ترابری

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۳۱

«اوفک» مجوز دهد «سوخو» اجاره‌ای وارد می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکرات ایرلاین‌های ایرانی با روس‌ها برای خرید هواپیماهای سوخو100 نهایی شده است، گفت: در صورت اخذ مجوز اوفک، سوخوهای اجاره‌یی وارد ناوگان هوایی کشور می شود. به گزارش ایلنا، مقصود اسعدی‌سامانی درباره مذاکرات برای خرید هواپیماهای سوخو 100 از روسیه اظهار کرد: مذاکرات برخی ایرلاین‌های داخلی با روسیه برای ورود هواپیماهای سوخو نهایی شده است البته این مذاکرات برای خرید هواپیما نیست و قرار بر این است که در مرحله اول از روسیه هواپیما اجاره کنیم. وی افزود: ورود هواپیماهای اجاره‌یی سوخو به ناوگان هوایی کشورمان منوط به صدور مجوز و تاییدیه اوفک( دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا) است و هنوز چیزی از سوی اوفک درباره این معامله بین ایرلاین‌های ایران و روسیه اعلام نشده است. سامانی همچنین با اشاره به مذاکره سایر ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما به صورت مستقیم از کمپانی‌های سازنده هواپیما اظهار کرد: شرکت هواپیمایی آسمان به تازگی موفق به عقد تفاهمنامه با شرکت بویینگ برای خرید 30 فروند هواپیمای بویینگ 737 شد اما عقد قرارداد نهایی این شرکت با بویینگ منوط به صدور مجوز اوفک است.


تمایل اتریش به برقراری پرواز مستقیم به شیراز

معاون سازمان هواپیمایی اتریش با اشاره به علاقه‌مندی گردشگران این کشور از تمایل اتریش به برقراری پروازهای مستقیم از وین به شیراز علاوه بر تهران و اصفهان خبر داد. به گزارش «تعادل» به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران همراه با معاون سازمان هواپیمایی این کشور و مدیر انجمن فرهنگی اتریش با مدیران هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری دیدار و گفت و گو کرد. هیات اتریشی و مقامات سازمان هواپیمایی کشوری در این دیدار بر اهمیت روابط حمل و نقل هوایی بین دو کشور تاکید کردند و زمینه‌های توسعه بیشتر این روابط را مورد بررسی قرار دادند.

معاون بین‌الملل سازمان هواپیمایی اتریش نیز در این نشست با تشکر از سازمان هواپیمایی ایران برای فراهم کردن چارچوب قانونی توسعه پروازها در طول مذاکرات انجام شده در سال ۲۰۱۵میلادی به ارائه توضیحاتی درباره تحولات ساختاری در حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا و برخی مشکلاتی که اخیرا برای بعضی از شرکت‌های اروپایی پیش آمده، پرداخت و برای توسعه شبکه پروازی علاوه بر تهران و اصفهان خواستار پرواز به شهر شیراز شد. مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری توسعه با اشاره به تاثیر فضاهای ایجاد شده پس از توافق برجام که باعث افزایش پروازهای بین‌المللی ایران ازجمله در مسیر اروپا شده است، خواستار همکاری گسترده‌تر هواپیمایی اتریش و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری ایران توسط طرف مقابل در کشور اتریش باعث ترغیب سفر به ایران خواهد شد.


پهلوگیری نخستین کشتی خط مستقیم هند در چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: به دنبال امضای برجام، هفته قبل اولین خط کشتیرانی مستقیم از هند در بندر چابهار پهلو گرفت.

به گزارش ایسنا محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روز گذشته اظهار کرد: اولین کشتی کانتینری با TEU ۳۰۰کانتینر حامل برنج وارداتی توسط بخش خصوصی به صورت مستقیم از بندر کاندلا هندوستان در بندر شهید کلانتری چابهار پهلو گرفت.

وی افزود: طی پیگیری‌های متعدد با خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا در چند ماه اخیر خوشبختانه شاهد ورود اولین کشتی با TEU ۳۰۰کانتینر حامل کالای بخش خصوصی در بندر شهید کلانتری چابهار هستیم. سعیدنژاد گفت: این تبادل مستقیم کالا از بندر کاندلا به بندر چابهار علاوه بر صرفه‌جویی ارز ۷۵۰دلاری در هر کانتینر ۴۰فوتی، یک روز کاهش زمان فرآیند حمل کالا برای صاحبان کالا دارد.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه تجهیزات بندر چابهار مستقر شده و آماده افتتاح است، گفت: با این وجود به دلیل عدم شائبه انتخاباتی، بهره‌برداری را موکول به بعد از انتخابات کردیم و بهره‌برداری از بندر و بخش‌هایی از فاز جدید عملیاتی شده است. درحال حاضر نیز منتظر اعلام ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه برای برگزاری مراسم ملی با دعوت از مقامات سیاسی کشورهای منطقه هستیم.


تفاهم 2 سازمان دولتی برای ‌آزادسازی حریم دریا

تفاهمنامه همکاری بین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان بنادر و دریانوردی به امضای محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و خداکرم جلالی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسید.

روز گذشته سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تفاهمنامه‌یی به امضای رساندند. این تفاهمنامه که به امضای محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هم‌چنین خداکرم جلالی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسید در ۸ بند بر ساماندهی و نظم‌ دادن به مناطق ساحلی کشور همچنین تعیین حریم‌ها و حفاظت از اراضی ساحلی تاکید می‌کند.

تثبیت مالکیت دولت، حفاظت و صیانت از اراضی ساحلی، حریم و مستحدث با ایجاد سامانه تک پنجره جهت تسهیل فرآیند صدور مجوز، ساخت و تأسیس سازه‌های دریایی و ساحلی از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور، فراهم کردن تمهیدات لازم برای استقرار طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی همچنین استفاده متقابل از دانش تجربیات کارشناسان و متخصصان از امکانات و تجهیزات دو سازمان به‌منظور هم‌افزایی و استفاده بهینه از منابع از اهداف این تفاهمنامه است.

مشاهده صفحات روزنامه