ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۳۰

نامه اعضای لیست خدمت به رییس مجلس

گروهی از کاندیداهای شورای شهر تهران موسوم به «لیست خدمت» به علی لاریجانی رییس مجلس نامه نوشتند و از وی خواستند به مشکلات آنها درخصوص انتخابات رسیدگی کند.

به گزارش فارس، در این نامه آمده است: بعد از مکاتبات و پیگیری‌های مکرر از طرق مختلف قانونی و مع‌الاسف عدم پاسخ‌دهی مناسب، بر آن شدیم با ریاست قوه مقننه مکاتبه کنیم و درخواست احقاق حقوق و پیگیری مطالبات قانونی داشته باشیم.


افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد

علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مشخصات تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد را تشریح کرد.

به‌گزارش ایسنا، جاوید با اشاره به ویژگی‌های پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد با بیان اینکه تقاطع جاده ورامین-تهران با جاده تهران-امین‌آباد موسوم به سه‌راه تقی‌آباد از جمله تقاطع‌های پرتقاضای سفر است که در بیشتر ساعات شبانه‌روز با ترافیک سنگین مواجه است، گفت: از سوی دیگر با اتصال بزرگراه امام‌علی(ع) به شبکه معابر موجود در منطقه 20، بار ترافیک سه‌راه تقی‌آباد در مسیرهای شمال به جنوب و جنوب به شمال روند رو به رشدی داشته است و احداث یک پل و همچنین یک زیرگذر در این تقاطع لازم بود به همین دلیل این پروژه در مدت 28ماه با رفع معارضات تاسیساتی تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

جاوید درخصوص مشخصات فنی پروژه گفت: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح تقی‌آباد شامل یک پل اصلی و یک زیرگذر جنوب به شمال است که پل روگذر سازه‌یی با پایه بتونی و عرشه فلزی به طول 65متر است و طول کلی آن با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی به 400 متر می‌رسد، عرض پل 12متر بوده و از 3 دهانه برخوردار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: عرض زیرگذر حدود 8متر بوده و برای اجرای آن 155حلقه شمع حفاری و بتون‌ریزی شده است. با اجرای این پروژه گردش‌های ترافیکی شمال به شرق برای دسترسی تهران به امین‌آباد و جنوب به شرق ورامین به بزرگراه امام‌علی(ع) نیز در محل تقاطع تامین شده است که این مساله سبب کاهش بار ترافیک در ساعت اوج تردد و همچنین کاهش زمان سفرهای درون شهری و برون شهری می‌شود.


ممنوعیت و توقف عملیات تخریب در کاخ ثابت پاسال

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، در نامه‌یی به محمدباقر قالیباف شهردار تهران، با تاکید بر ممنوعیت و توقف عملیات اجرایی در کاخ ثابت پاسال براساس پیگیری معاونت امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری، خواستار ارائه گزارش وضعیت ملک مزبور در اسرع وقت به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حناچی در نامه‌یی به شهردار تهران بر ضرورت توقف عملیات اجرایی در سایت خانه تاریخی موسوم به کاخ ثابت پاسال تاکید کرد و خواستار ارائه گزارش وضعیت مزبور در اسرع وقت به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شد.

در نامه معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی به شهردار تهران آمده است: پیرو نامه مورخ 6 مهر 1394 در مورد ضرورت توقف عملیات اجرایی در سایت خانه تاریخی موسوم

به کاخ ثابت پاسال واقع در خیابان آفریقا، خواهشمند است، دستور فرمایید ضمن صدور دستور توقف هرگونه اقدامات رویه‌یی و اجرایی، گزارش وضعیت این ملک، شامل احکام طرح تفصیلی، دستور نقشه، مجوزها و مدارک مربوطه که تاکنون صادر یا درخواست شده است را در اسرع وقت جهت بررسی به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال کنند.

در این رابطه نظر به پیگیری معاونت محترم امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری و ضرورت ارائه گزارش اقدامات مربوطه در راستای حفظ آثار طبیعی تاریخی شهر تهران، همچنین حسب اختیارات نظارتی دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری، بدیهی است از تاریخ صدور این نامه تا زمان تعیین‌تکلیف این ملک هر اقدامی که زمینه تخریب این خانه ارزشمند را فراهم کند، ممنوع است.


جلسه منتخبان شورای شهر پنجم با حضور چمران

یک منتخب شورای پنجم شهر تهران با تایید برگزاری جلسه مشترک اعضای این شورا با مهدی چمران، ‌رییس کنونی شورای شهر گفت: جلسات اعضای منتخب شورای پنجم بیشتر به هماهنگی‌های داخلی می‌پردازد و هنوز بحث‌های کارشناسی و محتوایی آغاز نشده است.

به گزارش مهر، علی اعطا در خصوص جزییات جلسه روز چهارشنبه منتخبان شورای پنجم شهر تهران گفت: این جلسات بیشتر به هماهنگی‌های داخلی میان منتخبان اختصاص دارد و هنوز وارد بحث کارشناسی و محتوایی نشده‌ایم.

وی در خصوص مکان برگزاری جلسات منتخبان افزود: این جلسه در دفتر آقای مسجدجامعی برگزار شد و هنوز به مکان ثابتی برای برگزاری جلسات نرسیده‌ایم. آقای چمران در ساعات پایانی و به قصد خوشامدگویی در جلسه منتخبان حاضر شدند.

جلوگیری از تفرق شرکت‌های مسافربری با طرح شبکه سیر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی استان تهران با بیان اینکه تعدد شرکت‌های مسافربری مردم را سر درگم کرده از اجرای طرح«شبکه سیر» خبر داد و گفت:‌ ما در راستای منافع مردم تلاش می‌کنیم و منافع شخصی چند شرکت خصوصی در برابر منافع عمومی جایگاهی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجیدرضا نصرالله‌نژاد با اشاره به اجرای طرح شبکه سیر در حوزه حمل‌ونقل مسافر- جاده‌یی کشور اظهار کرد: با اجرای طرح شبکه سیر در حمل‌ونقل مسافر بین‌شهری شاهد شکل‌گیری شرکت‌های مادر و رفع معضلات ناشی از تفرق شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح «شبکه سیر» با توجه به حضور شرکت‌های مادر و نمایندگان آنها در نقاط مختلف استانی باعث می‌شود که نظارت و پیگیری تخلفات بر آنها از سوی سازمان و ادرات کل دقیق‌تر و شناسایی آن‌ها توسط مردم آسان‌تر شود. وی با بیان اینکه درحال حاضر به دلیل تعدد شرکت‌های مسافربری، مردم برای انتخاب دچار سردرگمی شده‌اند، گفت: از این ‌رو با ایجاد رقابت بین شرکت‌ها برای جلب نظر مسافران، میزان کیفیت خدمات افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: اگرچه شرکت‌های مادر حمل‌ونقل مسافر در تهران از تعداد بالایی برخورد هستند اما اولویت تشکیل شرکت‌ها استانی نبوده است بلکه در طرح «شبکه سیر» با تعیین ضوابط مخصوص، شرایط برای ایجاد شرکت مادر در تمامی استان‌ها و نقاط فراهم ‌شده و فقط کافی است، ضرورت‌ها و الزامات مذکور در آیین‌نامه‌ جدید از سوی متقاضی رعایت شود.

مشاهده صفحات روزنامه