اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۲۲

انتصاب در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران

ساری| با صدور حکمی از سوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مازندران مهندس اسماعیل فولادی به سمت سرپرست اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های این اداره کل منصوب شد. هوشنگ نصیری‌پرکوهی، مشاور مدیرکل و رییس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی مازندران ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به تجارب ارزنده و براساس حکم صادره از سوی مهندس احمدآفرین محمدزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مهندس اسماعیل فولادی به سمت رییس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های این اداره کل منصوب شد. وی ادامه داد: در همین راستا نیز محسن محمدنژاد نیز به عنوان سرپرست اداره نگهداری ابنیه راه‌های این اداره کل منصوب شد.

طرح هادی 200 روستای استان اردبیل نیازمند بازنگری است

اردبیل| مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: با گذشت بیش از 10سال از تهیه طرح هادی 400روستای این استان در زمان فعلی طرح هادی 200روستا نیاز به بازنگری پیدا کرده‌اند. فرهاد سبحانی در نشست تخصصی ارزیابی چالش‌ها و راهکارهای تهیه و اجرای طرح هادی روستاهای استان افزود: براساس سرشماری 1395 از مجموع یک هزار و 29روستای استان طرح هادی تمام روستاهای بالای 20خانوار تهیه شده است. او اظهار کرد: در 370روستا طرح هادی اجرا شده و با توجه به نسبت کل کشور 37درصد و از نظر استانی 38درصد اجرا شده است. وی بزرگ‌ترین دغدغه این نهاد را پوشش دادن تمام روستاها با هدف جذب و ماندگاری و مهاجرت معکوس روستاییان به زادگاه خود دانست زیرا روستاها نیروی مولد و با ارزش جامعه هستند و اگر روستا و روستایی نباشد، اقتصاد پویای جامعه و فعالیت‌های تولیدی و معشیت شهری با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مصرف CNG در منطقه اردبیل با افزایش

1.6 درصد روبه‌رو بوده است

اردبیل| به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل سیدحجت مدنی، مدیر منطقه اردبیل در مورد مصرف گاز طبیعی گفت: میزان مصرف CNG در در دو ماهه اول سال 96 به مقدار 33میلیون و 738هزار متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 33میلیون و 210هزارمتر مکعب 1.6درصد افزایش داشته است بر همین مبنا از بابت مصرف CNG در این دو ماه سال 96 مقدار34میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.مدنی افزود: کاهش مصرف مواد نفتی و جایگزینی مصرف CNG به جای بنزین باعث کاهش آلاینده‌های محیطی و تامین هوای پاک می‌شود بر همین مبنا گاز طبیعی سوختی با احتراق پاک، تمیز و بهینه است که سبب افزایش عمر موتور و کاهش تعمیرات آن می‌شود. وی ادامه داد: مقدار مصرف CNG در اردیبهشت ماه 96 به مقدار 17میلیون و 170هزار متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه 1.1درصد افزایش داشته است.

پلمب 5 واحد قصابی در شهر مهران در نخستین روز از ماه مبارک رمضان

ایلام| 5 واحد قصابی در شهر مهران در نخستین روز از ماه مبارک رمضان به دلیل تخلفات گسترده بهداشتی با مجوز مقام قضایی و همکاری نیروی محترم انتظامی پلمب شدند. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، رییس اداره دامپزشکی شهرستان مهران با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح کنترل و تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان، کارشناسان نظارت بر بهداشت مواد غذایی در راستای تامین سلامت عمومی شهروندان در قالب نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از اماکن عرضه در سطح شهر بازدید کردند. روح‌الله یوسف‌وند افزود: 5 واحد قصابی به دلیل تخلفات گسترده بهداشتی با مجوز مقام قضایی و همکاری نیروی محترم انتظامی پلمب شدند.

آغاز عملیات گازرسانی به 4 روستای شهرستان ایلام

ایلام| کلنگ گازرسانی در روستاهای پاکل، زیفل، چنارباشی و رضا آباد بخش سیوان از توابع شهرستان ایلام با حضور استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، فرماندار شهرستان ایلام و جمعی از مسوولان، مدیران نظامی و انتظامی و ادارات شهرستان و مردم محلی بر زمین زده شد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام: «عباس شمس‌اللهی» ابتدا به تشریح وضعیت گازرسانی در شهرستان ایلام اشاره کرد و گفت: در این شهرستان در مجموع 882کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع اجرا، 29860 انشعاب نصب و بیش از 64000 مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مشاهده صفحات روزنامه