انتقاد به خیالبافی ضدروسی

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۴۰


فیگارو:

گزارشی در خصوص صحبت‌های تازه پوتین رییس‌جمهوری روسیه در صفحه اول این روزنامه فرانسوی زبان دیده می‌شود. بر این اساس، پوتین خطاب به غرب گفته است: خیالبافی ضدروسی را پایان دهید. همزمان با افزایش ادعاهای مقام‌ها و رسانه‌های غربی مبنی بر خطرناک بودن روسیه، رییس‌جمهوری این کشور گفت: باید به جای خیالبافی ضدروسی و طرح ادعای تهدید بودن مسکو، رویکرد همکاری در تمام عرصه‌ها از جمله امنیتی را اجرا کرد. پوتین روز سه‌شنبه اعلام کرد: فقط همکاری در عرصه‌های مختلف با روسیه سودمند است، زیرا نباید تنش‌آفرینی کرد و در موارد مختلف از جمله طرح ادعای تهدید ناشی از مسکو خیالبافی کرد. پوتین با بیان اینکه برخی روسیه را به خصومت‌جویی به ویژه آغاز جنگ هیبرید متهم می‌کنند، اظهار کرد که آنان خیالبافی می‌کنند و بعد هم خود را می‌ترسانند. وی گفت: امروز مساله اصلی تروریسم است. تروریست‌ها در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک و روسیه بمب منفجر می‌کنند. پوتین همچنین با اشاره به اینکه جنگ در منطقه خاورمیانه جریان دارد، گفت: باید به این مسائل فکر کرد، اما آنان درباره تهدید روسیه گفت‌وگو می‌کنند.


ال‌پاییس:

این روزنامه اسپانیایی زبان در صفحه اول خود به اتهام ترامپ به آلمان اشاره کرده است. بر این اساس، رییس‌جمهوری امریکا، آلمان را به لطمه زدن به اقتصاد امریکا متهم کرده است. رییس‌جمهور امریکا در پیامی به اظهارات اخیر صدراعظم و وزیر خارجه این کشور درباره دولت کنونی کشورش واکنش نشان داده است. ترامپ در صفحه توییتری خود نوشت: کسری تراز تجاری بسیار زیادی با آلمان داریم؛ به علاوه آنها بسیار کمتر از آنچه باید، برای ناتو و مسائل نظامی آن هزینه می‌پردازند. این موضوع برای امریکا خیلی بد است. این روند تغییر خواهد کرد.


تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به استعفای مدیر ارتباطات کاخ سفید اشاره کرده است. دونالد ترامپ سه ماه پیش دابکی را که از او به عنوان یکی از «استراتژیست‌های باتجربه» حزب جمهوری‌خواه نام برده می‌شد به این سمت منصوب کرده بود. هدف از انتصاب او بازسازی و بهبود نحوه ارتباط رسانه‌‌یی کاخ سفید عنوان شد. از آن زمان انتقادهای زیادی از آشفتگی در گروه مسوول خبررسانی و ارتباطات دفتر رییس‌جمهوری شده و به همین دلیل انتظار می‌رفت تغییراتی در این گروه صورت گیرد. گفته می‌شد که ترامپ از نحوه انتشار پیام‌ها و اخبار کاخ سفید ناراضی است و ظاهرا اخیرا پیشنهاد کرده بود که نشست‌های مطبوعاتی کاخ سفید را به‌طور کلی لغو کند و شخصا هر پانزده روز یک‌بار یک نشست خبری تشکیل دهد. این وضعیت باعث انتشار شایعاتی در مورد تغییراتی در این بخش از فعالیت کاخ سفید شده بود. با وجود کناره‌گیری آقای دابکی، شان اسپایسر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنان در سمت خود باقی است اما انتظار می‌رود از تعداد نشست‌های خبری او کاسته شود.

مشاهده صفحات روزنامه