴۸۳۹تومان بدون تغییر داد و ستد شد.


تکذیب خبر منتسب به معاون نظارتی بانک مرکزی

معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص «بانک‌های مجاز و برخی تهمت‌های ناروا در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری» اظهارنظری نکرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، امروز خبری جعلی توسط برخی منابع گمنام در فضای مجازی به نقل از آقای فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص «بانک‌های مجاز و برخی تهمت‌های ناروا در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری» منتشر شد که ضمن تکذیب این موضوع تاکید می‌شود، ایشان هیچ مصاحبه یا اظهارنظری با این مضمون با هیچ یک از رسانه‌های کشور نداشته است.

بدیهی است، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق مراجع قضایی، نسبت به پیگیری حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه