رفاه

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۲۷

فروش شیر تاریخ مصرف گذشته در قالب فله‌ای

ایرنا| رییس اداره ﻧﻈﺎرت و ارزﯾﺎﺑﯽ ﻓﺮآورده‌ﻫﺎی ﻏﺬاﯾﯽ و آﺷﺎﻣﯿﺪﻧﯽ ﺑﺎ ﻣﻨﺸﺎ داﻣﯽ و درﯾﺎﯾﯽ سازمان غذا و دارو گفت: برخی متقلبان، شیرهای تاریخ مصرف گذشته را به نام شیرهای سنتی به صورت فله‌یی به فروش می‌رسانند. علی اکبر دادﻣﻬﺮ این مطلب را با اشاره به افزایش مصرف لبنیات در ماه مبارک رمضان بیان کرد.

وی افزود: تولید شیرخام در محدوده نظارتی سازمان دامپزشکی است اما اداره کل نظارت بر مواد غذایی از حدود یک دهه پیش الزام کرده است تا شیرهای خام تحویلی به کارخانه‌ها باید براساس پروانه اشتغال و قرنطینه حمل، باشد و این موضوع در برنامه‌های کنترل و بررسی ادارات نظارت بر مواد غذایی سراسر کشور قرار دارد.

این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو درباره زمان ماندگاری مجاز شیر پاستوریزه، گفت: برای واحدهای دارای حداقل شرایط بهداشتی ساخت، بسته به فصل، حداقل 2 تا 3روز و برای واحدهای دارای مجوز ویژه شرایط خوب ساخت با احتساب زمان قرنطینه، حداکثر هفت روز زمان ماندگاری مجاز شیر به شمار می‌آید و تخلف از این زمان‌ها، تخلف محسوب می‌شود و مراتب در واحدهای نظارتی قابل پیگیری است.


کانکس‌های اورژانس برچیده می‌شود

مهر| سرپرست سازمان اورژانس کشور، گفت: در سراسر کشور ۳۵۸ کانکس اورژانس وجود دارد که از سال گذشته اقداماتی برای حذف این کانکس‌ها در حال انجام است.

پیرحسین کولیوند افزود: جمع‌آوری کانکس‌ها در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیماران و خدمات دهی بهتر و همچنین یکسان‌سازی سازه‌های اورژانس، امنیت و نگهداری بهتر تجهیزات پزشکی از اواخر سال گذشته در سراسر کشور در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

وی گفت: با حذف کانکس‌ها کیفیت ارائه خدمات اورژانسی به مردم ارتقاء پیدا می‌کند و نیروهای اورژانس که به صورت شبانه‌روزی در فصل گرما و سرما ارائه خدمت می‌کنند از مکان بهتری برای اسکان، پذیرش بیمار و مکان مناسب برای نگهداری تجهیزات پزشکی اورژانسی برخوردار خواهند شد.

کولیوند با اشاره به فعالیت تعداد ۲۲۸۸ پایگاه در سراسر کشور، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۳۷۰پایگاه جاده‌یی، ۸۴۸ پایگاه شهری، ۳۲ پایگاه هوایی، ۳۵پایگاه روستایی و تعداد ۲ پایگاه هوایی در کشور فعال هستند.


تبلیغات لاغری از علل گرایش زنان به اعتیاد

ایسنا| آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی گفت: هم چشمی برای عقب نماندن از همسالان و دوستان، تلاش عوامانه و غیرعلمی برای لاغری و رفع چروک پوست از علل اصلی افزایش اعتیاد در زنان است. مجید ابهری درباره تاثیر رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در اجتماع گفت: فعالیت در زمینه‌های پیشگیری اگر با حضور پررنگ و فعال اقشار جامعه نباشد، نتایج موثر و مفیدی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: حضور مردم در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در ابتدای انقلاب توسط امام (ره) و طی چند سال اخیر توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و دولت به عنوان اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدربارها تاکید شده است؛ چرا که وجود این سرمایه، تضمین‌کننده موفقیت در مبارزه خواهد بود.

این آسیب شناس اجتماعی ابراز کرد: در اجتماعی شدن باید مفاهیم کاربردی و ابزارهای لازم کاملا شناسایی، طبقه‌بندی و معرفی شوند. منظور از اجتماعی شدن یعنی خانواده، مدرسه و دانشگاه در قالب تشکل‌های مردمی وارد عمل شوند و فقط منتظر اقدامات دولت نباشند و از دادن اطلاعات و گزارش از مراکز تولید و توزیع مواد مخدر و قاچاقچیان و خرده‌فروشان به پلیس و آموزش در امر پیشگیری دریغ نورزند؛ مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه آگاهسازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، خانواده به عنوان نخستین نهاد آموزشی می‌تواند وارد عمل شود، ایجاد سرگرمی‌های سالم، کنترل روابط دوستی فرزندان و نظارت بر رفت و آمد آنها نخستین اقدامات خانواده است و مدرسه نیز مکمل این نقش حیاتی است.


ایجاد 140 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد

فارس| معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: امسال 140 هزار فرصت شغلی با اعتبار 3200 میلیارد تومان ایجاد می‌شود.

محمد امید در مراسم امضاء توافقنامه واگذاری 5 هزار دستگاه خودرو وانت به مددجویان کمیته امداد، گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بزرگ‌ترین برنامه تعریف شده‌یی که در کمیته امداد وجود دارد سال گذشته با 100 هزار فرصت شغلی و 150 هزار خانواده روبرو بودیم و این یک رکورد است چرا که ورودی‌های کمیته‌ امداد از خروجی‌های آن بیشتر شد.

وی ادامه داد: امسال نیز 140 هزار فرصت شغلی تعریف شده است که اعتبار 3200 میلیارد تومانی دارد و 22 هزار نفر در قالب کاریابی مشغول می‌شوند.

امید ادامه داد: ‌در مجموع 160 هزار خانواده از طرح‌های اشتغال کمیته امداد امسال بهره‌مند می‌شوند و اعتباراتی که در بخش بانکی در این رابطه جذب شده 12 درصد است و 2 هزار و 100 میلیارد تومان با همکاری بانک‌ها برای سال جاری تعریف شده

است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: تفاهمنامه‌یی با صندوق کارآفرینی امید داشته‌ایم که امروز گام اول آن در واگذاری 5 هزار دستگاه خودروی وانت برداشته شده است. این تعداد خودرو از شرکت زامیاد خریداری می‌شود و تسهیلات آن از طریق صندوق کارآفرینی با پوشش 90 درصدی ارائه می‌شود. وی ادامه داد: 10 درصد مابقی را مددجو پرداخت می‌کند که اگر توان پرداخت نداشت، امداد وارد عمل می‌شود. این تعداد خودرو تا پایان شهریور تحویل داده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه