اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۱۴

فناوری اسکن و پرداخت با موبایل

تلگراف| یک شرکت انگلیسی مشغول آزمایش پروژه‌یی در فروشگاه‌های بزرگ است. براساس این پروژه افراد می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را با موبایلشان اسکن کنند و بهای آن را بپردازند.

به‌زودی دیگر مردم مجبور نخواهند بود پس از خرید از فروشگاه‌های بزرگ در صف صندوق بایستند. مشتریان می‌توانند با استفاده از تلفن هوشمند خود خریدهایشان را اسکن کنند و بهای آن را بپردازند.

در همین راستا شرکت تولید‌کننده کارت‌های الکترونیکی Barclaycard سیستم جدیدی برای پرداخت در فروشگاه ساخته که مشتریان می‌توانند هنگام گشت زدن در فروشگاه بهای کالای مورد نظرشان را بپردازند. این شرکت هم ا کنون مشغول آزمایش فناوری در مقرهای خود است.

در این فناوری جدید مشتریان پس از اسکن و خرید کالاهای مورد نیاز و پرداخت بهای آن با موبایل خود روی گزینه «تمام» کلیک می‌کنند و از فروشگاه خارج می‌شوند. عثمان شیخ رهبر این پروژه اعلام کرده مشغول مذاکره با برندهای بزرگ برای استفاده از این سیستم پرداخت است. این فناوری را می‌تواند از طریق اپلیکیشن مربوط به بارکلی کارت یا اپلیکیشن خرده‌فروشی همخوان کرد.

همچنین خرده فروشان می‌توانند برای تضمین پرداخت بهای کالا، رسیدهای مجازی را کنترل کنند.


نرم‌افزاری

برای ساختن روبات

فیز| عرضه یک ابزار طراحی تعاملی توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون، تولید و آزمایش روبات‌های مختلف را توسط متخصصان و همین طور افراد عادی راحت‌تر کرده است.

با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توان روبات‌های چهار چرخ یا چهارپا تولید کرد. این ابزار ابتدا روبات‌های مذکور را طراحی می‌کند و سپس می‌توان مدل طراحی شده را با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی تولید و عرضه کرد. این نرم‌افزار طراحی دارای رابط کاربری ساده‌یی است که به کاربران امکان می‌دهد اجزای مختلف ربات را از میان مجموعه‌یی از اجزای پیش‌فرض انتخاب کنند. این اجزا با یکدیگر سازگاری داشته و می‌توان آنها را به راحتی در کنار یکدیگر قرار داد.

در نهایت با استفاده از تعدادی ابزار ارتباطی و دیسک می‌توان بخش‌های اصلی این روبات‌ها را به هم متصل کرد و روباتی کامل را برای چاپ سه بعدی آماده کرد. قبل از انجام چاپ، نرم‌افزار تست شبیه‌سازی حرکت روبات را اجرا می‌کند تا مشخص شود فعالیت هر ربات در فضای واقعی تا چه حد با آنچه تصور می‌شود، مطابقت دارد.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه و تسهیل طراحی و ساخت روبات برای عموم علاقه‌مندان از جمله مزایای استفاده از این روش است. البته هنوز تا تکمیل این نرم افزار و استفاده عمومی از آن راه درازی در پیش است.


دسترسی به «پریز» و «وای‌فای» با «درخت» مصنوعی

دیلی‌میل| در شهرهای مختلف اروپا سازه‌هایی شبیه به درخت‌ رونمایی شده که علاوه بر داشتن سایه می‌توانند برای شارژ کردن گوشی همراه، گشت‌زنی در اینترنت و چندین کاربرد دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

این سازه که به شکل درخت طراحی شده از صفحات خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کند و رهگذران می‌توانند از امکاناتی که این «درخت برقی» فراهم می‌کند، استفاده کنند.

فواره آب و آبخوری برای حیوانات در کنار پریز برق، منبع نور در شب، ارائه وای‌فای و همچنین داشتن نمایشگر «LCD» از جمله امکانات این درخت مصنوعی است.

نمونه‌های اولیه این سازه در سال 2014 تولید شده بود و سال بعد نخستین نمونه تکمیل شده آن در کنفرانس آب و هوای پاریس رونمایی شد. علاوه بر اروپا چند نمونه از این سازه در امریکا در ایالت‌های کارولینای شمالی و کالیفرنیا نیز راه‌اندازی شده است.

قرار است از این سازه در شهر نیویورک نیز استفاده شود. با توجه به استفاده از سلول‌های خورشیدی با توجه به پاک بودن این انرژی و همچنین هزینه‌های پایین راه‌اندازی آن گسترش زیادی پیدا کرده است و هر روز با استفاده از این فناوری اختراعات بیشتری رونمایی می‌شود.


طراحی یک بازوی روباتیک همه‌کاره

گیزمگ| محققان ژاپنی موفق به ساخت یک جفت بازوی روباتیک شده‌اند که فرد را در انجام کارهای مختلف یاری می‌دهد.

محققان در «دانشگاه توکیو» به دنبال رفع محدودیت اندام‌های انسان هستند و بدین منظور شروع به ساخت این بازوهای رباتیکی کردند تا افراد با یک جفت دست اضافی وقتی در حال نوشتن یک ایمیل هستند هزمان بتوانند بدون مکث و با کمک این بازوهای رباتیک چای بنوشند یا در حالی که یک کتاب در دست دارند به سگ‌شان غذا بدهند.

این بازوها با نام «متالیمبز» (MetaLimbs) زیر بازوی فرد تعبیه شده و با حسگرهایی که به پاها و زانوها متصل شده‌اند، اداره می‌شوند.

توپ‌های ردیابی موقعیت که روی زانوها قرار دارد حرکت بازوها را هدایت می‌کند، در حالی که حرکت انگشتان دست این ربات توسط حرکت انگشتان پا در یک جوراب الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

این روبات برای استفاده در حالت نشسته طراحی شده است اما می‌توان از آن در حالت ایستاده نیز بسته به نوع فعالیت استفاده کرد. «متالیمبز» کاربردهای زیادی دارد اما برای کارهای حساس نظیر مالیدن چشم یا خنثی کردن بمب توصیه نمی‌شود.

تیم تحقیقاتی «دانشگاه توکیو» این دستگاه را در کنفرانس «SIGGRAPH2017» پیش رو با موضوع گرافیک رایانه‌یی و تکنیک‌های تعاملی در لس‌آنجلس امریکا که از 30 جولای تا 3 آگوست برگزار خواهد شد، رونمایی خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه