کنگره امریکا وکیل «دونالد ترامپ» را احضار کرد

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۹۹

گروه جهان|

دو کمیته کنگره امریکا «دیوید کوهن»، وکیل دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا را در ارتباط با تحقیقات در زمینه پرونده تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات امریکا احضار کرده اما کوهن گفته که زمینه سوالات کنگره به قدری گسترده است که او قادر به جوابگویی نخواهد بود و به همین علت به کنگره نخواهد رفت.

به گزارش رویترز، کوهن دریافت دعوتنامه از کنگره را تایید کرده و گفته از او خواسته شده تا در ارتباط با تماس با کرملین شهادت دهد. اما این وکیل حقوقی گفته که به درخواست کنگره جواب منفی داده به این دلیل که قادر به پاسخگویی به موارد مطرح شده در دعوتنامه نخواهد بود. وی به شبکه «ای‌بی‌سی» گفته است:«ناچار شدم دعوت به کنگره را رد کنم چراکه متن درخواست خیلی ضعیف و نامفهوم تهیه شده بود و من را عاجز از پاسخگویی می‌کرد.» کوهن به شبکه «سی‌ان‌ان» گفته است:«نمایندگان کنگره تا این لحظه حتی نتوانسته‌اند یک مدرک معتبر در رابطه با موضوع روسیه ارائه کنند».

مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ، نخستین نفر از نزدیکان ترامپ بود که از حاضر شدن در برابر کنگره و پاسخگویی درباره تماس‌ها با سفیر روسیه در واشنگتن سر باز زد. احضار وکیل ترامپ به کنگره درحالی صورت گرفته که اواخر هفته پیش هم جراد کوشنر، داماد و مشاور عالی رییس‌جمهوری امریکا به تلاش برای برقراری یک خط ارتباطی مستقیم با مسکو متهم شده است. به گزارش رسانه‌ها، کوشنر کمی قبل از آغاز به کار دولت ترامپ از سفیر روسیه در امریکا خواسته است که برای او یک خط ارتباطی محرمانه برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند. رسانه‌های امریکایی همچنین اعلام کردند که اف‌بی‌آی جزییات ملاقات کوشنر با مدیر یکی از بانک‌های روسیه را تحت بررسی دارد؛ بانکی که از سوی امریکا مورد تحریم قرار گرفته است. اتهامات علیه کوشنر در پی مشخص شدن ارتباط وی با ادعای مطرح شده درخصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مطرح شد. اتهام رسانه‌های امریکایی علیه کوشنر، ترامپ را وادار به دفاع از داماد خود کرد. ترامپ در بیانیه‌یی که برای «نیویورک‌تایمز» ارسال شد از اقدامات «خوب» کوشنر قدردانی کرد و نوشت:«جراد خدمات بزرگی به کشور می‌کند و من به وی اعتماد کامل دارم».

مشاهده صفحات روزنامه