از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۰۲

حضور ۸۰ تاجر حامی گولن در دادگاه استانبول

دادگاه کیفری استانبول کیفرخواست ۸۶ مظنون وابسته به سازمان فتح‌الله گولن را تایید کرد. ممکن است در این کیفرخواست مظنونان با حبس بیش از ۲۲سال مواجه شوند.

به گزارش حریت، ۳۰نفر از این تاجران مظنون در زندان به سر می‌برند. در میان این تاجران رضا نور مرال، رییس پیشین «توسکان» (اتحادیه تاجران و صنعتگران ترکیه) به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن حضور دارد. همچنین در این کیفرخواست برای سه نفر از مظنونان یعنی فتح‌الله گولن، مرال و مصطفی محمد گونای، دبیرکل توسکان به اتهام تلاش برای برهم زدن نظم، براندازی پارلمان ترکیه و دولت جمهوری ترکیه در شب کودتا درخواست حبس ابد شده است.


امریکا تحویل تسلیحات

به کردها را آغاز کرد

امریکا تحویل اسلحه و ادوات نظامی به کردها در سوریه را آغاز کرده است. واشنگتن می‌گوید بنا دارد پیشمرگه‌ها را برای ادامه پیش‌روی به سوی رقه (پایتخت خود خوانده داعش) تسلیح کند. اقدامی که ترکیه را برآشفته است.

رانکین گالووی، سخنگوی پنتاگون، تایید کرده اسلحه و خودروهای سبک جنگی تحویل گروه‌های کرد سوریه شده است. مجوز این ارسال اسلحه به سوریه را ترامپ اوایل ماه جاری صادر کرد. تصمیمی که با محکومیت قاطع ترکیه روبه‌رو شد. ترکیه واحدهای شبه‌نظامی کردها در سوریه را شاخه‌یی از حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک، می‌داند و آنها را تروریست می‌خواند.


کمک پاریس به بغداد برای کشتن داعشی‌های فرانسوی

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های فرانسوی و عراقی می‌گوید فرانسه، مشخصات، عکس و محل احتمالی حضور دست‌کم ۳۰ شهروند خود که در صف نفرات داعش در حال نبرد هستند، را در اختیار نیروهای امنیتی عراق گذاشته تا آنها را پیدا کرده و از پا درآورند. هدف پاریس این است که این نفرات بعدها با بازگشت از جبهه‌ نبرد در عراق، خطری را متوجه امنیت فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نکنند.

نیروهای عراقی در حال حاضر در نبرد برای بازپس‌گیری موصل هستند؛ نبردهایی که متمرکز بر چند منطقه پرازدحام باقیمانده در باختر این شهر شده است. ارتش و نیروهای عراقی در نبردهای فعلی از حمایت ائتلافی به رهبری امریکا برخوردار هستند که شماری در حدود ۱۷۰۰ سرباز و نیروی نظامی فرانسه را نیز در بر می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه